Prve vožnje za Renault 5 Turbo 3E

Prve vožnje za Renault 5 Turbo 3E

Renault 5 Turbo 3E, „mini-superautomobil” i suvremena električna reinterpretacija čuvenog Renaulta 5 Turbo i Turbo 2, održao je svoj prvi javni nastup uoči povijesnog relija Tour de Corse.

Citroen je u Parizu predstavio redizajnirani C4 i C4 X
Električni Hilux stiže dogodine
Ovako izgleda budućnost bavarskih električnih SUV-ova: BMW Vision Neue Klasse X

Kako bi označila novu fazu razvoja Renaulta 5 Turbo 3E, električnog i dinamičnog nasljednika čuvenog Renaulta 5 Turbo i Turbo 2 iz 1980-ih, dva napredna prototipa odradila su svoje prve javne vožnje u nedjelju, 5. i ponedjeljak, 6. listopada u Calviju na Korzici. Ovaj se događaj održao uoči povijesnog relija Tour de Corse, nakon mjeseci preciznog podešavanja i neumornog rada Alpineovih inženjera.

Renault 5 Turbo 3E prvi je model u klasi električnih „mini-superautomobila”. Maksimalna okretnost, dobre performanse, spektakularni driftovi i užitak u vožnji. Ukratko – nepatvoreni sportski duh u paketu jedinstvenih dimenzija. Dugačak svega 4,08 metara i širok 2,03 metra, s minimalnim omjerom duljine i širine od 2,01, Renault 5 Turbo 3E nadahnuće crpi iz sportskog nasljeđa svojih prethodnika.

Malo koji inženjer u svojoj karijeri dobije priliku razviti ovako inovativan i moćan automobil. Renault 5 Turbo 3E u potpunosti zaslužuje naziv mini-superautomobila. Tehnologije koje smo posudili od superautomobila omogućile su izvanredne performanse i užitak u vožnji. Prve vožnje potvrdile su sve naše tehničke odluke: snažni motori u kotačima, iznimna okretnost, ubrzanje koje oduzima dah s omjerom snage i mase od 2,5 te idealnom raspodjelom mase od 43:57. Ovaj je automobil stvoren za uzbudljivu vožnju! Rad na ovom projektu bio je pravi užitak, prepun uzbudljivih tehničkih izazova – od nove aluminijske platforme ojačane ugljičnim vlaknima i nove baterije do nadgradnje od ugljičnih vlakana. I sve smo to uspjeli ostvariti unatoč izuzetno strogim rokovima.” rekao je Philippe Varet, direktor inovacija, koncepata i projekata pri Alpine Cars.

Razvijen pod okriljem marke Alpine, Renault 5 Turbo 3E temelji se na posebno konstruiranoj aluminijskoj platformi koja je dodatno ojačana elementima od ugljičnih vlakana, uključujući gornji dio pregrade i dio podnice. Riječ je o idealnom spoju male mase i iznimne čvrstoće. Glavna su tehnička novost motori smješteni u stražnjim kotačima koji razvijaju po 204 kW, odnosno ukupno 555 KS, uz impresivan okretni moment od 4800 Nm koji se isporučuje brže nego kod klasičnih električnih motora. Svakim od tih kotača može se upravljati zasebno, što u konačnici pridonosi boljoj raspodjeli okretnog momenta, većoj okretnosti i dinamičnijim performansama. Za učinkovito prianjanje zaslužni su prednji i stražnji ovjes s dvostrukom vilicom.

Prototipni primjerci Renaulta 5 Turbo 3E nedavno su nastupili pred publikom na zatvorenoj esplanadi luke u Calviju te na čuvenoj dionici Notre Dame de la Serra i Montegrosso. Tom su prigodom prototipi nastupili u crno-žuto-bijeloj kombinaciji, posveti slavnom Tour de Corseu, te u crveno-plavo-bijeloj kombinaciji – boji čuvenog Renaulta Maxi 5 Turbo u kojem je Jean Ragnotti upravo na tom mjestu ostvario pobjedu 1985. godine.

