Test: Cupra Formentor 2.0 TDI evo DSG

Test: Cupra Formentor 2.0 TDI evo DSG

Iako je nekada zvuk dizelskog motora u novom automobilu bio sasvim normalna pojava, u 2025. godini to je postala rijetkost, pa je pri svakom pritisku papučice gasa testni Formentor podsjećao na nekadašnja vremena.

Nakon smanjenja proizvodnje, Volkswagen sada u potpunosti zaustavlja proizvodnju električnih modela
Cupra predstavila i serijsku izvedbu modela Tavascan
Duže jamstvo za Volkswagen, Audi, Seat, Cupru i Škodu

Nakon što smo se početkom godine družili s hibridnom izvedbom Formentora, sada je došlo vrijeme da testirano i njegovu turbo dizel inačicu. Da, dobro ste pročitali. Cupra nudi Formentor i u dizel izvedbi, što je danas rijetkost. A upravo je Formentor jedan od najzaslužnijih modela za uspjeh Cupre. Formentor je nedavno i osvježen pa i dalje plijeni pogled na cesti. Iako je više riječ o crossoveru nego o klasičnom SUV modelu. No to nimalo ne smeta. Dapače, imate osjećaj kao da sjedite u klasičnom automobilu, no ipak je olakšan ulazak i izlazak iz vozila.

Izvana ćete redizajnirani model prepoznati po tri trokutasta dnevna LED svjetla sa svake strane, a oni su glavni motiv sprijeda. Tu je još i agresivniji branik nego ranije, a i nov je izbor aluminijskih naplataka, a testni model je imao doplatne 19-inčne aluminijske naplatke. Straga je ugrađen novi branik, a tu je i nova grafika stražnjih svjetala. Formentor sada izgleda još atraktivnije, ali i sportskije.

A osim vanjskih promjena, njih ima i u unutrašnjosti gdje se ističe novi multimedijski zaslon koji dolazi u dijagonali od 12,9 inča i donosi podršku za bežično spajanje s AndroiD Auto i Apple CarPlay uređajima. Sam softver je brz u radu, no često su radi dizajna neiskorištene mnogobrojne površine koje bi mogle prikazivati podatke. Tako, na primjer, na glavnom zaslonu s desne strane imate prikaz imena radio postaje, no ako slušate DAB postaju s prikazom imena izvođača i pjesama, vidjet ćete samo dio svega, jer je predviđen samo jedan red za naziv pjesme, iako ispod njega stoji neiskorišten prostor od bar dodatnih 5-6 redova.

Ispod zaslona su postavljene dodirne površine za podešavanje temperature i glasnoću i to funkcionira puno bolje nego prije, a sada su i osvijetljene, no kako nema povratnih informacija na prstu kada nešto dotaknete, tada ipak morate pogledati na zaslon što ste napravili. Stoga smo i dalje pobornici fizičkih tipki ili kotačića za koje bez gledanja znate jeste li smanjili temperaturu za jedan ili dva stupnja. Uz zaslon i ventilacijskih otvora, na središnjoj se konzoli još nalazi samo polica s bežičnim punjačem i dva USB priključka.

Središnjim dijelom između sjedala pak dominira minijaturna ručica automatskog mjenjače s dodatnim minijaturnim policama, a tu su i držači za čaše, kao i udoban naslon za ruke ispod kojeg je pretinac pristojnih dimenzija. Sprijeda je prostora dovoljno i za visoke, a sjedala su dovoljno velika i za one s viškom kilograma. Svatko će lako pronaći idealnu poziciju za upravljačem, a sve je lagano zakrenuto prema vozačkoj poziciji, što olakšava svakodnevno korištenje. Upravljač je standardnog oblika za Cupra modele, te dolazi s dvije okrugle tipke koje daju dodatan sportski ugođaj u kabini. Desna služi za paljenje i gašenje vozila, dok s lijevom, na kojoj je otisnut logo, biramo način vožnje. Iza upravljača su pak ugrađene polugice za ručno prebacivanje brzina. Svakako moramo spomenuti i kako se putem upravljača jednostavno gase sustavi za prepoznavanje brzine i zadržanje unutar trake, a sve to traje tek par sekundi.

