Test: Mazda3 2.5 E-Skyactiv G140 Exclusive line

Test: Mazda3 2.5 E-Skyactiv G140 Exclusive line

Mazda3 je dobila novi početni motor koji dolazi bez turbo punjača, ali ima obujam od čak 2,5 litre, a sa snagom od 140 KS se lijepi vozi i pri nižim okretajima, tih je i udoban, a naposljetku ni potrošnja od 7,5 litara nije pretjerana, stoga je riječ o zanimljivoj alternativi drugim kompaktima.

Audi A5 po prvi puta dostupan i u plug-in hibridnim (PHEV) izvedbama
Nikad tiši i udobniji: predstavljena je osma generacija luksuzne limuzine Lexus ES
Dotjerani Lexus IS

Nekada je u ponudi svakog proizvođača bila i limuzinska izvedba kompaktnog modela, a i viđali smo ih na svakom ćošku, no danas je situacija sasvim drugačija – u Hrvatskoj su trenutačno dostupna tek tri modela – Citroen C4 X, koji je svojim konceptom povišenog sjedenja ipak nešto drugačiji, Toyota Corolla i Mazda3! I to je to. Ovdje nećemo ubrajati premium modele jer su oni puno skuplji. Srećom, ljubiteljima limuzinskih modela time je olakšan izbor, a testni model je možda i najbolji izbor, posebice za ljubitelje stare škole. Pritom ne mislimo ništa loše i ne mislimo da je Mazda3 zastario model, dapače, već donosi duh prošlosti u (pre)modernim vremenima.

A jedan od razloga testa ovog modela je i novi početni motor u ponudi, a riječ je o 2,5-litrenom atmosferskom motoru. Da, dobro ste pročitali, obujam osnovnog motora je 2,5 litre i nema ugrađen turbopunjač! Potpuno drugačije od današnjih trendova, no Mazda je pokazala kako se može napraviti i nešto bez turba a da je u potpunosti iskoristivo. A motor je moderan iako nema turbopunjač, kao ni filter čestica, no ipak je tu blagohibridna izvedba s generatorom-starterom.

Motor razvija snagu od 103 kW/140 KS i pritom nudi 238 Nm okretnog momenta, a u ovom slučaju je uparen sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem, a dostupan je i s ručnim mjenjačem, dok je pogon na prednje kotače. A Mazda je napravila sjajan posao s ovim motorom. Naime, dobro vuče i pri nižim okretajima, elastičan je i ono što je najvažnije, prilično tih, bez obzira na koliko se okretaja vrti. A to je posebno osjetiti na autocesti gdje se i pri višim brzinama vozi ugodno i tiho, bez nadvikivanja među putnicima.Ovjes je također dobro podešen, pa će prelasci preko uspornika ili mnogobrojnih rupa na našim cestama proći gotovo bezbolno.

Osim toga, neće negodovati ni na žustriju vožnju. Tu je i prekidač pored ručice automatskog mjenjača kojim se odabire sport način rada, kada je odziv gasa nešto snažniji, a trojka postaje zabavan automobil. I to s osnovnim motorom! Za to je zaslužena i dobra upravljivost, jer dobro leži i u zavojima. Do stotke ubrzava za nešto manje od 10 sekundi, dok joj je maksimalna brzina preko 200 km/h. Trebali vam uopće nešto više? A tu je i umjerena potrošnja s prosjekom od 7,5 litara. Pritom će na otvorenoj cesti trošiti ispod sedam litara, dok će u gradu i na autocesti potrošnja biti oko 8 litara. Sasvim pristojan rezultat.

Iako je na tržištu već više od pet godina, izvana Mazda3 i dalje izgleda atraktivno, čak i u limuzinskoj izvedbi jer stražnji dio nije nezgrapan. Od kompaktne izvedbe je duži za 20 cm, a time je i prtljažnik veći s obujmom od 450 litara. Šteta je samo što šarke poklopca ulaze u tovarni prostor, pa treba paziti prilikom utovara i slaganja stvari. Stražnji se nasloni preklapaju, a tada obujam prtljažnika raste na 1138 litara, no iskoristiv je samo za dulje predmete ne prevelikog obujma radi malog otvora.