Za upravljačem je bio Julien Saunier, Renaultov ambasador i profesionalni vozač relija s brojnim uspjesima, među kojima su nastup na reliju Alpine Elf iz 2021., povijesnom reliju Monte-Carlo iz 2022. i povijesnom Tour de Corseu iz 2024. „Voziti Renault 5 Turbo 3E nevjerojatno je iskustvo! Ima sve što očekujete od jednog superautomobila – prava je zvjerka. Oduševilo me ubrzanje koje ne posustaje ni pri većim brzinama, snažno i precizno kočenje te spektakularno, a opet kontrolirano driftanje. Osjećaj u vožnji potpuno je nov i uzbudljiv. Posebno je dojmljivo što je automobil nosio boje čuvenog Renaulta „Philips” Maxi 5 Turbo iz 1985., iste one s kojom danas nastupam na povijesnom Tour de Corseu. Tako odajemo počast 40. godišnjici pobjede Jeana Ragnottija.” rekao je Julien Saunier, vozač i ambasador marke Renault

Nakon demonstracija, Saunier je odmah sjeo u svoj Maxi 5 Turbo i zaputio se prema zavojitim dionicama Korzike gdje brani prošlogodišnju titulu. Povijesni reli Tour de Corse traje do 11. listopada, a Saunier se ubraja među glavne favorite za pobjedu u ovogodišnjem izdanju natjecanja. Ovaj važan korak u razvoju Renaulta 5 Turbo 3E nastupio je samo sedam mjeseci nakon njegova predstavljanja. Većina tehničkih specifikacija sada je definirana, a proces homologacije je u tijeku. Karoserija je u potpunosti izrađena od ugljičnih vlakana i teži manje od 100 kilograma, dok ukupna masa cijelog automobila ne prelazi 1450 kg. Osim toga, vrijeme ubrzanja od 0 do 100 km/h kraće je od 3,5 s. Zahvaljujući 800-voltnoj arhitekturi, bateriji od 70 kWh i punjaču istosmjernom strujom snage do 330 kW, punjenje od 15 do 80 % traje svega 15 minuta. Doseg prema WLTP-u iznosit će više od 400 km.

Rezervacije su otvorene 22. travnja, a početna cijena iznosi 160.000 € (s uključenim porezom, bez opcijske i dodatne opreme te personalizacije). Renault 5 Turbo 3E bit će dostupan u Europi (uključujući Ujedinjenu Kraljevinu), na Bliskom istoku te u Japanu i Australiji. Kupci tijekom procesa rezervacije dogovaraju sastanak u prodajnom salonu, potpisuju rezervacijski obrazac i uplaćuju 50.000 €. Time stječu pravo prvenstva pri naručivanju jednog od 1980 primjeraka (u znak posvete godini u kojoj je predstavljen originalni Renault 5 Turbo). Uz nadoplatu, kupci mogu odabrati i broj svog primjerka.

Ovaj nevjerojatni projekt izazvao je ogroman interes, kako unutar tvrtke tako i u javnosti – u prva tri dana pristiglo nam je čak 500 rezervacija! Prve javne vožnje predstavljaju važan i simboličan trenutak u razvoju projekta, tim više što se održavaju u čast 40. obljetnice pobjede Renaulta Maxi 5 Turbo. Zanimljivo je da se gotovo u isto vrijeme obilježava i godišnjica prve novinarske prezentacije Renaulta 5 Turbo, održane 4. listopada 1978. uoči Pariškog salona automobila. Sljedeća faza bit će predstavljanje bogatog programa personalizacije koji će zasigurno oduševiti buduće vlasnike!” rekao je Michael Grosjean, voditelj projekta Renault 5 Turbo 3E

Početkom 2026. godine kreće faza personalizacije. Kupci će moći odabrati povijesne boje Renaulta 5 Turbo i Turbo 2, poput crvene Rouge Grenade ili žuto-bijelo-crne kombinacije u kojoj je Renault 5 Turbo slavio na Tour de Corseu 1982. godine. Za one istančanog ukusa, na raspolaganju će biti i posebna opcija „Gentleman Driver”. Kupci će, što je posebno zanimljivo, imati priliku osobno upoznati Renaultove dizajnere te zajedno s njima osmisliti vanjski i unutarnji izgled automobila. Ukratko, moći će odabrati boje i materijale sjedala, obloga vrata, armaturne ploče i brojnih drugih elemenata: tako personaliziran Renault 5 Turbo 3E bit će potpuno jedinstven i samo njihov! U prvoj polovini 2027. slijedi završna faza: kupci će potvrditi konfiguraciju i službeno naručiti automobil. Iznos rezervacije tada će se odbiti od ukupne cijene u skladu s odabranom konfiguracijom.  Prvi konfigurirani i naručeni automobili bit će isporučeni tijekom 2027. godine.

KOMENTARI