Bentley konceptom EXT 15 najavljuje električni model koji stiže 2026. godine

Bentley konceptom EXT 15 najavljuje električni model koji stiže 2026. godine

Koncept EXP 15 najavljuje dizajnerske smjernice budućih modela, ali i najavljuje prvi potpuno električni model koji stiže dogodine.

Električni Hilux stiže dogodine
Sada je i Ford u problemima radi električnih modela koje nitko ne želi kupiti
I dalje broj 1 na tržištu električnih gradskih automobila u Europi: Fiat 500e

EXP 15 predstavlja Bentleyjevu dizajnersku viziju za budućnost, crpeći inspiraciju iz Grand Tourerove baštine s početka 20. stoljeća i interpretirajući je na potpuno moderan način 21. stoljeća. Koncept EXP 15 utjelovljuje pet principa vanjskog dizajna za Bentley koji će utjecati na njegove buduće proizvodne automobile. Prvi princip je ‘Uspravna elegancija’ i izražava ideju da svi prednji dijelovi Bentleyjevih automobila – u silueti – trebaju prikazivati ​​vrlo blago zakrivljenu okomitu liniju. Gledajući izravno na automobil sprijeda, drugi ključni princip vanjskog dizajna je ‘Ikonična rešetka’ koja je unatoč promjenama elektrificiranih pogonskih sklopova važna za povijesnu vizualnu arhitekturu marke, posebno s okomitom linijom u središtu.

Treći princip vanjskog dizajna koji su Bentleyjevi dizajneri identificirali jest ‘Beskrajna linija poklopca motora’ koja odražava naslijeđe i stari katalog gdje je ispod trebalo smjestiti veliki motor s unutarnjim izgaranjem. Ova linija se neprekinuto nastavlja ispod bočnih prozora sve do stražnjeg stupa automobila na sličan način kao kod povijesnog Bentley Gurney Nutting coupea iz 1930. godine. S budućim električnim pogonskim sklopovima i manjim potrebnim prostorom za njih, slobodni prostor ispod poklopca motora koncepta EXP 15 prenamijenjen je u dva elegantna rješenja za pohranu, kojima se pristupa putem dvostrukih panela koji ponovno podsjećaju na Gurney Nutting coupe, ovaj put na njegove poklopce motora na šarke u stilu klavira.

Četvrti princip vanjskog dizajna – ‘Odmarajuća zvijer’ – najbolje se vide sa strane i odozgo. „Svi najbolji Bentleyi imaju stražnje bokove koji se izbočuju iz karoserije automobila iznad stražnjih kotača, izražavajući njihove ‘mišiće’ i snažnu energiju, baš poput zaobljenog oblika savijenih gornjih nogu velike mačke“, objašnjava Domen Rucigaj, voditelj vanjskog dizajna. „Ali cjelokupni stav Bentleyja mora biti opušten i horizontalan, ne agresivno nagnut prema naprijed (niti nagnut unatrag i izgledati ‘lijeno’).“ Peti i posljednji ključni princip vanjskog dizajna nazvan je ‘Prestižni štit’ i na EXP 15 odnosi se na veliku i čistu površinu na stražnjem dijelu konceptnog vozila, koja je na tradicionalnim Bentleyima poput Gurney Nutting coupea imala prtljažne dijelove odvojene od karoserije – ali koja je na EXP 15 dio stražnjih vrata, na kojima ponosno stoji novi krilati Bentleyjev amblem, uokviren stražnjim svjetlima s dijamantnim uzorkom.

Osim proporcija i površine koncepta EXP 15, njegov vanjski izgled naglašen je mnogim detaljima, i funkcionalnim i estetskim. Prednja svjetla sastoje se od četiri ultra tanke trake prema bočnim stranama automobila – gornje dvije okomite i donje dvije savijene prema unutra – i postavljene su odmah unutar lukova kotača kako bi se definirali rubovi automobila. Na svakom boku, odmah iza prednjeg luka kotača, par robusnih otvora za ventilaciju pomaže u usmjeravanju protoka zraka, vizualno razbija masu karoserije i pruža vizualno zanimljiv izgled. Prema stražnjem dijelu, tanja svjetla uokviruju veliku površinu ‘Prestigious Shield’ i izbočuju se radi aerodinamičke prednosti, a istovremeno otkrivaju 3D dubinu. Daljnji aerodinamički elementi uključuju dvostruke aktivne spojlere koji se otvaraju s kraja stražnje kose linije krova automobila i aktivni aero difuzor na krajnjem donjem dijelu branika.

Unutrašnjost je uređena korištenjem softvera za virtualnu stvarnost, a sve kako bi se kupcima omogućio doživljaj vozila prilikom narudžbe, i kako bi sve mogli konfigurirati prema vlastitim željama. No tu su i fizički elementi poput sjedala, instrument ploče, upravljača i prekidača. Zanimljivo je i kako je koncept opremljen s tri vrata i tri sjedala. Jedna vrata na vozačevoj strani otvaraju se prema vozačevom sjedalu plus udobnom stražnjem sjedalu iza, dok se dvostruka bočna vrata i dio panoramskog krova otvaraju prema gore na suvozačevoj strani kako bi se omogućio glatkiji ulazak i izlazak putem luksuznijeg i fleksibilnijeg suvozačevog sjedala koje se može zakrenuti 45 stupnjeva prema van.

Suvozačko sjedalo se također može pomicati u različite položaje ovisno o raspoloženju ili potrebi kupca: naprijed uz vozača u načinu rada ‘Kopilot’, pomicati se unatrag na stražnje sjedalo u postavci ‘Standard’ ili se nagnuti za način rada ‘Opuštanje’. U posljednja dva načina rada stvara se ogroman prostor za noge, a sustav za pohranu Concertina Floor Storage omogućuje preklapanje oslonaca za noge u pod kako bi se stvorio plitki prostor za pričvršćivanje kućnog ljubimca ili osobne ručne prtljage – i što je ključno, oba su dostupna bez potrebe za zaustavljanjem i otvaranjem prtljažnika.

Čak i prtljažnik ima više potencijalnih funkcija od pukog nosača prtljage. Otvorite velika prtljažna vrata i dva mala sjedala mogu se izvući uz atmosfersku fizičku lampu i hladnjak opskrbljen hladnim pićima, koji se može kliziti unatrag sa stražnjih sjedala, kako bi luksuzne zabave na vratima prtljažnika zaista postale ugodna i praktična stvarnost.

EXP 15 je zamišljen kao potpuno električni pogon na sva četiri kotača s dugim dosegom i brzinama punjenja primjerenim praktičnosti koju kupci očekuju od Bentleyja. No, kao dizajnerski koncept, ne daju se daljnji detalji o njegovim tehničkim specifikacijama niti mogućoj platformi. Iako je coupe Speed ​​Six Gurney Nutting Sportsman iz 1930. zasigurno potaknuo kreativnost trenutačnog dizajnerskog tima, EXP 15 je daleko od ‘retro’ vježbe ili gledanja unatrag, a automobili očito uopće ne sliče jedan drugome. EXP 15 nije ni pregled manjeg, potpuno električnog Bentleyjevog serijskog vozila koje se očekuje 2026. godine. No, suptilni dizajnerski elementi koji se odnose na taj prvi automobil istaknuti su unutar vanjskog oblika ovog koncepta, kao i digitalne i tehničke ideje o unutrašnjosti koje bi dugoročno mogle postati stvarnost.

KOMENTARI