Kultni Renault 4, automobil koji je postao prava priča o uspjehu, ove je godine proslavio 60. rođendan. Proizvodio se u 28 zemalja, a tijekom 30 godina prodan je u više od 8 milijuna primjeraka u više od 100 zemalja. Renault je obljetnicu ovog automobila pretvorio u cjelogodišnju proslavu prepunu različitih inicijativa. Čini se da će se proslava nastaviti jer se sprema još iznenađenja do kraja godine. Tako ćemo se posvetiti novoj suradnji marke Renault s francuskim dizajnerom Mathieuom Lehanneurom, predzadnjoj inicijativi programa. Dizajn i inovacije u području mobilnosti oduvijek su bile od ključnog značaja za Renault i dizajnera Mathieua Lehanneura.
”Suradnja s Mathieuom Lehanneurom došla je sasvim prirodno.” rekao je Arnaud Belloni, predsjednik Renaultova Odjela za globalni marketing. ”Zamolili smo ga da osmisli konceptni automobil koji će dočarati njegovu viziju modela Renault 4. Konačni rezultat je izvanredan – automobil koji doista obuhvaća sve što marka namjerava postići svojim strateškim planom Renaulution: stvoriti moderne i inovativne automobile koji pobuđuju osjećaje.” Renaultov Odjel za dizajn boja i ukrasnih elemenata i Mathieu Lehanneur zajedno su radili na osmišljavanju konceptnog automobila koji iznutra i izvana utjelovljuje dizajnersku viziju vozila iz snova – ”Renault za život”.
Na viziju Mathieua Lehanneura utjecali su paralelni svjetovi automobila i arhitekture. Renault SUITE N°4 posveta je modelu 4 koja kanalizira isti nepatvoreni, skromni i jednostavni duh, a istovremeno daje prednost učinkovitosti i spontanosti. Povrh toga, konceptni automobil odražava suvremene težnje njegovih dizajnera. ”SUITE N°4 otvara vrata novoj vrsti mobilnosti i iskustva putovanja. Htio sam spojiti svijet automobila i arhitekture kako bih stvorio hotelsku sobu na otvorenom. Bolji čak i od najraskošnijeg predsjedničkog apartmana, ovaj vas automobil može odvesti kamo god poželite, bilo na more, na kakav proplanak ili na krstarenje gradom o kojem ste oduvijek maštali” kaže dizajner Mathieu Lehanneur.
Model SUITE N°4 istih je vanjskih dimenzija i linija kao i kultni model, no s nekolicinom bitnih izmjena. Stražnji dio i vrata prtljažnika zamijenjeni su polikarbonatnim prozorima koji pružaju osvjetljenje jednako onom arhitektonskog stakla. Transparentne solarne ploče postavljene na krov propuštaju svjetlost, a služe i za punjenje baterije vozila koja je naknadno ugrađena kako bi se ono u potpunosti elektrificiralo. Prednji dio automobila ima ista kultna svjetla, linije i siluetu kao i originalni model. Prednja je maska izrađena od poliranog aluminija, što je dizajnerski potpis ali i posveta izvedbi bez krova. Karoserija automobila premazana je s tri sloja boje kako bi odavala dojam cementa, materijala koji je sinonim za modernu arhitekturu.
Lehanneur je u unutrašnjosti odlučio upotrijebiti materijale kakve nalazimo u kućanstvima kako bi stvorio domaći ugođaj, ali i implementirati sve tehničke zahtjeve i profinjenost francuskog umijeća življenja. Sjedala i armaturna ploča obloženi su žutim baršunom, dok je robustan izgled postignut debelom, rebrastom šenil tkaninom kojom je prekrivena poleđina sjedala s dva preklopa. Podupirači i jastuci upotpunjuju izgled prtljažnika, pretvarajući ga u sobu na kotačima. Sveukupan dojam zaokružuje drvena klupa koja je zaklonjena od kiše ili sunca kada je poklopac prtljažnika otvoren. Kao i za model Renault 4, svi materijali nose oznaku ”Proizvedeno u Francuskoj” i isporučuju ih vrhunski pariški obrtnici.
KOMENTARI