
Kako bi proslavio 25. obljetnicu modela RS4 Sport, Audi je predstavio posebno izdanje RS 4 Avant Edition 25 Years. I da odmah razjasnimo kako se piše ime. Naime, za prvi model RS 4 u seriji B5 (1999. do 2001. godine) RS4 je pisano bez razmaka, no naknadno se to promijenilo, pa se sada piše s razmakom. Sada kada smo to razjasnili, možemo dalje. Ovu ograničenu seriju od 250 primjeraka odlikuje i Imola žuta boja poznata s prvog modela, no kupci će ga moći naručiti i u Nardo sivoj te Mythos crnoj boji.

Prvi Audi RS4 Avant je B5 generacija iz 1999. godine i donio je proširenu karoseriju i 2,7-litreni biturbo motor sa šest cilindara koji je bio razvijen u suradnji s Cosworthom, a razvijao je maksimalnu snagu od 280 kW/380 KS. No najsportskija izvedba prve generacije RS4 Sport je stigao 2001. godine i donio je još niži ovjes, školjkasta sjedala, sportski ispuh i upravljač presvučen brušenom kožom. A najnoviji Audi RS 4 Avant Edition 25 Years donosi još veću snagu iz V6 biturbo motora koji sada razvija maksimalnu snagu od 345 KW/470 KS i nudi okretni moment od 600 Nm. To je povećanje od 15 kW/20 KS u usporedbi s modelom RS 4 Avant. Sve to mu omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,7 sekunde, odnosno 0,4 sekunde brže od izvedbe RS 4 Avant, dok mu je maksimalna brzina 300 km/h. Standardno dolazi RS keramički kočioni sustav, dok RS sportski ispušni sustav s ispušnim cijevima u mat crnoj boji stvara intenzivan zvuk.

RS 4 Avant Edition 25 Years dolazi s RS sportskim ovjesom pro kojeg je moguće ručno podešavati, a to mu omogućuje 10 mm manju udaljenost od tla. Osim toga, ručno se može spustiti za još 20 mm, što znači da je od standardnog RS modela niži za 20 mm. Tu je i quattro sportski diferencijal, a ažurirani softver u upravljačkoj jedinici omogućuje kraća vremena mijenjanja brzine. Negativni nagib na prednjoj osovini povećan je na dva stupnja i ugrađena su čvršća kontrolna ramena. To rezultira poboljšanim prianjanjem i boljom upravljivošću za veće brzine u zavojima. Čvrsto fiksiran podokvir na stražnjoj osovini pruža precizniju povratnu informaciju ovjesa i bolje ukupne performanse. Ovo je dodatno poboljšano poboljšanim Torsen diferencijalom.

Ova ograničena izvedba serijski dolazi s 20-inčnim Palladium mat aluminijskim naplatcima s Pirelli P Zero Corsa gumama, a kupci će dobiti i set drugih kotača s polu-slick Pirelli gumama, koje su također montirane na 20-inčne aluminijske naplatke u mat crnoj boji, a posebno su dizajnirani za trkaće staze. Osim toga, kupci će dobiti i rukavice za korištenje na trkaćoj stazi koje je izradio Alpinestars, a dolaze sa žutim detaljima.

Tu je i mnoštvo detalja na karoseriji specifično za ovu ograničenu seriju, a ona dolazi i bez krovnih nosača kako bi se dobila sportska silueta. Osim toga, između C i D stupa je ugraviran natpis „RS 4 Edition 25 Years“, a u unutrašnjosti se mogu vidjeti školjkasta sjedala presvučena crnom kožom i prošivena žutim koncem, dok su upravljač, nasloni za ruke na vratima i središnja konzola presvučene Alkantarom i prošivene žutim koncem.

Matirana slova na središnjoj konzoli označavaju redni broj svakog pojedinačnog automobila, od 1 do 250. Kupci koji kupe RS 4 Avant izdanje 25 godina mogu odabrati bijelu pozadinu za tahometar i brzinomjer putem MMI-ja, što je posveta Audiju Avant iz 1994. RS2, gdje su analogni brojčanici isprva bili u bijeloj boji.

Kupci mogu odabrati i opcijski Audi ekskluzivan upravljač od brušene kože ravnog dna i središnje oznake. Opremljen je žutim ukrasnim šavovima, a gornji dio mjenjača je obrađen crnom antilop bojom. Cijena je 2.270 eura, a Audi preporučuje nošenje rukavica prilikom korištenja ovog upravljača. Tu je i jedinstveni sat Chronograph RS 4 Avant Edition 25 Years, a ima karbonski brojčanik i žute detalje, a na remenu dolaze kontrastni šavovi. Ovaj sat će također biti proizveden u 250 primjeraka. Prodaja automobila kreće u lipnju s cijenama koje u Njemačkoj započinju od 142.905 eura.


KOMENTARI