Grupa Renault uvodi pogon na vodikove gorivne ćelije u svoja laka gospodarska vozila kako bi povećao uporabu svojih električnih lakih gospodarskih vozila. Vodikova tehnologija koju Renault ispituje još od 2014. razvijena je u suradnji s tvrtkom Symbio, društvom kćeri grupe Michelin. Električna vozila na vodik pokreću gorivne ćelije koje kombiniraju vodik iz spremnika i kisik iz zraka kako bi proizvele električnu energiju potrebnu za pokretanje električnog motora.
Do kraja 2019. godine Renault će tržištu ponuditi prvi model Kangoo Z.E. Hydrogen, a sljedeće godine predstavit će Renault Master Z.E. Hydrogen. Oba modela s vodikom će se napuniti za 5 do 10 minuta, imat će doseg veći i od 350 kilometara, a prednost vodikove gorivne ćelije je oslobađanje dodatne energije zbog koje je domet ovih vozila trostruko veći u odnosu na potpuno električna vozila.
Vozila su namijenjena dostavnim službama za pristup gradskim središtima te će se povećati domet tijekom duljih putovanja, što je nedostatak potpuno električnih vozila. Prikladna su u širim gradskim područjima i predgrađima: prijevoz i logistika, gradska dostava i pružatelji različitih tehničkih usluga, općinska i lokalna uprava, hitne i posebne poštanske usluge.
Električni Kangoo Z.E., prema ispitnom postupku WLTP, omogućuje 230 kilometara s jednim punjenjem baterija dok će Hydrogen izvedba imati stvarni doseg od 370 km (napomena: u tijeku je homologacija prema ispitnom postupku WLTP). Utovarni kapacitet ovog vozila iznosi 3,9 m3 uz prihvatljivo povećanje mase za 110 kg, a u Francuskoj će biti dostupan po cijeni od 48.300 eura bez PDV-a (s uključenom cijenom baterije, no ne i ekološkim poticajima).
Renault Master Z.E. Hydrogen, koji se očekuje u prvoj polovici 2020, uz trostruko povećanje dometa sa 120 na 350 km, bit će dostupan u izvedbi furgona (dvije inačice) i kabine sa šasijom (dvije inačice). Dva spremnika vodika ugrađena u podvozje pridonijet će svestranosti vozila, bez utjecaja na utovarni kapacitet od 10,8 do 20 m3 i uz prihvatljivo povećanje mase od 200 kg.




KOMENTARI