Virtualno smo posjetili Fordovu „Weather Factory“ odnosno tvornicu u kojoj je moguće proizvesti sve vremenske uvjete kakvi vladaju na Zemlji, a zatim u tim uvjetima testirati vozilo. Ili pogledati kako se topi sladoled na +50°C ili kakav je osjećaj boriti se s kišobranom i vjetrom koji puše 250 km/h.
Najsuvremenija tvornica vremena može simulirati različite uvjete okoliša, od polarno niskih pa do pustinjski visokih temperatura, od visoke vlažnosti pa do snažnih vjetrova i visoke 95-postotne vlažnosti. Fordov napredni pogon s 1,4 megavatnom turbinom koja zahtijeva 11 megavata električne energije, što je dovoljno za mali gradić od 2400 stanovnika, omogućuje testiranje vozila u svim uvjetima u kojima se mogu naći, bilo u Sahari, u Sibiru, kao teško vlažnoj Kostarici ili na visokim alpskim vrhovima. U prostoriji doslovce u sred ljeta možete napraviti snjegovića, a zasigurno je poseban osjećaj isprobati uragan kategorije 5 s vjetrovima koji pušu do 250 km/h.
Ford je u ovaj pogon u Kölnu u Njemačkoj, koji možete pogledati u video filmu, uložio 70 milijuna eura. Najjednostavnije ćemo ga opisati kao najtoplija, najhladnija i najviša europska točka u Zapadnoj Europi. Ford tu ispituje mali Ka, ali i dvotonski Transit u najzahtjevnijim uvjetima poput simuliranja uvjeta na visini od 5200 metara. Prethodni sličan pogon nalazio se u Velikoj Britaniji, a tamo su se mogle simulirati visine do 3660 metara te temperature između -40 do +55°C.
Sada inženjeri mogu raditi s deset različitih vozila ispitujući udobnost, sigurnost, izdržljivost pa čak i kako kiša ulazi u otvoren prtljažnik. Prate se i ispituju električne performanse, kočenje, klimatizacija, vuča prikolice, grijanje kabine i razne prometne situacije. Inženjeri analiziraju učinke vjetrova i visokih brzina na vanjske dijelove vozila, provjeravaju robusnost u kišnim i snježnim uvjetima te koliko se brzo vjetrobransko staklo odmrzava pri različitim temperaturama. Moguće je vidjeti kako vjetrobranski brisači funkcioniraju pri arktičkim temperaturama, kako se performanse motora mijenjaju pri ekstremnim vrućinama i hladnoći. Čak i koliko snijega pada po vozačevoj glavi kad otvori vrata.
U tunelu 1 nalazi se 28 reflektora sa žaruljama snage 4000 W koje simuliraju moćne sunčeve zrake a zatim inženjeri provjeravaju kako se kabina vozila hladi.
U tunelu 2 proizvode se snijeg i kiša te se testira utjecaj na vidljivost, start motora i koliko dugo je potrebno dok se kabina zagrije.
U tunelu 3, inače visinskom laboratoriju, inženjeri mogu testirati vozila s vjetrom koji puše brzinom do 120 km/h, na visini do 5200 metara. Naime, više od polovice Fordovih vozila u svijetu prodaje se na teritorijima s prometnicama koje su iznad 1000 metara nadmorske visine.
Pogledajte film s Fordovom tvornicom vremena:





KOMENTARI