
Još jedan potpuno električan model je stigao na naše tržište, a vjerovali ili ne, nije riječ o još jednom SUV modelu, već je riječ o limuzini Mazda6e. Doduše, iako izgleda kao limuzina, riječ je o liftbacku s pet vrata, odnosno uz poklopac prtljažnika podiže se i zadnje staklo, a sve to rezultira boljom iskoristivosti prtljažnog prostora, ali i lakši pristup prtljazi.

Uživo auto izgleda jako dobro i teško da bi na prvu pomislili da je dužina gotovo pet metara. Naravno, sve Mazde6e na prezentaciji su bile u tradicionalnoj Mazdinoj crvenoj boji, a novi model dolazi i s osvijetljenom maskom, što je trenutačni trend u auto industriji. U unutrašnjost smo sprijeda lako našli savršenu poziciju, no radi niske linije krova viši od 195 cm će kosom dodirivati sjenilo krovnog prozora, kojeg možete maknuti, no onda ste na direktnom suncu.

Doduše, staklo je zatamnjeno, no po ljetnim vrućinama teško da će biti dovoljno. A osim što su u Mazdi odlučili maknuti fizičke komande klimatizacije koje su zamijenjene onima na zaslonu, a maknute su i još neke stvari. Tako se retrovizori podešavaju putem tipki na upravljaču, no njih treba aktivirati pomakom na zaslonu i aktiviranjem željene funkcije. Definitivno nije praktično, barem ne ovako na prvu, a više ćemo o tome moći reći nakon testa gdje ćemo imati više vremena upoznati sve funkcije.

Mazda6e dolazi u dvije izvedbe pogonskog sklopa, pa tako početna izvedba dolazi sa 190 kW/258 KS snažnim elektromotorom koji je kombiniran sa 68,8 kWh litij-željezo-fosfatnom baterijom s kojom je autonomija do 479 km. Ova izvedba podržava brzo punjenje od 200 W, a za punjenje od 10 do 80 posto treba samo 22 minute, naravno na dovoljno brzom punjaču. Mazda6e Long Range dolazi s mrvicu slabijim elektromotorom koji razvija snagu od 180 kW/245 KS, no baterija kod ove izvedbe ima kapacitet od 80 kWh, što bi trebalo omogućiti autonomiju do 552 km,a ovog je puta riječ o litij-nikal-mangan-kobalt-oksidnoj bateriji. Obje izvedbe nude 320 Nm okretnog momenta, dok je pogon na stražnje kotače. Maksimalna brzina obje izvedbe je 175 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 7,6 sekundi.

Imali smo prilike isprobati potonju izvedbu koja se pokazala kao tipična Mazda. Dobro leži u zavojima, a odziv na gas je jako dobar pa daje i neki osjećaj pomalo sportskog vozila. Naravno, buka je niska i pri višim brzinama, a potrošnja nam je bila oko 17 kWh/100 km. No o tome ćemo također kada nam nova šestica stigne na test.

Osim toga, kupci mogu birati između dva paketa opreme, Takumi i Takumi Plus, a oba sadrže dugu listu opreme. Tako Takumi dolazi s 19-inčnim aluminijskim naplatcima, panoramskim staklenim krovom s toplinskom zaštitom, električnim ručicama za otvaranje i vratima bez okvira stakala, električno uvlačivi stražnji spojler i još mnogo toga. U unutrašnjosti donosi 10,2-inčnim instrumentima, ambijentalnu rasvjetu, električna, grijana i ventilirana sjedala sprijeda i ostalu opremu. Multimedijski zaslon ima dijagonalu od 14,6 inča, a tu je i 50-inčni Head-up zaslon, dok se za dobar zvuk brine Sony Pro audio sustav s 14 zvučnika. Takumi Plus pak donosi dodatne luksuzne detalje, pa je tako unutrašnjost presvučena kombinacijom Nappa Tan kože i antilopa, dok je tekstilni krov crne boje. Upravljač je dvobojni, dok je ovdje serijski i električno sjenilo panoramskog krova.

Cijene kreću od 43.500 eura za izvedbu Mazda 6e 190 kW Takumi, odnosno 45.450 eura za Mazda 6e 190 kW Takumi Plus. Slijedi izvedba Mazda 6e 180 kW Long Range Takumi po cijeni od 45.100 eura, dok vrh ponude čini izvedba Mazda 6e 180 kW Long Range Takumi Plus, koja je dostupna po cijeni od 47.050 eura.


KOMENTARI