Puno prostora u malo cm: stigao je novi Renault Symbioz

Puno prostora u malo cm: stigao je novi Renault Symbioz

Renault od sada domaćim kupcima nudi Symbioz, potpuno novi model koji se smjestio između manjeg Captura i većeg Australa, a može se pohvaliti izvrsnom ponudom prostora u kompaktnim dimenzijama.

Cadillac obnovio kompaktni SUV XT4
Mitsubishi Eclipse Cross postaje potpuno električan model
I Renault Austral dobio novo obiteljsko lice

Symbioz je potpuno novi model u ponudi Renaulta, koji se može pohvaliti nečim što ne viđamo puno u posljednje vrijeme – kompaktne dimenzije i mnogo prostora. Naime, u 4413 mm dužine, 1797 mm širine, 1575 mm visine i 2638 mm međuosovinskog razmaka je dovoljno prostora za 5 putnika i prtljažnik od 492 do 624 litre, ovisno o tome kako je postavljena stražnja klupa. Ona se može pomicati po dužini za 16 cm, pa vlasnici mogu birati treba li im veći prtljažni prostor ili pak više prostora na stražnjoj klupi. Osim toga, preklapanjem stražnjih naslona dobiva se obujam od 1582 litre, ali i utovarna dužina od 1,68 metara. Naravno, tu su i uvijek dobrodošli krovni nosači ako ponestane prostora.

U Renaultu kažu kako je Symbioz idealne veličine i za poslovne korisnike i za obitelj, a od ovog se modela očekuje puno jer bi, u neku ruku, mogao zamijeniti nekadašnji Megane s ICE motorima. Naime, cijena ICE izvedbe će biti na razini kompaktnih vozila, a u njemu se nudi i jednaka količina prostora kao u kompaktima, dok je prtljažnik ipak malo veći. Osim toga, sjedi se povišeno, što se danas i traži. Symbioz spada u C-SUV segment, a to se može vidjeti i po opremi koja uključuje električno otvaranje vrata prtljažnika, ili pak stakleni panoramski krov Solarbay koji nudi funkciju zatamnjivanja jednim dodirom. Upravo smo tako opremljeni Symbioz i vozili, a zatamnjenje je bilo dovoljno za ovo jesensko suce, pa ono nije nimalo smetalo.

Izvana Symbioz izgleda privlačno s prednjim dijelom koji podsjeća na manji Captur, a donosi novi svjetlosni potpis marke, dok je straga riječ o potpuno novom dizajnu kojeg ne koristi ni jedan drugi Renault. Izgledu doprinose i lijepo dizajnirani 19-inčni aluminijski naplatci koji dolaze s gumama dimenzija 225/45 R19, a niski profil ne utječe na udobnost u vožnji. Kupci mogu birati između sedam boja karoserije, a zanimljivo je kako je besplatna boja Flamme crvena, a ne bijela.

Unutrašnjost dolazi s mekim materijalima, a serijski dolazi i 10,4-inčni dodirni zaslon s Google uslugama, a podešavanje klimatizacije se može vršiti i s pomoću fizičkih tipki koje su smještene podno zaslona. Ispred vozača se pak nalazi 7-inčni zaslon instrumenata, odnosno 10,3-inčni zaslon u boljim paketima opreme. Za pohvalu je i tipka My Safety s kojom jednostavno upravljate koji od 27 sigurnosnih sustava želite koristiti ili ne. Tako putem dodirnog zaslona podesite što od sustava želite ugasiti, i nakon svakog paljenja automobila dvaput pritisnete fizičku tipku My Safety, te time ugasite sve sustave koje ne želite koristiti. Jednostavnije ne može.

Trenutno je u ponudi samo hibridna izvedba sa 145 KS, a naknadno će stići i benzinska izvedba. Dobro poznati E-Tech hibridni pogon se odlično snašao i u Symbiozu. Serijsko-paralelna hibridna arhitektura kombinira dva električna motora (glavni električni motor snage 36 kW i visokonaponski elektropokretač-generator snage 18 kW) s 1,6-litrenim četverocilindarskim benzinskim motorom snage 69 kW (94 KS), pametnim dog-clutch mjenjačem s više načina rada i baterijom od 1,2 kWh.  Tako smo na putu od Zagreba do Suhopolja brzom cestom i po selima trošili ravno 5 litara, dok smo se pri povratku vozili i autocestom, pa je prosjek bio malo viši – 5,2 litre, što je i dalje izvrstan rezultat za samopunjivi hibrid. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 10,6 sekundi, dok je maksimalna brzina 176 km/h.

Tu je i nova funkcija E-SAVE, koja se aktivira pritiskom gumba na armaturnoj ploči (s lijeve strane upravljača), pomaže održati napunjenost baterije na najmanje 40 %. Na taj se način osiguravaju optimalne performanse prilikom zahtjevnijih vožnji, kao što je vožnja uzbrdicom, kada će dobro doći dodatna snaga.

Renault Symbioz je  dostupan u četiri paketa opreme – evolution, techno, techno esprit Alpine i iconic, a cijene kreću od 29.690 eura pa do 34.490 eura. Naravno, to se odnosi na hibridnu izvedbu, dok će cijene ICE, odnosno benzinske izvedbe biti niža. Već osnovni paket opreme evolution donosi bogat sigurnosni paket, full LED prednja svjetla, dodatno zatamnjena stražnja stakla, automatski klima uređaj, središnju konzolu s naslonom za ruke, 10,4-inčni multimedijski sustav s Arkamys Classic ozvučenjem, 7inčne instrumente i bežični punjač mobitela. Techno paket donosi 18-inčne aluminijske naplatke, adaptivni tempomat, električno sklopive retrovizore, MultiSense sustav i drugu opremu. Od dodatne opreme bi spomenuli Harman/Kardon premium zvučni sustav za 900 eura koji se isplati doplatiti svakom ljubitelju dobrog zvuka, dok doplata za Solarbay panoramski krov košta 1500 eura.

KOMENTARI