Test: Renault Captur E-Tech Engineered 145 Hybrid

Test: Renault Captur E-Tech Engineered 145 Hybrid

Captur je nastavio uspješnim tragovima prethodnika, a kako i ne bi kada je sada atraktivniji, nudi više prostora, a s hibridnim pogonskim sklopom je i štedljiv, pa je dobra alternativa za dizelske motore, kojih više nema u ponudi.

Potpuno novi Renault Captur s pametnim kokpitom
Test: Renault Captur TCE 160 EDC Esprit Alpine
Procurile su patentne fotografije redizajniranog Renaulta Captur

Kada je 2013. godine Renault predstavio prvi Captur vjerojatno ni u najboljim snovima nisu mislili da će baš taj model postati jedan od najtraženijih modela ovog brenda. No konkurencija je tada bila slaba, a u međuvremenu je gotovo svaki proizvođač ponudio model u toj klasi. Stoga je Renault dodatno poradio na Capturu i 2019. godine je predstavljena druga generacija, koja je odraslija i ozbiljnija i u svemu bolja od prethodnika.

Captur je narastao u svim smjerovima, pa mu je sada dužina 4227 mm, širina 1797 mm i visina 1576 mm, dok je međuosovinski razmak dug 2639 mm. To je pridonijelo više prostora u kabini, ali i u prtljažniku, koji u hibridnoj izvedbi ima nešto manji obujam nego u standardnoj benzinskoj izvedbi. Naravna, razlog tome je baterija hibridnog pogonskog sustava, no i dalje je na raspolaganju 326 litara, a preklapanjem stražnjeg naslona obujam raste na 1149 mm uz potpuno ravnu podnicu. A zahvaljujući visokom krovu u njega stanu i veći predmeti.

Osim povećanja dimenzija, Renault je poradio i na dizajnu, koji donosi standardne C svjetlosne potpise sprijeda i straga, a napuhnuta karoserija, veliki kotači dijagonale 18 inča i plastične zaštite oko vozila, dodatno zatamnjena stražnja stakla, i dvobojna karoserija učinili su Captur izuzetno atraktivnim. Dizajn je dobro pogođen, kao i s prvom generacijom, pa izgleda dobro u svim bojama i kombinacijama boja. A to znači da se neće dogoditi da je 70% vozila iste boje, kao je čest slučaj kod konkurencije.

U unutrašnjosti je Captur dizajniran jednostavno, a pritom ne mislimo ništa loše, dapače! Unutrašnjost je moderna, sa svim novim sustavima i svime što je potrebno, a već nakon desetak minuta za upravljačem već znate što se gdje nalazi i kako time upravljati. To je danas nije čest slučaj. Sjedala su dovoljno velika i udobna, a sprijeda ima dovoljno i za najviše osobe, a kad se smjestite, iza upravljača vas dočekuje 10-inčni zaslon na kojem se prikazuju instrumenti, ali i ostale funkcije, odnosno ono što odaberete. Preglednost je dobra, a podešavanje lako, a isto možemo reći i za središnji multimedijski zaslon koji u dijagonali mjeri 9,3 inča. On bi mogao raditi mrvicu brže, ali ni ovako nije sporo, da nas krivo ne shvatite, ali mu fali ona nijansa brzine koju smo isprobali na redizajniranom Cliju, a kako će i Captur uskoro „pod nož“, vjerojatno će i on tada dobiti najnoviju inačicu softvera. Izbornici su logični, a također se i ovaj zaslon može prilagoditi widgetima, kao na mobitelima, pa lako kreirate vlastiti izgled početnog zaslona s informacijama i prečacima koji vama najviše odgovaraju.

Klavirske tipke su tu za brzi odabir funkcija, a tik ispod njih su smještene jedne od najboljih kontrola klimatizacije na tržištu. Koriste se u mnogobrojnim modelima i uvijek nam je užitak njima upravljati. Velike su i okrugle s malenim ekranima u srediti, daju odličnu povratnu informaciju za koliko ste „zubaca“ okrenuli gumb, a sve to omogućuje rad s njima bez pomicanja pogleda s ceste. Ispod njih se nalaze priključci, kojih kod Captura ne nedostaje, a još uvijek se koriste standardni USB priključci, odnosno takozvani veliki USB, a tu je i polica za punjenje mobitela. Kako je Captur opremljen automatskim mjenjače, tako je taj dio „lebdeći“, pa se ispod njega našlo prostora za još jednu dodatnu policu. Pretinaca nikad dosta, znaju to i u Renaultu.

