Kreće proizvodnja nasljednika legendarnog Stratosa

Kreće proizvodnja nasljednika legendarnog Stratosa

Manifattura Automobili Torino (MAT) je 2018. godine otkupila prava na proizvodnju Stratosa, a bit će proizvedeno svega 25 primjeraka.

Na belgijskim cestama „Morizo“ testirao GR Yaris H2 s pogonom na vodik
Hyundai je postao službeni Safety Car HAKS-a
Galerija: WRC Croatia Rally – Nedjelja

Još prije 10 godina je bio predstavljen prototip Stratosa, nasljednik legendarne Lancije Stratos koja je u drugoj polovici 70-ih godina prošlog stoljeća žarila i palila na reli natjecanjima, a nikada nije dobila nasljednika. No vremena se mijenjaju, pa stiže i nasljednik, no ne iz Lancije, već iz malene tvornice Manifattura Automobili Torino (MAT).

I to ne bilo kakav nasljednik. Novi Stratos će biti temeljen na Ferrariju F430, a pokreće ga Ferrarijev 4,3-litreni F138 V8 motor koji razvija 540 KS i 519 Nm okretnog momenta koji je dostupan od 3.750 okretaja, a uparen je sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem.

Zahvaljujući težini od 1.247 kg, performanse su izvrsne, pa novi Stratos za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba 3,3 sekunde, dok mu za ubrzanje od 0 do 200 km/h treba svega 9,7 sekundi. Iako bi mogao pojuriti sve do 330 km/h, novi Stratos će imati elektronski ograničenu maksimalnu brzinu od 275 km/h.

Stratos je dug 4.181 mm, širok 1.971 mm i visok svega 1.240 mm, dok je međuosovinski razmak 2.400 mm. Postignuta je i gotovo idealna raspodjela težine sprijeda/straga 44/56.

MAT Stratos će biti proizveden u svega 25 primjeraka, a svaki primjerak košta 564.000 USD, odnosno oko 3.780.000 kuna neto, no ne sumnjamo kako će se svi primjerci doslovno razgrabiti.

KOMENTARI