Iako su prvotno mislili pokoriti svijet s jeftinim benzinskim automobilima koji su bili loši i loše izgledali, to im nije uspjelo, no brzo su naučili što treba napraviti i prepraviti, pa su se u prilično kratkom razdoblju izdignuli do tražene robe. Da, riječ je o kineskim brendovima automobila kojih ima mnogo, no već se sada ističe nekolicina njih, koji su postali globalni igrači. A prema podacima tvrtke Rho Motion, kineski proizvođači drže čak 76 posto svjetskog tržišta električnih i plug-in hibridnih automobila!
I dok je u Europi prisutno sve više kineskih brendova, u SAD-u jedva da i ima nekakve ponude, a nakon uvođenja dodatnih carina, teško da će itko tamo opstati. A upravo iz tog razloga su prodajne brojke još zanimljivije. Na europskom tržištu oni još uvijek imaju prilično mali postotak tržišta, pa tako u Njemačkoj imaju tek 4% tržišta, dok u Francuskoj i Velikoj Britaniji taj postotak raste na 7%. Slično je i u Norveškoj (8%), Nizozemskoj (6%), Švedskoj (5%) i Belgiji (3%). A zanimljivo je kako u Austriji imaju čak 11% tržišta, dok u Španjolskoj imaju čak 10% tržišta! No s druge strane svijeta, u Brazilu imaju nevjerojatnih 82% tržišta električnih i plug-in hibridnih automobila prodanih prošle godine, dok je u Meksiku taj postotak 77%. Na Tajlandu imaju 77% tržišta, u Indoneziji 75% te čak 64% u Izraelu. Dobre rezultate ostvaruju i u Australiji (26%) i na Novom Zelandu (15%), no glavno ima je tržište i dalje domaće kinesko, koje je trenutačno i najveće na svijetu. No kako pokazuju podaci, prije 5 godina jedva da su prodavali nešto izvan Kine, a sada imaju zaista veliki tržišni udio na mnogim tržištima.
KOMENTARI