Test: Hyundai Tucson 1.6T 160 7DCT 4WD Luxury

Test: Hyundai Tucson 1.6T 160 7DCT 4WD Luxury

Redizajnirani Tucson nije puno mijenjao uspješan i prepoznatljiv izgled, no dobio je tehnološka i sigurnosna poboljšanja, a testni je model bio i najbogatije opremljen Tucson koji se može dobiti, pa je sve prepušteno luksuzu, dok doplatni N Line paket opreme donosi sportsko odijelo.

Nova Grande Panda će dobiti i izvedbu s pogonom na sve kotače
Test: Dacia Bigster 130 Mild Hybrid 4×4 Extreme
Prednji ili 4×4?

Kada je Hyundai na jesen 2020. godine objavio prve fotografije četvrte generacije modela Tucson, svi su odmah rekli WOW! Da, u prenapučenoj kategoriji kompaktnih SUV modela Hyundai je uspio u onome u čemu nitko drugi nije uspio – stvoriti jedinstven izgled modela koji je prepoznatljiv već na prvi pogled, čak i onima koji nemaju previše znanja o automobilima. Tome su najveći razlog parametrijska LED dnevna svjetla sprijeda koja Tucsonu daju jedinstven izgled. A upravo je to i donijelo priličan uspjeh ovog modela koji je samo tijekom prošle godine prodan u preko 158.000 primjeraka.

A nešto što je uspješno ne treba puno mijenjati, a ta misao vodilja je bila u glavi dizajnera. Tako blago redizajnirani Tucson donosi dorađena prednja LED svjetla koja su i dalje „sakrivena“ u masci, koja je također malo promijenjena, kao i izgled branika. Blago je dotjeran i stražnji branik, a pridodane su i nove boje karoserije, kao i nov dizajn naplataka. No zaključak ostaje isti – Tucson je zasigurno jedan od jedinstvenijih, ali i atraktivnijih modela u ovoj klasi vozila. Testni model je pak još bio opremljen i N Line paketom opreme koji je donio sportske branike i veće naplatke od 19 inča, ali i plastične obrube oko karoserije u boji, a ne crne, kako je na ostalim izvedbama. Nama baš radi toga malo fali izgleda robusnosti, no o ukusima se ne raspravlja.

Unutrašnjost je pretrpjela malo veće promjene, a posebice je to vidljivo na središnjem grebenu gdje je postavljen nov zaslon od 12,3-inča koji se spaja s digitalnim instrumentima iste dijagonale. Tu je i polica ispred vozača, a voljeli bi da je malo više profiliranija, jer ovako iz nje lako ispadaju predmeti u vožnji. Središnji ventilacijski otvori su ispod zaslona, a odmah do njih je postavljena tipka za paljenje i gašenje automobila. Naravno, kao i uvijek, hvalimo odvojene tipke klimatizacije, a za pohvalu je i što se sve tipke za grijanje i hlađenje sjedala ili za grijanje upravljača nalaze na jednom mjestu, odnosno nisu „razbacane“ po komadnoj ploči. Tu su i fizičke tipke prečaca na zaslonu, kao i veliki gumb za podešavanje glasnoće.

Ispod toga se nalaze USB priključci od kojih se jedan može birati služi li samo za punjenje ili za punjenje i prijenos podataka. Visoka središnja konzola donosi udoban i velik središnji naslon ispod kojeg je spremište, s tu su i držači za čaše, kao i bežični punjač mobitela, na samom vrhu su fizičke tipke važnih funkcija, što je za dodatnu pohvalu, kao i velika otvorena polica ispod konzole.

Upravljač je također opremljen fizičkim tipkama, a na samom stupu upravljača se nalazi sada već dobro poznata ručica automatskog mjenjača koja je postavljena s desne strane, a tu su i polugice za mijenjanje brzina koje su postavljene iza upravljača. Vozačka pozicija je dobra i lako se svatko može namjestiti zahvaljujući izdašnom podešavanju upravljača i sjedala, a voljeli bi da se zaslon s instrumentima može malo više prilagođavati. Naime, uvijek su prisutna dva okrugla odjeljka, a to je povezano sa sustavom kamera i bolje preglednosti. Tako kada upalite pokazivač smjera za desno, u desnom krugu se pali kamera s desne strane vozila pa možete vidjeti kamo vozite i dolazi li vam neko dijete ili se pak tamo sakrio niski stupić koji ne vidite. Ista stvar je s lijevim okruglim odjeljkom. Zanimljivo rješenje na kojeg se treba priviknuti, no kad se jednom priviknete, nedostajat će vam ako ga nemate u vozilu.

