Testirali smo potrošnju goriva s Mazdom 3 CD105

Testirali smo potrošnju goriva s Mazdom 3 CD105

Mazdini Skyactiv motori poznati su po niskoj potrošnji. Provjerili smo to na testu modela Mazda3

Nagisa je posebno izdanje Mazde3 i Mazde CX-30
Počela je proizvodnja prve električne Mazde MX-30, od jeseni je u salonima
Mazdini noviteti na Tokyo Motor Showu

Relativno novi Mazdin Skyactiv turbodizelski motor CD105 sa 105 KS predstavlja odličan odabir, uvjerili smo se u to već na modelu Mazda CX-3 prije nešto više od dvije godine, a zatim i na modelu Mazda3 prošle godine kada smo s limuzinskom izvedbom uspjeli ostvariti potrošnju od samo 2,9 litara.

Na test smo uzeli model Mazda 3 1.5 CD105 Sport Takumi – Sport označava karoseriju s pet vrata, za razliku od limuzinske s četvora vrata i s nešto boljom aerodinamikom. Takumi je oznaka opreme automobila, a radi se o bogatoj opremi u svim segmentima. Turbodizelski Skyactiv motor obujma 1,5 litara uparen je s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, a motor se može upariti i s automatskim 6-stupanjskim mjenjačem.

U jednom smo trenutku na putnom računalu imali potrošnju samo 2,9 litara, ali nakon nekoliko uzbrdica potrošnja je ipak porasla i nismo se više uspjeli vratiti na tu brojku

U relativnim zimskim uvjetima, na plus 7 do 9 stupnjeva, zaputili smo se od Kutine u smjeru Slavonskog Broda, ali ne po autocesti nego po lokalnim cestama između mnogobrojnih gradova (Novska, Okučani, Nova Gradiška), pri čemu smo imali mnogobrojna ograničenja jer se radi o gusto naseljenoj prometnoj ruti – vrlo često je ograničenje brzine bilo 50 km/h, što smo imali ispisano i na headup displayu u testnoj Mazdi, a najveća dopuštena brzina bila je 70 km/h. Na kraju puta od 115 km prosječna brzina nam je bila 66 km/h, s tim da je brzinomjer za oko 2 km pokazivao veću brzinu, pokazalo je naše testiranje stvarne brzine vožnje.

Prije putovanja provjerili smo tlak u gumama dimenzija 215/45 R18, a za 0,1 bar smo dodali više tlaka na sve gume. Napravili smo resetiranje brojača kilometara i tvorničke potrošnje goriva. Vožnja je prošla vrlo ugodno jer Mazda nimalo nije bučna u vožnji, “šaltanje” ručice mjenjača je uvijek pravo zadovoljstvo u svim Mazdama, a 270 Nm okretnog momenta davalo nam je prednost u trenucima kad smo trebali brzo pretjecati. Ipak, bili smo vrlo pažljivi na papučici gasa tako da su forsiranja bila vrlo rijetka. Imali smo uključeno grijanje kabine, klima uređaj je bio isključen te konstantno uključena kratka LED svjetla. Testni vozač ima 76 kilograma i 173 cm visine.

Stižemo u Slavonski Brod te smo nakon 115 kilometara s Mazdom 3 1.5 CD105 imali prosječnu potrošnju goriva od 3,3 litre. Uvjereni smo kako bi potrošnja uz manji promjer kotača i sa sedan izvedbom Mazde 3 bila još i manja.

KOMENTARI