Sprijeda dominira klasična Mazdina maska motora s uskim i izduženim prednjim LED svjetlima, a sličan oblik je i stražnjih svjetala, Straga u oči upadaju i dvije prave ispušne cijevi s kromiranim završetkom. To je još jedan detalj koji daje posebnu osobnost ovom modelu. A dobro se slaže i platinum quartz boja karoserije sa serijskim 18-inčnim aluminijskim naplatcima. A dizajn je, mogli bismo reći bezvremenski, pa će i za 10-ak godina ovaj model izgledati svježe.

A pomalo kupeovska linija karoserije donosi i nešto manje prostora na stražnjim sjedalima. I dok je prostora za koljena još i dovoljno, za glavu će prostora imati samo djeca i odrasli koji nisu viši od 170 cm. No ionako se na stražnjim sjedalima u 99% slučajeva voze djeca, dok će odrasli pretrpjeti kraće relacije. A sprijeda je drugačije priča, pa će se i dvometraši smjestiti bez ikakvih problema. Vozač ima mnogo mogućnosti prilagodbe upravljača i sjedala, a zanimljivo je kako je instrument ploča kombinacija digitalne i analogne. Tako je u sredinu postavljen zaslon koji dolazi s pravim srebrnim okvirom unutar kojeg se onda prikazuje brzinomjer s virtualnom kazaljkom, dok se s lijeve strane nalazi analogni brojač okretaja, a s desne strane se nalaze analogni pokazivači temperature motora i količine goriva u spremniku. Još jedan retro detalj koji nam se jako sviđa.

Naravno tu je i upravljač s isključivo fizičkim tipkama. 10-inčni multimedijskim zaslonom se upravlja s pomoću dobro poznatih kotačića i tipki koje se nalaze pored mjenjača, a upotreba je laka i s dobrim povratnim informacijama, pa kad se jednom naviknete nećete morati ni micati pogled s ceste kako bi nešto podesili. Zaslon pak postaje osjetljiv na dodir kada spojite pametne uređaje, no i tada se može upravljati putem spomenutih kotačića i tipki.

A što mislite kakve su komande klimatizacije? Pa naravno, s fizičkim kotačićima i tipkama, a kako bi drugačije moglo. Tu je i bežični punjač mobitela, a nezaobilazna je i klasična ručica mjenjača. No sve to je tako napravljeno da izgleda vrhunski. Naime, Mazda je koristila kvalitetne i mekane materijale po čitavoj kabini, a tvrđa se plastika nalazi jedino u najdonjim dijelovima. Posebno hvalimo izrazito udobne naslone na vratima, ali i središnji naslon za ruke sprijeda.

Iako se Mazda3 ne smatra premium automobilom, u nekim detaljima je i bolje odrađena od razvikanije i skuplje konkurencije. Uz to, ova motorizacija je gotovo idealna za ovaj model. Testni model košta 34.042 eura, no početni model starta već od 26.215 eura, doduše s ručnim mjenjačem, ali s istim motorom. Mazda je napravila odličan posao s trojkom, a i cijena je dobro odmjerena, pa ni ne čudi kako je ovaj model čest na cestama.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4660 x 1795 x 1440 mm
Osovinski razmak 2725 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1451 kg/ 481 kg
Veličina prtljažnika 450/1138 litara
Vrsta motora/broj cilindara Atmosferski/4
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, 6 stupnjeva
Snaga 103 kW / 140 KS
Okretni moment 238 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 203 km/h / 9,8 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 7,5
CO2 emisija 134 g/km
Cijena 34.042 eur
Oprema 10-inčni multimedijski sustav, head-up zaslon, automatski dvozonski klima-uređaj, dvije ispušne cijevi, prilagodljiva LED svjetla, kamere u 360 stupnjeva, 18-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI