Novi Peugeot 208 je ovogodišnji Europski automobil godine, a ujedno je već šesti model ove tvrtke koji je osvojio ovu nagradu. Novi 208 se ističe u svim kategorijama, od dizajna, pa sve do motora i opreme, a uskoro stiže i potpuno električna izvedba. Osim toga, novi 208 je već zabilježio 130.000 narudžbi u Europi, uključujući i električnu izvedbu koja čini 15 % te brojke.
Prvi Peugeot automobil koji je osvojio titulu je bio 504, a to je bilo prije više od 50 godina, točnije 1969. godine. Njegov jedinstven dizajn rezultat je suradnje tvorničkog stilskog centra i Pininfarine, koji je napravio poznatu bočnu liniju s poznatim prelomljenim prtljažnikom. Peugeot 504 je osvojio nekoliko glavnih afričkih reli natjecanja, Istočnoafrički Safari, reli Maroko i reli Bandama. Proizvodio se od 1968. pa sve do 2005. godine, a ukupno je proizvedeno 3.713.356 vozila, od čega 2.644.326 limuzina.
1988. je Peugeot 405 premoćno osvojio titulu Europskog automobila godine, jer je dobio najvišu ocjenu od 54 članova, a u žiriju ih je ukupno bilo 57! Donio je i nove tehnologije kao što su ABS i 1,9-litreni turbo dizel motor s 90 KS. Imao je i sportsku izvedbu Mi16 sa 160 KS, a ta je izvedba u ono vrijeme bila predmet želja. Za upravljačem izvedbe rally-raid coupe, izvedene iz limuzine, Ari Vatanen osvojio 1989. i 1990. reli Paris-Dakar, a izvedenicom modela 405 T16, osvojio je i slavnu brdsku utrku Pikes Peak 1988. i 1989. Model 405 je imao i veliki tržišni uspjeh s više od 5 milijuna prodanih primjeraka u svijetu.
Peugeot je 2002. godine predstavio model 307, kompakt kojemu je dizajn bio malo povišen u smjeru monovolumena, i nudio lakši ulazak u automobil, ali i više prostora, a iste godine je osvojio i nagradu. Bio je opremljen i najčišćim dizel motorom tog vremena, a riječ je o 2.0 HDi izvedbi sa 110 KS i s filterom čestica. U ponudi su bile izvedbe s 3, 4, i 5 vrata, SW (Station-Wagon) i CC (Coupé-Cabriolet), a ne smijemo zaboraviti ni 307 WRC, koji je naslijedio 206 WRC na Svjetskom prvenstvu u reliju 2004. i 2005. godine. Više od 3.7 milijuna svih izvedbi modela 307 prodano je u svijetu.
Dvanaest godina kasnije, 2014. godine, Peugeot s novim 308 ponovo osvaja ovu nagradu. Novi 308 je postavljen na novu EMP2 platformu i donosi kompaktne dimenzije, a ujedno je i 140 kg lakši od prethodnika. Donosi i novosti u interijeru u vidu kompaktnog upravljača, head-up zaslona, visoku središnju konzolu i veliki 9,7-inčni središnji multimedijski zaslon. Ukupno je prodano 1,7 milijuna primjeraka ovog modela.
Prvi SUV koji je od 1964. godine izabran za Europski automobil godine bio je Peugeot 3008, koji je nagradu osvojio 2017. godine. 3008 je donio novu generaciju poznatog Peugeot i-Cockpita i sustava Amplify, a donosi i Advanced Grip Control s pet grip funkcija koje mu omogućuju prilagodbu vožnje svim vrstama podloge. Peugeot Sport je 2016. godine predstavio i 3008 DKR s kojim su osvojena prva tri mjesta 2017. godine, te najviši trofej na prijestolju 2018. godine na reliju Dakar. Do sada je prodano više od 900.000 ovog modela, od početka prodaje u listopadu 2016. godine.
Titula ”Car of the Year” se dodjeljuje od 1964. godine, a sastoji se od 60 automobilskih novinara iz 23 europske zemlje. Broj predstavnika ovisi o veličini tržišta i značaju njegovog automobilskog tržišta: Njemačka, Španjolska, Francuska, Italija i Velika Britanija tako imaju šest članova, dok su ostale države s predstavnicima Austrija, Belgija, Češka, Danska, Finska, Grčka, Irska, Luksemburg, Nizozemska, Norveška, Mađarska, Poljska, Portugal, Rusija, Slovenija, Švedska, Švicarska i Turska.
KOMENTARI