Koncept AMG GT XX donosi novu dimenziju performansi zahvaljujući snazi od 1360 KS

Koncept AMG GT XX donosi novu dimenziju performansi zahvaljujući snazi od 1360 KS

Novi koncept iz Mercedes-AMG tvornice najavljuje tehnologiju aksijalnog motora i ultrabrzog punjenja, a maksimalna snaga je preko 1360 KS.

Ovo je potpuno nova Toyota Urban Cruiser, a ovog puta pokreće je isključivo struja
Dacia je najavila novi električni auto s cijenom ispod 18.000 eura
Prvi električni Mini John Cooper Works debitirat će na Goodwood festivalu brzine

Koncept AMG GT XX je pionirski tehnološki program koji nudi impresivan uvid u nadolazeći serijski sportski automobil s četiri vrata tvrtke Mercedes-AMG. S tri aksijalna motora i visokoučinkovitom baterijom razvijenom od nule, marka iz Affalterbacha predstavlja revolucionarni koncept pogona koji omogućuje potpuno novu dimenziju performansi. Uključuje obilje tehničkih rješenja namijenjenih za upotrebu u sljedećim serijskim modelima temeljenim na visokoučinkovitoj AMG električnoj arhitekturi (AMG.EA).

Koncept AMG GT XX je sljedeća prekretnica u povijesti AMG-a i stvara potpuno novu dimenziju performansi. Donosimo revolucionarnu tehnologiju koja redefinira visoke performanse. A najbolje od svega je što je ovaj automobil pravi AMG svakim vlaknom svog bića. Srce AMG-a oduvijek je bio motor, i to će tako ostati s našom internom električnom arhitekturom. S našim visokotehnološkim aksijalnim motorom isporučujemo revolucionarni novi pogon koji je neusporediv u smislu gustoće snage, težine i pakiranja. To se spaja s novom baterijom visokih performansi razvijenom od nule koja omogućuje dosad neslućenu razinu performansi i izdržljivosti.“ Izjavio je Michael Schiebe, izvršni direktor tvrtke Mercedes-AMG GmbH i voditelj poslovnih jedinica Mercedes-Benz G-klase i Mercedes-Maybach.

U gotovo 60-godišnjoj povijesti marke Mercedes-Benz sportskih automobila, pogon je oduvijek bio srce vozila, bez izuzetka. Tim u Affalterbachu nastavlja tu tradiciju s konceptom AMG GT XX, koji uvodi revolucionarnu tehnologiju pogona u obliku inovativnog aksijalnog motora.

Zahvaljujući vršnoj snazi ​​od preko 1000 kW, odnosno preko 1360 KS, AMG GT XX može postići maksimalnu brzinu veću od 360 km/h. U kombinaciji s novom visokoučinkovitom baterijom, tri aksijalna motora postižu potpuno novu razinu, posebno u pogledu kontinuirane snage. To omogućuje da se AMG GT XX više puta pogura do svojih granica, nudeći novu razinu kontinuiranih performansi koja je do sada bila gotovo nezamisliva u svijetu električnih automobila. Baterija ostaje u optimalnom temperaturnom rasponu čak i tijekom intenzivne vožnje, što omogućuje ne samo performanse na cesti već i izuzetno brzo punjenje. Konceptno vozilo može napuniti energiju za oko 400 kilometara dosega za oko pet minuta, što je otprilike jednako udaljenosti od Affalterbacha do Spa-Francorchampsa.