Tu je i veliki središnji naslon između prednjih sjedala koji je udoban, ispod kojeg se nalaze ventilacijski otvori za sjedala straga, ali i dva USB priključka za punjenje te jedna 12V utičnica. Putnici straga neće baš moći prigovarati jer im neće nedostajati ni prostora, a jedino će izrazito visoki koljenima zapinjati za naslone prednjih sjedala, a gel s kose će brisati po krovu.

A što pokreće ovaj model? Pa trenutno najbolji hibridni sklop iz Renaulta koji se ugrađuje u mnogobrojne modele, a pokazao se kao pun pogodak. Riječ je o sustavu koji se sastoji od atmosferskog benzinskog motora obujma 1,6 litre koji razvija maksimalnu snagu od 70 kW/93 KS, i koji je uparen s elektromotorom koji razvija maksimalnu snagu od 36 kW/ 49 KS. Tu je i starter-generator od 15 kW, pa tako dolazimo do ukupne snage sustava od 105 kW/143 KS. Ugrađena baterija ima kapacitet 1,2 kWh, a čitav sustav je uparen s MultiMode automatskim mjenjačem koji radi na isti način kao i na bolidu Formule 1. Naravno, riječ je o samopunjivoj bateriji, pa nema potrebe za traženjem utičnica po garaži ili javnim mjestima, a da sustav radi dobro govori i činjenica kako je prosječna potrošnja bila svega 5,4 litre, i to bez nekakve posebno štedljive vožnje. A to znači da će neki vozači s izuzetno lakom nogom na gasu moći trošiti u prosjeku i ispod 5 litara! Morate priznati, iznimno dobar rezultat za ovakvo vozilo.

Osim toga, Captur se i vozi dobro, a za pohvalu je i upravljač koji je nešto „teži“ nego kod drugih automobila, a i bolje prenosi informacije s ceste, te je uz sve to odlično pogođene debljine. Baš kako treba biti. Sve ovo su neke sitnice koje u svakodnevnom korištenju vozila dobro dođu. Iako je karoserija povišena nekog velikog naginjanja karoserije nema, a ovjes je dobro podešen kako bi upio sve neravnine.

Renault je i s drugom generacijom Captura napravio dobar posao, posebice u ovoj hibridnoj izvedbi gdje se nudi dosta toga po fer cijeni. Testni je model, sa svom dodatnom opremom, došao do cijene od 32.430 eura. Nije malo, ali su cijene automobila prilično poskočile u zadnjih par godina, pa je ovo normalna cijena za ovakav automobil Naravno, ovo je i najskuplja izvedba Captura, dok se s druge strane cjenika nalazi izvedba s 90 KS snažnim benzincem čija je cijena 20.890 eura, i vjerojatno je puno prihvatljivija domaćim kupcima. Uz to, Renault ovaj model nudi i s tvornički ugrađenom plinskom instalacijom, a cijena takve izvedbe starta od 21.290 eura. Jedini benzinski automatik je dostupan sa 140 KS snažnim benzincem čija je cijena 25.890 eura. Znači za svakoga ima ponešto!

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4227 x 1797 x 1576 mm
Osovinski razmak 2639 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1436 kg/ 462 kg
Veličina prtljažnika 326/1149 litara
Vrsta motora/broj cilindara Hibridni/4
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski
Snaga 105 kW / 143 KS
Okretni moment 205 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 170 km/h / 9,9 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 5,4
CO2 emisija 105 g/km
Cijena 32.430 eur (244.343,83 kn)
Oprema 9,3-inčni multimedijski sustav, automatski klima-uređaj, Multi-Sense sustav, 10-inčna instrument ploča, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, 18-inčni aluminijski naplatci, sjedala presvučena umjetnom kožom…

 

KOMENTARI