No straga je ipak nešto skučenije, no mjesta za glavu ima gotovo uvijek, a veći je problem prostor za koljena, gdje će se moći smjestiti osobe prosječne visine, dok će drugi ipak koljenima strugati naslon prednjih sjedala. No zato je za pohvalu što imaju vlastitu klimatizacijsku zonu. Da, Formentor već od osnovnog paketa nudi trozonski klima uređaj, pa si i putnici straga mogu namjestiti željenu temperaturu, a tu su i nezaobilazna dva USB priključka, kao i dovoljno velik središnji naslon za ruke. Za najmlađe, koji će se ionako jedini voziti straga i više nego dovoljno.

A pravo iznenađenje se nalazi ispod prednjeg poklopca gdje se nalazi dvolitreni turbo dizel motor s četiri cilindra koji razvija maksimalnu snagu od 110 kW/150 KS i koji pritom nudi 360 Nm okretnog momenta, a uparen je sa 7-stupanjskim automatskim DSG mjenjačem s dvije spojke, a snaga se prenosi na prednje kotače. Sve to je rezultiralo solidnim performansama, pa ubrzanje od 0 do 100 km/h traje ravno 9 sekundi dok je maksimalna brzina 205 km/h. No u praksi je važnije međuubrzanje koje je sasvim solidno. Ovako motoriziran Formentor vas neće zalijepiti na sjedalo, no s lakoćom ćete nekoga prestići. Uostalom, ako želite sportski automobil onda nećete izabrati Formentor s ovim motorom, već ćete izabrati neku snažniju inačicu, a ovako motoriziranu izvedbu će izabrati oni koji traže nešto nižu potrošnji i dizelski zvuk.

Naime, iako je već prošao mnogobrojna poboljšanja tijekom godina, motor je i dalje nešto glasniji, posebice  pri malo žustrijoj vožnji, kao i kod rada start-stop sustava kojeg ćete gasiti pri svakoj vožnji. No s malo mirnijom i lakšom nogom na gasu ćete moći i puno uštedjeti. Nama je prosjek bio 6,7 litara, no većinu kilometara smo proveli u gradu s mnogobrojnim kren-stani vožnjama, kada potrošnja raste i preko sedam litara, dok će na otvorenoj cesti  ona pasti na malo više od pet litara, dok će pak na autocesti potrošnja biti između 6 i 7 litara, naravno ako ne pretjerujete s putnom brzinom. Ovjes je podešen nešto tvrđe, pa će na dobrim cestama vožnja biti ugodna, no na lošijim gradskim cestama s prugama i mnogobrojnim uspornicima ćete nakon nekog vremena poželjeti ipak malo mekši ovjes.

Cupra je s Formentorom odlično pogodila ukus kupaca, a i nakon redizajna je Formentor ostao poželjan. Posebno je za pohvalu što je u ponudi ostao i turbo dizel motor koji većina konkurencije nema u ponudi, što privlači dodatan broj kupaca, a ni cijena nije pretjerana. I sa svom dodatnom opremom mu je cijena ostala ispod 40.000 eura. No kako se zakoni stalno mijenjaju, tako je i dizel motor do daljnjega u ponudi, no koliko će to još dugo biti nitko ne zna. Zato, ako razmišljate o nabavci novog automobila s dizel motorom, Formentor svakako uzmite u obzir jer nudi mnogo i daje mnogo.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4451 x 1839 x 1520 mm
Osovinski razmak 2679 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1541 kg/ 519 kg
Veličina prtljažnika 450/1505 litara
Vrsta motora/broj cilindara Turbo dizel/4
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, dvije spojke, 7 brzina
Snaga 110 kW / 150 KS
Okretni moment 360 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 205 km/h / 9,0 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 6,8
CO2 emisija 134 g/km
Cijena 39.575 eur
Oprema 10,25-inčni zaslon instrumenata, 12,9-inčni multimedijski sustav, automatski trozonski klima-uređaj, zimski paket, bežični punjač mobitela, sport prednja sjedala, metalne papučice, električni poklopac prtljažnika, LED svjetla sprijeda i straga, 19-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI