Oprez na prvom mjestu: Savjeti za vožnju po magli

Oprez na prvom mjestu: Savjeti za vožnju po magli

Osnovna karakteristika magle je da smanjuje vodoravnu vidljivost čak na samo nekoliko metara, pa je vrlo opasno voziti i kretati se po magli

Ostavite mobitel dok upravljate vozilom
Kakvu gumu kupiti, u manjoj ili u većoj dimenziji?
Idemo na skijanje

Magla je, uz snijeg i led, najnezgodnije vrijeme za vožnju te od vozača zahtijeva izrazito veliku pozornost. Čak i kada se po magli možemo voziti uobičajenom brzinom vožnje potreban je oprez jer se na autocesti, naročito u blizini većih rijeka, javljaju manje izmaglice u koje možemo ući velikom brzinom i samo djelić sekunde kasnije više ništa ne vidjeti ispred sebe. S razlogom se s desne strane, na zaustavnoj traci, nalaze bijele točke koje ukazuju koliko daleko možemo vidjeti na autocesti, dok je prisutna magla.

Nađete li se  u gustoj magli, obavezno odmah uključite i prednje i stražnje maglenke, ako ih vaše vozilo posjeduje. U slučaju izrazito guste magle, kakva se svaku jesen i zimu može vidjeti u području između Oštrovice i Kikovice, mjesta koja se zimi najčešće spominju u prometnim izvještajima HAK-a, odmah uključite sva četiri pokazivača smjera te što češće (ali skroz lagano) pritišćite kočnicu jer kočiono (stop) svjetlo ima izrazito jak intenzitet. Vožnja mora biti jako spora, povremeno uključujte i duga svjetla kako biste ispred sebe razbili monotoniju, jer vožnja kroz gustu maglu je kao da ste u oblaku pa vrlo brzo možete biti dezorijentirani. U suštini, magla i jest meteorološka pojava prisutna u prizemnom sloju troposfere i radi se o vodenim kapljicama ili ledenim kristalima toliko sitnima da mogu lebdjeti u zraku. Ili, drugačije rečeno, oblak se doslovce spustio na površinu zemlje.

U gustoj magli obavezno odmah uključite i prednje i stražnje maglenke!

Vozite li se po lokalnim cestama, naročito budite oprezni zbog pješaka i biciklista te motociklista i traktora koji vrlo često nisu obilježeni dovoljnim svjetlosnim signalima. Zato usput savjetujemo ove kategorije sudionika u prometu da noću uvijek na sebi imaju fluorescentni prsluk. Zgodno ga je staviti i na suvozačko mjesto ukoliko želite da vas druga strana prije primijeti, jer odbljesak od prsluka može također pripomoći drugoj strani.

Definitivno je najsigurnija vožnja po magli kada se vozite iza vozila ispred sebe, na sigurnom razmaku, tako da na taj način imate čistu situaciju i možete pravovremeno reagirati u slučaju kočenja vozila ispred sebe.

Odlika magle je da pri niskim temperaturama, ispod 0 stupnjeva, postaje smrzavajuća, i to je u suštini najopasnija magla jer ni vidimo dovoljno ispred sebe, a niti možemo upravljati vozilom jer nas može iznenaditi u ten oka – naročito su opasni nadvožnjaci i mostovi jer se na njima najprije stvara poledica zbog postojanja magle, a koju ne očekujemo dok se vozimo po kolniku. Danju je magla manja opasnost nego noću, pa bi noću doslovce trebalo izbjegavati vožnju po magli, jer ne samo da imamo ispred sebe manju vidljivost nego se i brže umaramo jer u magli pokušavamo napregnuti svoje oči kako bismo što prije uočili opasnost, a istovremeno se time i znatno brže umaramo.

Budite oprezni kod smanjenih uvjeta vidljivosti na cesti

U Zakonu o sigurnosti prometa na cestama smanjena vidljivost definirana je kada vozač zbog nepovoljnih atmosferskih i drugih prilika (magla, snijeg, kiša, prašina, dim i slično) ne može jasno uočiti druge sudionike u prometu ili prometni znak na udaljenosti od najmanje 200 metara na cesti izvan naselja, odnosno od najmanje 100 metara u naselju.

Nakon što izađete iz područja magle ili smanjene vidljivosti obavezno isključite svjetla za maglu jer će se novčanom kaznom u iznosu od 300 kuna kazniti za prekršaj vozač ako postupi suprotno odredbama članka 108. Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Naime, u normalnim uvjetima na cesti svjetla za maglu zasljepljuju vozače. Isto tako, ako se vozite u koloni, obavezno isključite stražnje svjetlo za maglu kako ne biste previše smetali vozaču iza sebe, a ako vozilo iza vas održava dosta velik razmak tada je potrebno imati uključeno stražnje svjetlo za maglu.

Novi automobili imaju radarske sustave koji mogu “vidjeti” predmete i osobe u magli te će nas pravovremeno upozoriti svjetlosno ili pak samostalnim kočenjem, a ako imate adaptivni (prilagodljivi) tempomat onda ga obavezno koristite po maglovitom vremenu jer će vozilo također samo prikočiti ukoliko uoči ispred nas drugo vozilo, motociklista ili neki predmet. Naravno, za cijelo vrijeme vožnje s aktiviranim adaptivnim tempomatom držite nogu iznad papučice kočnice kako biste pravovremeno mogli zakočiti jer, koliko god da su sustavi napredni, oni nisu svemogući pa recimo ne vide osobe niže od 110 centimetara.

KOMENTARI