Porsche 917-001 prvi put je predstavljen u Ženevi u bijeloj boji sa zelenom prednjom stranom. Iste godine je imao i novi izgled na međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu, za koji je automobil obojen u bijelu i narančastu boju.
917-001 trkaći automobil dizajniran je da “pomete” konkurenciju na utrci 24 sata Le Mansa i osvoji svjetsko prvenstvo. Bio je prvi od 25 vozila koja su morala biti izrađena kako bi ispunila zahtjev za homologaciju, a glavni dizajner na projektu bio je Hans Mezger koji je bio odgovoran ne samo za 12-cilindrični motor već i za vozilo u cjelini.
Priča o uspjehu Porschea 917 je legendarna. Automobil je uspio osigurati ukupnu pobjedu u prvoj godini natjecanja u utrci na 1.000 kilometara na stazi Zeltweg u Austriji 1969. godine. Hans Herrmann i Richard Attwood su 1970. postigli željeni ukupni trijumf u Le Mansu – najveći uspjeh u motorsportu za Porsche do tog trenutka, a koji će ponoviti dr. Helmut Marko i Gijs van Lennep 1971. godine.
Nakon daljnjeg razvoja turbo verzija s modela 917 na modele 917/10 i 917/30 s više od 1.000 KS, George Follmer i Mark Donohue uspjeli su dominirati serijom CanAm u Sjevernoj Americi 1972. i 1973. godine. Ovi Porscheovi modeli također su se pokazali nepobjedivima u europskoj Interserie konkurenciji. Izmijenjena verzija turbo tehnologije također je nešto kasnije korištena u Porscheovom standardnom vozilu – 911 Turbo rođen je 1974. godine.
KOMENTARI