Vision EQXX iz Mercedes-Benza krenuo je na europske ceste i pokazao svoj doseg i učinkovitost. Putujući od Sindelfingena, preko švicarskih Alpa i sjeverne Italije do odredišta Cassis na Azurnoj obali, prešao je više od 1000 km u svakodnevnom prometu, s jednim punjenjem baterije. Putovanje je započelo u hladnim i kišnim uvjetima, a odvijalo se uobičajenim cestovnim brzinama, uključujući produženo krstarenje brzom trakom do 140 km/h na njemačkoj autocesti i blizu ograničenja brzine drugdje. Stanje napunjenosti baterije pri dolasku bilo je oko 15 posto ili preostalom autonomijom od oko 140 kilometara, a prosječna potrošnja bila je rekordno niska od 8,7 kWh na 100 kilometara.
Ova vožnja na veliku udaljenost izvedena je sa zapečaćenom utičnicom za punjenje u pratnji neovisnog stručnjaka iz certifikacijskog tijela TÜV Süd. To službeno potvrđuje učinkovitost novog razvojnog pristupa Mercedes-Benza – holističko razmišljanje o učinkovitosti od pogona do aerodinamike i više od toga, do najsitnijih detalja, kao i rad uz još veću međufunkcionalnu suradnju i s vanjskim partnerima. Ovaj novi temelj automobilskog inženjerstva donio je novo mjerilo za učinkovitost i autonomiju električnih vozila, a tehnologija iz ovog modela bit će implementirana u nadolazećim serijskim Mercedesovim vozilima.
“Uspjeli smo! S lakoćom smo prešli više od 1000 kilometara s jednim punjenjem baterije i potrošnjom od samo 8,7 kWh/100 km u stvarnim uvjetima. Vision EQXX je najučinkovitiji Mercedes ikada napravljen. Tehnološki program koji stoji iza njega označava prekretnicu u razvoju električnih vozila. To podupire naš strateški cilj ‘Lead in Electric’,” rekao je Ola Källenius, predsjednik Upravnog odbora Mercedes-Benz Group AG
Vision EQXX je prepun inovacija. Ovaj softverski definiran istraživački prototip dio je dalekosežnog tehnološkog programa. Misija razvoja bila je probiti sve tehnološke barijere. Kako bi pokazalo što je električno “izvedivo”, istraživačko vozilo završilo je jednodnevno putovanje preko nekoliko europskih granica: od Njemačke do Švicarske, dalje do Italije, mimo Milana i konačno do svog odredišta, lučkog grada Cassis u blizini Marseillea na jugu Francuske.
Profil rute – od autoceste do planinskih prijevoja, uključujući radove na cesti – i vremenski uvjeti postavili su Vision EQXX u širok raspon izazova. Polazeći iz centra za istraživanje i razvoj Sindelfingen u blizini Stuttgarta u hladnim uvjetima, temperature su se od početka do kraja kretale od 3 do 18 stupnjeva Celzija. Sjeverno od Alpa padala je slaba kiša, a južnije je bilo sunčano no puhao je blagi čeoni vjetar. Različiti dijelovi rute pomogli su dokumentirati vjerodostojnost mnogih mjera za povećanje učinkovitosti.
Neposredno prije prelaska ciljne crte u Cassisu, Vision EQXX je još jednom prikupio energiju putem rekuperacije. Nakon 11 sati i 32 minute vožnje, završio je svoj put dug 1008 kilometara s preostalom autonomijom od oko 140 kilometara. To znači da je bez ponovnog punjenja mogao krenuti na izlet duž obale Sredozemnog mora. Vision EQXX nedvojbeno je dokazao stvarni potencijal izvanredne učinkovitosti za električna vozila. Ovo prvo putovanje u Cassis je prijelomni trenutak na mnogo većem putovanju koje je daleko od kraja.
KOMENTARI