Dacia predstavila potpuno novi Duster

Dacia predstavila potpuno novi Duster

Dacia je predstavila treću generaciju Dustera, njenog najprodavanijeg modela, a potpuno novi Duster stvarno donosi gotovo sve novo.

Mazda obnovila pick-up BT-50
Prednji ili 4×4?
Redizajnirani SUV modeli Peugeot 3008 i 5008 kod nas stižu u prosincu

Duster je u 13 godina karijere osvojio više od 40 nagrada, a do sada su proizvedena 2,2 milijuna primjeraka ovog pristupačnog SUV-a, a koliko je zapravo popularan govori i činjenica kako je u 2022. godini bio najprodavaniji SUV u svim segmentima na europskom tržištu privatnih kupaca, a sada Duster ide dalje.

Kao što se bilo i najavljivalo, izgled je preuzet s koncepta Bigster i prilagođen je serijskom modelu, a zanimljivo je kako je dobio sakrivene ručice za otvaranje stražnjih vratiju. Tu su i dalje Y potpisi sprijeda i straga, s time da su sada i stražnja svjetla istog oblika. Dacia je odlučila zadržati kompaktne dimenzije ovog modela, pa su one gotovo i nepromijenjene. Novi je Duster dug 4,34 m, širok 1,81 m (+1 cm) i visok 1,66 m (+3 cm), a sada je udaljenost od tla 209 mm kod izvedbe s pogonom na prednje kotače, odnosno 217 mm kod izvedbe s pogonom na sve kotače. Ono što je isto kao i na prethodnom modelu je Eco-G 100 benzinski motor koji dolazi s tvornički ugrađenom plinskom instalacijom, a novi Duster će s oba puna tanka, svaki po 50 litara, moći prijeći i do 1300 km! S ovim motorom dolazi isključivo 6-stupanjski ručni mjenjač i pogon na prednje kotače.

Novost u ponudi je izvedba Duster Tce 130, a riječ je o kombinaciji 1,2-litrenog trocilindarskog benzinskog turbomotora nove generacije koji upotrebljava Millerov ciklus izgaranja (manji gubici pumpe povećaju učinkovitost) i blagog hibridnog motora od 48 V. Budući da elektromotor pomaže termičkom motoru prilikom pokretanja i ubrzanja, prosječna potrošnja goriva i emisija CO2 manja je za oko 10 %. U usporedbi s aktualnim TCe 130, novi motor omogućuje dinamičnija ubrzanja te odzivniju i uglađeniju vožnju, dok sustav regenerativnog kočenja gotovo neprimjetno puni bateriju od 0,8 kWh. Motor TCe 130 dostupan je u kombinaciji sa 6-stupanjskim mjenjačem u inačicama 4×2 i 4×4.

Vrh ponude će činiti Duster Hybrid 140, koji je poznat iz Joggera, a sastoji se od 1,6-litrenog četverocilindarskog benzinskog motora snage 94 KS, dvaju električnih motora (glavnog elektromotora snage 49 KS i visokonaponskog elektropokretača-generatora) te automatskog mjenjača s četiri stupnja prijenosa povezana s termičkim motorom i dva stupnja prijenosa povezana s električnim motorom. Ta kombinacija različitih tehnologija moguća je zahvaljujući konstrukciji motora bez spojke.

Kombinacija regenerativnog kočenja, kapaciteta baterije od 1,2 kWh (230 V) i učinkovitog mjenjača jamči do 80 % gradske vožnje na 100 % električni pogon, a time i uštedu od 20 % (mješoviti ciklus vožnje) do 40 % goriva (gradski ciklus vožnje). Štoviše, pri svakom se paljenju motora automatski aktivira električni način rada. Ova izvedba dolazi s automatskim mjenjačem i pogonom na prednje kotače. A kao što se i očekivalo, dizelaša više nema u ponudi.

Dacia je razvila poseban materijal Starkle, a Duster je prvi model koji ga upotrebljava. Sastoji se od 20 % ponovno upotrijebljenog polipropilena i nije obojen, što znači da prilikom proizvodnje stvara manji ugljični otisak. Od tog su materijala izrađene bočne zaštite podvozja, zaštite blatobrana, oznake marke, trokutasti umetci na prednjem odbojniku i zaštita stražnjeg kraja. Osim toga, bojenje prednje i stražnje zaštite podvozja u masi pridonijelo je smanjenju količine boje koja se upotrijebi pri proizvodnji. Prirodno je prošaran bijelim česticama koje je Dacia, umjesto da ih preboji, odlučila zadržati.

