
Već je 50 godina prošlo od kada je Porsche predstavio prvi 911 Turbo, a sada je pripremio posebno izdanje 911 Turbo 50 Years u čast prve izvedbe, a proizvodnja je ograničena na 1974 primjerka, u čast godine kada je 911 Turbo imao svoju premijeru. Uz to, u ponudi je i opcijski Heritage Design paket koji dodatno oplemenjuje estetiku jubilarnog modela. Kada je predstavljen 1974., Type 930 Porsche 911 Turbo pomaknuo je granice onoga što je moguće. Prenio je referentnu turbo tehnologiju iz trkaćih automobila 917/10 i 917/30 u serijski sportski automobil s vrhunskim performansama i kombinirao ju s jedinstvenim dizajnom i svakodnevnom upotrebljivošću. Obljetnički model 911 Turbo 50 Years – temeljen na modelu 911 Turbo S predstavljenom 2019. – odaje počast i reinterpretira ovo nasljeđe. Standardna bočna vinilna grafika naklon je povijesnoj livreji Porschea 911 RSR Turbo predstavljenog na sajmu automobila u Frankfurtu 1973., koji je i sam preteča modela 911 Turbo. Sadrži trenutnu Porsche Turbo ekskluzivnu boju Turbonite, koja se ovdje prvi put pojavljuje na modelu 911. Turbonite se također koristi na umetcima u stražnjem poklopcu motora, poklopcu spremnika goriva i na Porsche grbu. Također se koristi kao kontrastna boja u logotipu modela Turbo 50.

Još jedna povijesna referenca je upotreba antracit sive boje na lameli stražnjeg krila, dnu retrovizora i ukrasima usisnika zraka. Oznaka na stražnjoj rešetki poklopca motora prikazuje ikonu turbopunjača i godine 1974–2024. A kad su vrata otvorena, LED projektor na vratima projicira sliku turbopunjača na tlo pored automobila. 911 Turbo 50 Years standardno dolazi s kotačima 911 Turbo S Exclusive Design u Turbonite boji.

Unutrašnjost modela 911 Turbo 50 Years također odiše poviješću Turba. Kao ekskluzivna posveta ranim modelima Porsche 911 Turbo, kultni McKenzie tartan krasi središnje presvlake sjedala i unutarnje obloge vrata. Dodatni kontrasti u Turboniteu dodatno razlikuju ovaj automobil od standardne izvedbe. Turbonite detalji uključuju sigurnosne pojaseve, ukrasne šavove, ukrasne letvice s ukrasnim umetcima od crne kože i Porsche grb na GT sportskom upravljaču. Logo je izvezen u naslonima za glavu prilagodljivih sportskih sjedala Plus, a može ga se pronaći i na stražnjoj strani lijevog stražnjeg sjedala. Iznad pretinca za rukavice nalazi se obljetnička ploča od aluminija, koja nosi i logotip Turbo 50 i individualni broj ograničene serije. A-stup, štitnici od sunca i krovna obloga presvučeni su perforiranim Race-Texom, dok instrumentnu ploču krasi analogni sat Porsche Design Subsecond s posebnim dizajnom Turbo 50.

Povijesno inspiriran, opcijski Heritage Design paket nadopunjuje jubilarni model s brojnim dodatnim ekskluzivnim dizajnom i značajkama opreme koje podsjećaju na modele 911 Turbo iz 1970-ih. Osnovna boja paketa Heritage Design je Aventurine Green metalik, dok su alternativno, dostupne i standardne boje 911 i boje programa Paint to Sample. Jedna komponenta paketa Heritage Design paketa je visokokvalitetna ukrasna grafika u bijeloj boji (satenski završetak) koja se sastoji od tri elementa: lizalice s pojedinačno biranim brojevima automobila između 0 i 99, logotipa 50 godina Turbo i logotipa Porsche. Oni koji preferiraju minimalistički izgled mogu se odreći nekih ili svih grafičkih elemenata.

Povijesni Porscheov grb iz 1964. koristi se na prednjem poklopcu motora, kao i na središnjim poklopcima kotača Sport Classic, obojenim u briljantno srebrnu i bijelu boju (satenski završetak). Logotipi Turbo 50 i Porsche na stražnjoj strani su u zlatnoj boji. U unutrašnjosti, dodatne karakteristike kože i dodatni elementi dizajna od tartana zaokružuju jubilarni model. Umetci na armaturnoj ploči, pretincu za rukavice i naslonu sjedala prekriveni su klasičnim uzorkom. Povijesni Porscheov grb postavljen je na upravljač, dok pretinac za pohranu na središnjoj konzoli nosi logotip Porsche Exclusive Manufaktur utisnut u kožu. Brojčanici na ploči s instrumentima i sat Sport Chrono u paketu Heritage Design imaju zelenu završnicu.

Tehnički gledano, Porsche 911 Turbo 50 Years temelji se na modelu 911 Turbo S koji se proizvodi od 2019. Njegov 3,7-litreni bokser motor s promjenjivom geometrijom turbine (VTG) s dvostrukim turbopunjačem daje 478 kW/650 KS i 800 Nm okretnog momenta. Uz masu praznog vozila od 1.640 kg, rezultat je omjer snage i težine od 2,52 kg/KS. 911 Turbo 50 treba samo 2,7 sekundi za sprint od 0 do 100 km/h i postiže 200 km/h za samo 8,9 sekundi. Snaga se na kotače prenosi 8-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (PDK) i aktivnim pogonom na sve kotače Porsche Traction Management (PTM) s Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), uključujući elektronički kontroliranu blokadu stražnjeg diferencijala s potpuno promjenjiva raspodjela momenta.

Naravno, tu je i nezaobilazan ručni sat Porsche Design Timepieces koji je opremljen COSC-certificiranim Porsche Design WERK 01.200 mehanizmom s flyback funkcijom. Kao i vozilo, sat je ograničen na 1974 komada i kombinira klasični dizajn s modernom tehnologijom. Njegov crni brojčanik s elementima u Turbonite savršeno je sličan satu na kontrolnoj ploči. Remen, izrađen od crne kože za vozila s ukrasnim šavovima u Turboniteu, ima preklopnu kopču. Prozirno kućište nudi pogled na namotani rotor u istom stilu kao i kotači 911 Turbo 50. Broj ograničenog izdanja ugraviran na kućištu od titana odgovara broju ograničenog izdanja vozila. Kronograf je također dostupan u posebnoj verziji u kombinaciji s paketom Heritage Design.


KOMENTARI