Citroen postaje jeftina marka: novi električni ë-C3 po cijeni Dacije Spring

Citroen postaje jeftina marka: novi električni ë-C3 po cijeni Dacije Spring

Četvrta generacija Citroena C3 je prvo predstavljena u električnoj izvedbi, ali kasnije stiže i benzinska izvedba i još jeftinija električna.

Nakon SUV-a stiže i limuzina?
Jeep najavljuje potpuno novi Compass
Predstavljen je potpuno novi BMW X2 i po prvi puta električni BMW iX2

Izgleda kako će u budućnosti Citroen postati marka koja će nuditi jeftinija vozila, a sve započinje s upravo predstavljenim ë-C3, četvrtom generacijom ovog modela, koja je po prvi puta dostupna i u električnoj izvedbi. No da ne bi bilo zabune, uskoro stiže i benzinska izvedba, ali i još jeftinija električna.

Naime, novi Citroen ë-C3 ima preporučenu maloprodajnu cijenu od 23.300 eura za što se dobiva elektromotor snage 83 kW/113 KS i LFP (litij fero fosfat) baterija kapaciteta 44 kWh. Ona bi trebala omogućiti do 320 km autonomije, a nudit će i 100 kW DC punjenje, pa će na takvim punjačima punjenje od 20 do 80 % kapaciteta trajati 26 minuta. Uz 7 kW punjač izmjenične struje punjenje od 20 do 80 % traje 4 sata i 10 minuta. Ovaj će motor omogućiti ubrzanje od 0 do 100 km/h za oko 11 sekundi, dok će maksimalna brzina biti elektronski ograničena na 135 km/h.

No ono što Citroen najavljuje je još povoljnija električna izvedba koja bi na tržište trebala stići do 2025. godine, a njena preporučena maloprodajna cijena će biti 19.990 eura. No najveći problem ove izvedbe će biti autonomija od tek 200 km, koju najavljuje proizvođač, a dobro znamo kako će u stvarnosti ta brojka teško premašiti 150 km. No zato je cijena „povoljna“. Ipak, na našem tržištu će svakako zanimljivije biti benzinske izvedbe, a iako nije potvrđeno, vjerojatno je riječ o atmosferskom benzincu od 84 KS i turbo benzincu sa 100 KS.

Dotaknimo se i izgleda nove generacije koja nije očekivano dizajnirana, a pritom mislimo na to da novi C3 ne nudi ništa specifično u klasi, a na što smo do sada naučeni od Citroena. Karoserija je sada kutijastog oblika, pa bi trebala ponuditi i više prostora za putnike, a prtljažnik ima obujam od 310 litara. S druge strane, dobro je što je Citroen odlučio serijski ugrađivati Advanced Comfort ovjes u sve električne izvedbe, a sada je dostupno i niz sustava pomoći vozaču.

Unutrašnjost pak donosi nekoliko novina, a prvenstveno se to odnosi na kokpit koji nema standardnu instrument ploču već serijski dolazi novi Citroen Head-up Display koji prikazuje informacije na sjajnom crnom dijelu koji se nalazi između kokpita i dna vjetrobrana, a središnji 10,25-inčni multimedijski zaslon je dostupan od drugog paketa opreme pod nazivom Max. Osnovni paket You donosi nosač za smartphone i posebnu aplikaciju, isto kao što smo već ranije vidjeli na osnovnim modelima Dacije Sandero. Ovo donosi i dobru vijest da su komande klimatizacije odvojene od zaslona i imaju fizičke tipke. Konačno!

Citroen je pojednostavio i pakete opreme, pa se uz novi ë-C3 nude dva paketa – You i Max. Osnovni You donosi LED prednja svjetla, Advanced Comfort ovjes, automatsko kočenje, „My Citroen Play with Smartphone“ nosač za mobitel umjesto zaslona, stražnje parking senzore, tempomat, klimu i električne retrovizore.

Max paket opreme donosi i 17-inčne aluminijske naplatke, dvobojnu karoseriju, krovne nosače, 10,25-inčni multimedijski zaslon, Advanced Comfort sjedala, djeljivu stražnju klupu, LED stražnja svjetla, automatsku klimu, stražnju kameru i ostalu opremu.

Kupci će moći birati između 5 boja karoserije – Polarno bijele, Montecarlo plave, Elixir crvene, Mercury sive i Perla Nera crne, a kod dvobojne karoserije krov može biti ili crne ili bijele boje.

Citroen je do sada prodao preko 5,6 milijuna modela C3 od lansiranja prve generacije 2002. godine, kada je naslijedio Saxo, a upravo C3 nosi čak 29 % prodaje Citroena u Europi. Hoće li nova generacija uspjeti nadmašiti staru? Možda i hoće, kada se pojavi benzinska izvedba, ako će ponuditi cijenu nižu od konkurencije.

KOMENTARI