Nikad tiši i udobniji: predstavljena je osma generacija luksuzne limuzine Lexus ES

Nikad tiši i udobniji: predstavljena je osma generacija luksuzne limuzine Lexus ES

Lexus je predstavio novi ES, luksuznu limuzinu koja je još profinjenija nego ranije, a donosi novi dizajn, ali i novi Lexusov multimedijski sustav, a dostupan je u hibridnoj i, po prvi puta, električnoj izvedbi s pogonom na prednje ili sve kotače.

Nakon hibridne izvedbe, predstavljena je i potpuno električna Astra
Ovo je potpuno novi Renault Master
Izgleda da se vraća Smart dvosjed

Od proljeća 2026. godine na europskim će se cestama naći i potpuno novi Lexus ES, a to će biti osma generacija ovog modela. Novi model je razvijen kako bi bio užitak za sve putnike, a osmišljen je kako bi odgovarao prioritetima i potrebama današnjih kupaca. Lexusov pristup „učiniti luksuz osobnim“ središnji je dio strategije kojom se nastoji pratiti promjene u vrijednostima ljudi i ispuniti njihovu potragu za smislenim iskustvima.

Model ES je u ponudi od samog početka marke 1989. godine, a najnoviji model je narastao u svim dimenzijama od prethodnika, a dizajniran je u Clean x Tech konceptu. Vanjski se dizajn odlikuje minimalizmom, a u daljnjoj evoluciji Lexusovog prepoznatljivog dizajnerskog jezika u obliku vretena (spindle), ES donosi novo oblikovano „vretenasto tijelo“ koje simbolizira elektrificiranu snagu. Prednja svjetla stvaraju dvostruki L-potpis, koji će postati novi prepoznatljiv detalj Lexusa u eri elektrifikacije. Kombiniraju dnevna svjetla u obliku slova L usmjerena prema unutra s pokazivačima smjera u obliku slova L usmjerenima prema van, stvarajući karakteristični Lexusov identitet uz poboljšanu vidljivost i funkcionalnost.

Isti se koncept koristi i u unutrašnjosti, a luksuz je vidljiv u svim smjerovima. Tako straga mogu biti ugrađena sjedala s mogućnošću nagiba, a za sjedalo iza suvozača dostupna je i potpora za noge u obliku otomana. Sjedalo suvozača ima funkciju preklapanja prema naprijed, čime se maksimalno povećava prostor za noge straga i poboljšava pogled.

Dva nova dizajnerska elementa, prvi put predstavljena u Lexusu, debitiraju u novom ES-u. Bamboo Layering koristi naprednu tehnologiju tiska i prijenosa svjetlosti kako bi stvorila efekt osvjetljenja površine koji se usklađuje s ambijentalnim osvjetljenjem kabine, dok Synthetic Leather Embossing stvara precizan urezani uzorak koji u kombinaciji s ambijentalnim osvjetljenjem daje čist i moderan estetski dojam. Razina osjetilne kvalitete dodatno je podignuta optimalnim postavljanjem zvučnika Mark Levinson Surround Sound sustava, stvarajući trodimenzionalnu zvučnu scenu i harmoničnu kombinaciju zvuka i svjetlosti u kabini.

Unutrašnjost ES-a podržana je novom Lexusovom tehnologijom, Hidden Tech prekidačima. Ovaj novi dizajn odražava Lexusov princip gostoprimstva Omotenashi, s minimalističkim, nenametljivim dizajnom koji besprijekorno uklopljen u unutrašnjost. Kada je vozilo isključeno, prekidači nisu vidljivi ispod presvlake na instrumentnoj ploči; kada vozač uključi automobil, oni se osvjetljavaju i postaju vidljivi. Iako imaju elegantan izgled sličan dodirnoj ploči, prekidači pružaju zadovoljavajući taktilni osjećaj pri korištenju. Uz 12,3-inčne digitalne instrumente, tu je i 14-inčni multimedijski sustav koji dolazi s novim LexusConnect sustavom i aplikacijom LexusLink+.

Što se tiče europskog tržišta, u ponudi će biti hibridni i električni model. Samopunjujući hibrid ES 300h dolazi s 2,5-litrenim benzincem i elektromotorom koji razvijaju ukupnu snagu od 148 kW/201 KS, a dolazit će u izvedbi s pogonom na prednje ili na sve kotače. Električne izvedbe dolaze pod oznakom ES 350e i ES 500e. Početni model ES 350e ima pogon na prednje kotače i elektromotor snage 165 kW/224 KS, dok izvedba ES 500e dolazi s pogonom na sve kotače i snagom motora od 252 kW/343 KS. No informacije o kapacitetu baterija i autonomiji još nije poznat.

KOMENTARI