Sitni zahvati koji će olakšati prezimljavanje vozila do proljeća

Sitni zahvati koji će olakšati prezimljavanje vozila do proljeća

Zimske su gume prastare, limariju je već počela nagrizati hrđa, a ni motor nije baš u najboljem stanju. Nemate 1000 eura za popravak i sanaciju. Postoji li rješenje za prezimljavanje do proljeća, jer zima je doba godine kada je vozilo podvrgnuto težim uvjetima nego ljeti?

Savjeti za zimu
Zima još nije završila
Kako se ugrijati u hladnom vozilu

Hrđu je bitno skinuti do temelja, a zatim se može pristupiti sanaciji

Za početak pregledajte limariju i ustanovite koje su točke kritične; ukoliko se hrđa tek počela pojavljivati na pojedinim dijelovima karoserije i šasije, potražite najpovoljnijeg limara koji će samo sanirati površine i spriječiti njezino daljnje širenje. Ne morate farbati i lakirati cijeli taj dio, ionako će vam veći dio zime automobil biti prljav pa se sitne korekcije neće ni primijetiti. Za pojedine sitne ogrebotine i točkice od kamenčića i sami možete obaviti sanaciju kupnjom boje i laka za nekoliko desetaka kuna u trgovačkim centrima s potrepštinama za dom. Sve one ogrebotine od ključeva s parkirališta također su vrlo osjetljive zimi, pa i njih lagano sanirajte korektorom. U trgovačkom centru možete pronaći odgovarajuću boju, što je višestruko povoljnije nego da idete k ovlaštenom zastupniku.

Pregledajte i naplatke jer zimi je vrlo opasna sol u kombinaciji s niskim, vlažnim razdobljima, što može izazvati izdizanje laka na aluminijskim naplatcima. Lagano prstom i noktom provjerite kakvo je stanje te može li se zaustaviti skidanje laka na oštećenim felgama. Možda je dovoljno samo nekoliko točkica laka koje će zaustaviti daljnje širenje i ljuštenje s površine.

Ukoliko su vam zimske gume stare 4 – 5 godina i zaista je vrijeme za zamjenu jer su zbog istrošenosti opasne za vožnju, radije navratite do vulkanizera i kupite polovne gume koje će vam izdržati do proljeća. Samo provjerite imaju li gume kakva oštećenja te izbočine sa strane koje bi potencijalno mogle oštećivati ovjes vašeg vozila. Balansiranjem ćete sve otkriti.Planirate li rjeđe voziti svoje vozilo zimi, razmislite o kupnji polovne zaštitne cerade koja se može nabaviti za stotinjak kuna. Svjećice znaju biti slaba točka na benzincima tijekom zime, dok je u zraku prisutna velika vlaga, a i kabeli znaju “probiti” – jednostavno uzmete WD40 sprej, našpricate ga u kapice kabela te na vrhove svjećica, ostavite da se osuši pola sata i sve spojite na isti način. Prije skidanja kabela sa svjećica obavezno ih fotografirajte kako biste kasnije znali njihov raspored. Nakupine na kontaktima kratkoročno će omogućiti bolju povezivost, odnosno vodljivost struje, i nećete osjećati trzanje u vožnji. Akumulator, ukoliko koristi tekuću bazu, pregledajte te po potrebi dodajte tekućinu kako biste imali dovoljnu gustoću elektrolita. Za vrijeme nižih temperatura obavezno odvojite akumulator i odnesite ga u kuću, što ne bi trebao biti neki veliki problem jer u posljednjim godinama kod nas su rijetke hladne zime s temperaturama nižima od – 10 stupnjeva Celzijevih. Za svaki slučaj u prtljažniku imajte kabele za paljenje jer svatko će vam dopustiti da se spojite na akumulator drugog vozila, ukoliko se nađete u nevolji i vozilo neće upaliti zbog lošeg akumulatora.

Diskovi i disk-pločice spadaju u potrošni materijal

Ako su vam na posljednjem godišnjem servisu prilikom produženja registracije rekli kako su diskovi i pločice kočnica već jako istrošeni, probajte u prometu pratiti situaciju ispred sebe te što manje kočiti nožnom kočnicom, a što više prilagođavati brzinu korištenjem motora. Kočenje motorom inače je uvijek zdravije za vozilo jer se manje naprežu i šasija i karoserija, kao i elementi ovjesa.

Na velikom udaru jesu kabrioleti s mekanim krovom, pa ako na krovu postoje oštećenja koja bi se mogla proširiti te tako omogućiti ulazak vode i vjetra u kabinu rješenje su razne bezbojne mase koje se mogu naručiti i online za nekoliko desetaka kuna, a koje će privremeno prekriti mjesto oštećenja i tako zaštiti unutrašnjost od kapanja vode.

Ukoliko nemate garažu za svoj kabriolet, zimi je bitno zaštititi oštećeni krov

Pojedine su komponente nezamjenjive i moraju se prilagoditi zimskim uvjetima: rashladna tekućina motora i tekućina za pranje vjetrobranskih stakala moraju biti otporne na niske temperature, ukoliko je ulje u motoru i kočnicama dotrajalo, zaista ćete ga morati zamijeniti.

KOMENTARI