Novi Duster dostupan je s mjenjačem 4×4 Terrain Control koji uključuje pet načina rada:  AUTO (mjenjač u skladu s prianjanjem i brzinom automatski dijeli okretni moment na prednje i stražnje kotače); SNOW (optimizira putanju na skliskim cestama uz pomoć posebnih postavki sustava elektroničkog nadzora stabilnosti i sustava protiv proklizavanja); MUD/SAND (za vožnju neujednačenim terenima); OFF-ROAD (najbolje performanse na zahtjevnim terenima. Ovaj način rada može se usporediti s načinom 4×4 Lock u aktualnom Dusteru, a poseban je po tome što, ovisno o prianjanju i brzini, automatski i na optimalan način dijeli okretni moment između prednjih i stražnjih kotača) i ECO (optimizira potrošnju goriva tako što regulira rad klima-uređaja i performanse vozila. Ovisno o prianjanju, ovaj način rada u najvećoj mjeri poboljšava raspodjelu okretnog momenta između prednjih i stražnjih kotača, čime se smanjuje potrošnja goriva). Kod izvedbe 4×4 prilazni kut je do 31 stupnja sprijeda i 36 stupnjeva straga, dok je prijelazni kut do 24 stupnja.

Unutrašnjost je pretrpjela velike promjene, pa će tako sve izvedbe izuzet početne serijski dolaziti sa 7-inčnim digitalnim instrumentima, a ugrađuje se i novi 10-inčni multimedijski zaslon, bralo zakrenut prema vozaču, koji je također serijski od drugog paketa opreme. U pojedinim izvedbama će se moći doplatiti i audio sustav Arkamys 3D sa šest zvučnika. Uz to, putnici na stražnjim sjedalima će imati čak 30 mm više prostora za noge nego do sada.

U skladu s najnovijim sigurnosnim zahtjevima, novi je Duster opremljen novim sustavima za pomoć u vožnji, kao što su automatsko kočenje u nuždi (u gradskim i prigradskim područjima, uključujući prepoznavanje drugih vozila, pješaka, biciklista i motociklista), prepoznavanje prometnih znakova i upozorenje na prekoračenje brzine, pomoć pri parkiranju unatrag, upozorenje na naglo kočenje, upozorenje na izlazak iz traka, sustav za održavanje vozila u prometnom traku, upozorenje na umor vozača i hitni pozivi (eCalls). Kako bi životi kupaca bili još jednostavniji, Dacia je u Duster ugradila My Safety, pametni gumb za brzu prilagodbu omiljenih sustava za pomoć u vožnji.

Dacijini inženjeri razvili su YouClip, jednostavan i praktičan sustav za čvrsto i sigurno odlaganje posebne dodatne opreme na za to predviđena mjesta u unutrašnjosti. Novi Duster dostupan je s četiri (u inačici Essential) ili šest pričvrsnih elemenata YouClip (po jedan na armaturnoj ploči, suvozačevoj strani konzole, iza središnje konzole, dva sa svake strane prtljažnika i jedan na vratima prtljažnika). Na njih je moguće pričvrstiti stalak za tablet, vrećice za pohranu i držač pametnog telefona s ili bez indukcijskog punjenja ili ih upotrijebiti kao 3 u 1 sustav (držač čaša, kukica za odlaganje torbe i pomična lampa). Domišljati 3 u 1 sustav tvornički se ugrađuje u Duster Extreme, a sva dodatna oprema, kompatibilna sa sustavom YouClip.

Novi Duster prilagođen je za ugradnju dodatne opreme InNature. Nakon Joggera i Duster će nuditi paket Sleep, koji se sastoji od jednostavne, lako rastavljive i pristupačne 3 u 1 kutije s velikim ležajem (duljine 1,9 m i širine do 1,3 m) koji jedna osoba sastavi u manje od dvije minute, stolića i prostora za pohranu. Tu je i novi krovni nosač, koji je praktičan za aktivnosti na otvorenom. Lako se pričvršćuje na modularni krovni nosač u poprečan položaj ili na poprečne nosače koji se prodaju zasebno (najveća masa u vožnji na krovu iznosi 80 kg).

Poznati su i paketi opreme:

Duster Essential: Media Control, fiksni krovni nosači, ručni klima uređaj, 6 zračnih jastuka, stražnji parkirni senzori…

Duster Expression: kao i Duster Essential + 17-inčni aluminijski naplatci, 7-inčna digitalna instrumentna ploča, 10,1-inčni središnji dodirni zaslon s multimedijskim sustavom Media Display i funkcijom bežičnog zrcaljenja Apple CarPlay/Android Auto, kamerom za vožnjom unatrag…

Duster Extreme: kao i Duster Expression + modularni krovni nosači, perive presvlake od TEP materijala MicroCloud, gumeni tepisi u putničkom prostoru i prtljažniku, automatski klima-uređaj, 3 u 1 sustav YouClip, vanjski i unutarnji ukrasni umetci bakreno smeđe boje…

Duster Journey: kao i Duster Expression + 18-inčni aluminijski naplatci, automatski klima-uređaj, električna parkirna kočnica, bežični punjač pametnog telefona, multimedijski sustav Media Nav Live s povezanom navigacijom, audiosustav Arkamys 3D sa šest zvučnika…

Cijene za sada nisu poznate, no prema onome što će sada dolaziti serijski, očekujemo kako će Duster startati od oko 23.000 eura.

Dacia Duster Extreme

Dacia Duster Journey

KOMENTARI