Od Mercedesovih 117 km/h do Bugattijevih 490 km/h, istražili smo koji su auti bili na brzinskom tronu kroz povijest.
Stara legenda kaže da kad su se prva dva automobila našla na istome mjestu, prva stvar što je njihove vlasnike zanimalo jest čiji je automobil brži. Takva misao je kroz dugu povijest motoriziranih četverokotača vodila njihove proizvođače, imali su cilj stvaranja najbržeg auta na svijetu, a sve je to moguće vidjeti i danas.
Tako je Bugatti nedavno dokazao da njihov Chiron „nije za baciti“, nego kao i prethodnik Veyron želi skidati najveće brzinske rekorde među cestovnim automobilima. Odlučio je da neće samo skinuti brzinski rekord Koenigsegga Agere RS-a nego će svojim Chironom Super Sport 300+ skinuti davno željenu granicu od 300 milja na sat (482,8 km/h).
Početkom kolovoza krenule su pripreme na čuvenoj stazi Ehra-Lessien i nakon samo nekoliko pokušaja Chiron SS 300+ je postigao rekordnu brzinu 490,48 km/h. No nije sve tako bajno prošlo jer se ubrzo otkrilo da je SS 300+ trenutno samo prototip koji bi tek trebao krenuti u proizvodnju, a i mjereno je u samo jednom smjeru staze, umjesto u oba kako je zapisano pravilnikom pa je rekord registriran kao neslužbeni. Stoga smo istražili koji su se automobili kroz povijest isticali svojim brzinama te kojima je bilo priznato da je najbrži, a kojima ne.
U samim počecima automobilske industrije, pravila za rušenje rekorda nisu bila točno definirana, ali su se dokazivanja maksimalnih brzina koristila kako bi se privukli potencijalni kupci jer kako je to često pravilo i danas, mnogi kolekcionari žele imati upravo onaj najbrži primjerak.
Sve je krenulo već 1903. godine kad je Mercedes modelom Simplex 60HP zadivio svijet postigavši brzinu 117 km/h te ostao zapisan kao najbrži automobil u prvom desetljeću 20. stoljeća. No njegov rekord, kao i svim automobilima do 1945. godine, nije službeno priznat.
Bilo je tu mnogo automobila koji su se isticali poput Austro-Daimlera Prince Heinrich koji je bio jedno od prvih djela Ferdinanda Porschea te američkih Duesenberg modela koji su vladali tijekom 20-ih i 30-ih godina, ali prvi službeno priznati rekord ostao je zapisan na Jaguaru XK 120 koji je 1948. godine po pravilniku postavio rekord 214 km/h.
Mnogi proizvođači su tada prepoznali kakav im potencijal može pridonijeti stvaranje najbržeg automobila jer ne samo da će trenutno imati najbolju reklamu nego će upravo to biti dugoročno ulaganje u imidž brenda. To je potaknulo proizvođače da krenu dodatno eksperimentirati sa svojim modelima te upravo tome možemo biti zahvalni na automobilima poput Mercedesa 300SL, Lamborghinija Miure, Ferrarija F40, McLarena F1 i sličnih, koji su i dan danas mnogima među najpoželjnijim autima.
Novi rekordi i sve snažniji automobili „niču“ iz godine u godinu, a samo je pitanje vremena kada će se dostići maksimalna brzina za bilo koji cestovni automobil i koja će to konačno biti.
Legenda:
*službeno priznati rekordi
*neslužbeni rekordi
KOMENTARI