Originalni SM dobiva počast u vidu koncepta DS SM Tribute

Originalni SM dobiva počast u vidu koncepta DS SM Tribute

Koncept DS SM Tribute odaje počast originalnom Citroenu SM, coupeu koji se proizvodio od 1970. do 1975. godine, a koji je donio mnogobrojne inovacije.

Kuća Citroën proglašena najljepšim štandom na Ženevskom auto salonu
Pogledajte defile 100 Citroёnovih vozila
Citroen My Ami Buggy Concept nudi pravu retro vibru

Kada se pojavio na tržištu 1970. godine, Citroen SM je ponudio mnogobrojne inovacije, neke koje je preuzeo s modela DS kao što je hidro-pneumatski ovjes i samonivelirajuća prednja svjetla koja prate zavoj, ali i tada jedinstvene tehnologije kao što je varijabilni servo upravljač, disk kočnice na sva četiri kotača, kao i opcijski kotači od stakloplastike, kako bi se uštedjelo na težini. Naravno, visoka udobnost u vožnji se podrazumijeva.

A sada je u počast ovom modelu napravljena moderna reinterpretacija originala koja odiše elegancijom, a uz zadržavanje originalnih linija, na konceptu je sve modern. Dolazi u boji Gold Leaf, kakve je boje bio i model iz brošure iz 1971. godine. Original između prednjih svjetala nije imao standardnu masku već staklenu površinu ispod koje je bila smještena tablica, dok moderni koncept na istom mjestu donosi 3D zaslon, a uokviren je svjetlosnim potpisom od tri modula sa svake strane, kao i na originalu, a pojačan je s osam vertikalnih LED dnevnih svjetala s dijamantnim vrhom.

Gledajući s boka, SM Tribute koncept zadržava proporcije originala s dugim prednjim dijelom, a i dimenzije su ostale vrlo slične. Tako je dug 4,94 m, što je porast od 3 cm, i visok 1,34 m, što je porast od 2 cm, no velika je razlika u širini, gdje moderna izvedba mjeri 1,98 m, što je porast od čak 14 cm. A bez obzira na to što je postavljen na 22-inčne kotače, udaljenost od tla je manja za 3,5 cm, odnosno mjeri 12 cm.

I u unutrašnjosti se nastavlja retro dizajn s klasičnim izgledom gornjeg dijela armaturne ploče, a čak su i instrumenti ovalni, no tu je potpuno futuristički kockasti upravljač, dok je u sredinu smještena „zaslonska konzola“ koja se izdiže između prednjih sjedala i u potpunosti je prozirna. Unutrašnjost je obložena kožnim površinama, kao i onima od Alcantare, dok se na panelima vratiju nalazi laserski gravirana koža.

Ne smijemo zaboraviti napomenuti kako koncept dolazi i sa stražnjim vratima koja se otvaraju u suprotnom smjeru, a tu su i djelomično sakriveni stražnji kotači. Sve to izgleda lijepo, no prava je šteta što ništa slično neće izići pod DS značkom, a ako i kojim slučajem dobije zeleno svjetlo za proizvodnju, sasvim sigurno će imati električni motor, pa će doživljaj originala biti puno manji.

KOMENTARI