Prostranost straga je u prosjeku klase, a svi do visine od 1,85 m će se osjećati ugodno, dok će višim osobama nedostajati mjesta za koljena, ali i za glavu, a treba spomenuti i kako ova izvedba ima panoramski krov, pa je i to utjecalo na prostor. A stražnji putnici dobivaju svoje podešavanje klime, trozonska klima dolazi serijski, kao i ventilacijske otvore i USB priključke. Tu je i naslon za ruke, a pohvalili bi i što su obloge stražnjih vratiju napravljene od istih materijala kao i prednja, što danas nije čest slučaj. Tu je i podešavanje nagiba naslona, a testni je model imao i dodatne zavjese na bočnim vratima kako putnicima ne bi smetalo sunce. Za pohvalu je i prtljažnik pravilnog oblika koji u osnovi zaprima popriličnih 577 litara prtljage, a s preklopljenim sjedalima se dobiva ravna površina i obujam od 1756 litara.

Testni model je pokretao blagohibridni 48-voltni sustav čiju osnovu čini 1,6-litreni turbo benzinac koji razvija maksimalnu snagu od 118 kW/160 KS i pritom nudi 265 Nm okretnog momenta. Uparen je s automatskim mjenjačem s dvije spojke, a pogon se prenosi na sve kotače. Upravo ovaj motor će vjerojatno biti jedan od najčešćih izbora domaćih kupaca jer ujedno nudi i najpovoljniju cijenu, a može se dobiti i s ručnim mjenjačem. Tucson je poprilično težak s preko 1600 kg mase praznog vozila, pa ovih 160 KS ne nude baš sportsku vožnju. Nemojte nas krivo shvatiti, 160 KS nije malo za ovaj automobil, ali će mu više odgovarati smirenija noga na gasu, posebice jer je tako podešen i mjenjač.

Naime, pri snažnijim pritiscima papučice gasa, Tucson postaje „nervozan“ i kao da ne zna svaki put u koju bi brzinu prebacio, no u Eco načinu rada čitav dojam vožnje je uglađeniji. S lakoćom će prestići neki automobil ili kamion, a za svaku pohvalu je odlična zvučna izolacija, pa ni na autocesti neće biti problema s velikom bukom izvana, već ćete moći pričati normalnim tonom. I upravo to je prednost ovog vozila. Lagana vožnja autocestom ili otvorenom cestom dovest će vas daleko u tišini, a pritom će putnici uživati u mnogobrojnoj opremu koja pridonosi i ugodnom boravku u automobilu. A pritom će nekima zasmetati malo viša potrošnja, koja nam je na kraju testa bila 9,4 litre, uz napomenu kako je poprilično vremena Tucson proveo u gradu. Na otvorenoj cesti će potrošnja pasti na oko 7 litara, a na autocesti će ona biti između 7 i 10 litara, ovisno koliko vam je teška noga na gasu. I ne zaboravite da je riječ o izvedbi s pogonom na sve kotače.

Testni model je bio opremljen najboljim paketom opreme Luxury na koji su pridodani i ostali dodaci, pa se cijena popela na 45.710 eura. Početni Tucson s ovim motorom i ručnim mjenjačem pak starta od 27.990 eura, dok je najpovoljnija izvedba s automatskim mjenjačem 33.290 eura, odnosno s pogonom na sve kotače 36.990 eura. Svakako treba spomenuti i kako je Tucson dostupan sa 115 i 136 KS snažnim dizelašima čije cijene počinju od 30.790 eur, odnosno od 34.990 eur, a tu je i 215 KS snažna hibridna izvedba čije cijene kreću od 33.990 eura. Tucson je dostupan i kao plug-in hibrid (PHEV) s 252 KS, a cijene tada startaju od 37.990 eura.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4510 x 1865 x 1650 mm
Osovinski razmak 2680 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1646 kg/ 544 kg
Veličina prtljažnika 577/1756 litara
Vrsta motora/broj cilindara Benzinski/4, 48V blagi hibrid
Pogon Na sve kotače
Mjenjač Automatski, dvije spojke
Snaga 118 kW / 160 KS
Okretni moment 265 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 192 km/h / 9,8 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 9,4
CO2 emisija 153 g/km
Cijena 45.710 eur
Oprema 12,3-inčni instrumenti, 12,3-inčni multimedijski sustav, 12-inčni head-up zaslon, automatski trozonski klima-uređaj, Krell premium audio sustav, grijana prednja i stražnja sjedala, hlađena prednja sjedala, kamere u 360 stupnjeva, kožna sportska sjedala, 19-inčni aluminijski naplatci, N Line paket…

 

KOMENTARI