Želimo kameru, LED svjetla, USB ulaz

Želimo kameru, LED svjetla, USB ulaz

Danas više ne možemo kupiti mobitel bez kamere pa se postavlja pitanje zašto se istog pravila ne drže i proizvođači automobila. Isto tako bi trebalo gledati i na drugu dodatnu opremu koja je postala uobičajena u našem životu

Pazi, kamera!
Retrovizor s ugrađenim ekranom i spojenom kamerom
Hrvatske prometnice su pune kamera, a ovo su njihove lokacije

Živimo u modernom, suvremenom dobu u kojem umjetna inteligencija sve više ulazi u naš život. Već nekoliko godina automobilska industrija govori o samovozećim automobilima pa zbog toga očekujemo i da klasični automobili koje nam prodaju imaju barem minimum modernih tehnologija. Nekada je desni retrovizor bio dodatna oprema, a još i danas kupujemo automobile koji nemaju električne podizače svih stakala. Istražili smo što bi sve današnji automobil već u osnovnoj opremi morao posjedovati kako bi išao u korak s vremenom, ali i kako bi se zadovoljili sigurnosni standardni koji su sve stroži i stroži.

Kamera ili parking senzori

Putem interneta možete za nekoliko stotina kuna kupiti kameru s parking senzorom i jednostavno kameru ugraditi u vozilo, a usput ćete dobiti i mali ekran za nadzor stanja iza vozila. Iako su parking senzori s nama već dugo, dugo vremena, oni baš i nisu precizni jer ne otkrivaju sve prepreke koje se iza ili ispred vozila mogu odjednom stvoriti. Njihov nedostatak je i da kasne s reakcijom pa dok mi napravimo metar ili dva, oni će tek onda početi upozoravati na prepreku. S druge strane, kamera koja također ima kašnjenje, ali vrlo malo kašnjenje, omogućuje da vidimo cjelokupnu situaciju iza i ispred nas. Pojedine kamere imaju senzor pokreta koji će nas upozoriti ako se iza vozila pojavi malo dijete, pas ili neko drugo vozilo. Izlazimo li na glavnu prometnicu, pomoću kamere možemo vidjeti situaciju udaljenu i desetak metara dok nam parking senzori odaju situaciju samo na udaljenosti metar ili dva. I neće vidjeti prepreku koja je na visini od cca 50 cm visine, kao što se vrlo često takvo nešto može dogoditi u javnim garažama. S obzirom na to da današnji mobiteli imaju i po četiri kamere te praktički više niti ne možete kupiti mobitel bez kamere, postavlja se pitanje zašto nam proizvođači prodaju kamere toliko skupo, a mobitel od 100 kuna već ima kameru. Danas više niti ne možete kupiti mobitel bez kamere. Niti auto ne bismo trebali kupiti bez kamere!

LED svjetla

Samo skuplji modeli automobila imaju ugrađena LED svjetla, a dobijete li pozicijska LED svjetla, onda ste super prošli. LED svjetla manje troše energije pa samim time i manje zagađuju naš okoliš. S druge strane, zakon je propisao da se u trgovinama u Europskoj uniji više ne mogu kupiti klasične žarulje sa žarnom niti nego samo razne varijacije LED žarulja. Nije li se isto to moglo propisati i za automobile koji bi tako štedjeli novac, ljepše izgledali i omogućili vozačima bolju preglednost noću te manje zasljepljivanje drugih vozača?

USB utori

Okruženi smo pametnim telefonima i raznim drugim uređajima poput tableta, prijenosnih računala, navigacijskih uređaja, fotoaparata. Svi oni trebaju električnu energiju za napajanje. Pa i u automobilu dok se vozimo. Međutim, USB utori za punjenje nisu baš uvijek serijska oprema u mnogim automobilima, dobit ćete ih tek sa skupljim paketima opreme ili serijski kod skupih modela. Cijena kabela za punjenje preko internetskih trgovina je manja od 10 kuna pa se postavlja pitanje zašto taj USB ulaz mora biti toliko napredna opcija. Ili čak više njih! U svakom novom automobili naprijed bismo trebali imati dva USB ulaza, a isto tako i u stražnjem dijelu vozila.

 

Maglenke

Vožnja po magli je vrlo opasna pa bi svaki automobil obavezno morao posjedovati svjetla za maglu, i prednja i stražnja. To zaista ne bi smjela biti dodatna oprema.

Stražnja pomična klupa

Pojedini automobili su već prije 20-ak godina serijski imali pomičnu stražnju klupu koja je veliki benefit ako se straga voze visoke osobe ili pak u prtljažniku trebamo više mjesta. Obaranje stražnjih sjedala također bi trebalo biti dostupno u svim automobilima.

Zadržavanje auta na uzbrdici

Malo po malo, zadržavanje vozila na uzbrdici postaje sve uobičajenija oprema, ali još uvijek nije standard. Mnogim vozačima i vozačicama zadržavanje vozila do 3 sekunde pomaže u startu vozila, smanjuje stres i smanjuje potrošnju kamele kao i smrad koji se istovremeno popratno javlja. A nema niti veće potrošnje goriva zbog jačeg pritiska na papučici gasa.

Punokrvni Android i iOS

Googleov Android i Appleov iOS su odlični operativni sustavi na pametnim telefonima, ali Android Auto i Apple CarPlay su samo okljaštrene inačice koje dobijemo u automobilima. Radi se o dodatnoj opremi koju skupo plaćamo, a u konačnici ne dobijemo punokrvni Android ili iOS – nemamo Google Maps, nemamo Waze, nemamo dobar email klijent. Zar nije jednostavnije ugraditi postojeći OS nego izmišljati nešto novo. O spajanju pametnih telefona kabelom u vozilima da ne govorimo jer je nepraktično i smeta u vožnji. Pored wirelessa i Bluetootha koji su svuda oko nas.

KOMENTARI