Aksijalni motori s fluksom nude mnoge prednosti: znatno su kompaktniji, lakši i, prije svega, snažniji od konvencionalnih elektromotora (radijalnih motora s fluksom). Gustoća snage je oko tri puta veća od gustoće konvencionalnih elektromotora. Istovremeno, inovativni motori su oko dvije trećine lakši i zauzimaju samo trećinu prostora. Ovaj kompaktni dizajn motora nudi više slobode kada je u pitanju pakiranje pogonskog sklopa. U usporedbi s konvencionalnim elektromotorima, inovativni pogon pruža znatno veću trajnu izlaznu snagu kao i veći okretni moment.  Kod aksijalnog motora, elektromagnetski tok teče paralelno s osi rotacije motora. S druge strane, kod konvencionalnog elektromotora teče okomito na os rotacije. Kod aksijalnog motora, velike komponente su oblikovane poput tankih diskova. Stator je smješten između dva rotora s lijeve i desne strane. Ovaj raspored statora i rotora omogućuje optimalan prijenos snage na rotore putem električnog polja koje generira stator. U ovom konceptu, ova kombinacija je široka jedva devet centimetara. Svaki od dva motora straga je širok samo oko osam centimetara.

Čak tri ova inovativna elektromotora jamče izvanrednu snagu sustava u koncept AMG GT XX. Njegova vršna snaga je veća od 1000 kW/1360 KS. Motori su smješteni u dvije visokoučinkovite električne pogonske jedinice (HP.EDU) – jednu sprijeda i jednu straga. HP.EDU straga ima dva aksijalna motora s fluksom, svaki opremljen kompaktnim planetarnim zupčanikom i jednim pretvaračem, u jednom kućištu. Motori i mjenjači hlade se uljem. Kako bi se uštedjelo još više prostora, potrebna upravljačka jedinica pumpe s hidrauličkim pumpama i usisnim filterima također je integrirana u HP.EDU. Dva pretvarača (jedan po motoru) hlade se vodom. Materijalna svojstva silicijevog karbida nude višestruke prednosti za zahtjevne primjene koje zahtijevaju visoke napone, veliku struju, visoke temperature i visoku toplinsku vodljivost. Prednji HP.EDU sastoji se od jednog aksijalnog motora s fluksom, mjenjača s čeonim zupčanicima i invertera. Prednji električni pogon funkcionira kao booster motor. Uključuje se samo kada je potrebna dodatna snaga ili vuča na prednjim kotačima. Kada prednji električni motor nije potreban, jedinica za isključivanje (DCU) ga odvaja. Tijekom ubrzanja i rekuperacije, DCU se uključuje za optimalne performanse. Tijekom stabilne vožnje, niskog opterećenja i vožnje bez kotača, ponovno se isključuje, smanjujući nepotrebne gubitke otpora i povećavajući učinkovitost.

Visokonaponska baterija je potpuno nova, a pri razvoju su se koristila sva iskustva iz modela AMG ONE i Formule 1, kao i znanje najboljih inženjera iz tvrtke Mercedes-AMG u Affalterbachu i tvrtke Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP) u Brixworthu (UK).  Visokoučinkovita električna baterija (HP.EB) pruža visoku izlaznu snagu s iznimnom ponovljivošću, jamčeći izvanredne ukupne performanse vozila. To je upareno s brzom apsorpcijom energije i visokom gustoćom snage. Visokim performansama sustava doprinose tri glavna aspekta: razvoj novih baterijskih ćelija, izravno hlađenje ćelija i visoki napon.

Kemija ćelija razvijena je posebno za ovaj koncept, a temelji se na NCMA (nikal/kobalt/mangan/aluminij) u katodi i anodi sa sadržajem silicija. Nudi kombinaciju visoke gustoće energije od 300 Wh/kg (740 Wh/l na razini ćelija), snažne performanse punjenja i dugi vijek trajanja koji je do sada jedinstven. Sveukupno, kombinacija visokog, uskog formata ćelija, aluminijskog kućišta, tehnologije s punim jezičcima i NCMA kemije postavlja temelje za visoke performanse unutar pojedinačnih baterijskih ćelija, posebno u smislu održive isporuke snage.

Ovo je samo dio tehnologija koje su ugrađene u ovaj koncept, a za potpun opis bi nam trebalo još nekoliko stranica. No ono što je važnije je da će uskoro stići i serijska izvedba koja će konkurirati modelu Porsche Taycan. No do sada Mercedes nije postigao gotovo nikakav uspjeh sa svojim električnim modelima, a hoće li novi električni sportski automobil visokih performansi to promijeniti? Jako teško.

KOMENTARI