Test: Dacia Duster TCE130 4×4 Extreme

Test: Dacia Duster TCE130 4×4 Extreme

Treća generacija Dacije Duster je opet otišla nekoliko koraka unaprijed u odnosu na prethodnu generaciju, a uz dobru opremu i zanimljiv pogonski sustav, cijena je ostala gotovo na razini prethodne generacije, što će posebno cijeniti ljubitelji marke.

8 od 10 novih Dacijinih kupaca u Europi zagovara električnu mobilnost
Test: Dacia Jogger Extreme 1.0 TCe 110 7 sjedala
Novi paket opreme Extreme i snažniji električni motor za Daciju Spring

Treća generacija Dustera je nedavno stigla na naše tržište, a na test nam je već pristigla prva izvedba, i to vjerojatno najzanimljivija domaćim kupcima. Naime, osim novog turbo benzinskog motora, testna je izvedba imala i pogon na sve kotače, što je čest izbor kod domaćih kupaca. Naravno, to je sve kombinirano s bogatom Extreme opremom, pa je ukupan dojam i više nego dobar.

Do sada su kupci kupili preko 2,5 milijuna Dustera, a s novom bi generacijom ta brojka mogla jako narasti. Naime, iako je ostao gotovo identičnih dimenzija kao prethodnik, zahvaljujući dizajnu, novi Duster je puno privlačniji nego do sada. Izgleda veće nego što je, a dizajn je robustan pa izgleda kao da s njime možete i na kraj svijeta, a u izvedbi s pogonom na sva četiri kotača to je možda i moguće. Gotovo okomito odrezan prednji dio je prilično visok, a s vozačeve pozicije se vidi čitav poklopac motora, a i sam zvuk tijekom vožnje daje osjećaj kao da je Duster nezaustavljiv.

U odnosu na prethodnu generaciju, Duster nije narastao u dužinu, no širi je 1 cm i viši 3 cm, no sada je i razmak od tla veći, pa je tako izvedba s pogonom na sve kotače udaljena 217 mm, a zahvaljujući drugačije dizajniranim donjim dijelovima branika, ova izvedba nudi i veći pristupni i odlazni kut u odnosu na ostale izvedbe Dustera. A zanimljivo je da je postavljen na CMF-B platformu koja nudi 1 cm kraći međuosovinski razmak nego prethodnik, a prostora u kabini je više. Tu je i prtljažnik obujma 456 litara, koji preklapanjem raste na 1548 litara, a testni je model bio opremljen i doplatnim rezervnim kotačem punih dimenzija (150€). Preklapanjem sjedala se dobiva gotovo potpuno ravna površina, a zahvaljujući kutijastoj karoseriji prostor je vrlo dobro iskoristiv.

A novi Duster izgleda dobro bez obzira od kuda ga gledali. Serijska prednja LED svjetla dolaze s karakterističnim Y potpisom LED dnevnih svjetala a između njih je moderno dizajnirana maska motora, dok su stražnja svjetla sada u Y obliku, a prednji i stražnji branici su prilično masivni. Tu su i karakteristična proširenja karoserije oko lukova kotača, a Duster je dobio sakrivenu stražnju ručicu za otvaranje vratiju, što se neće svidjeti djeci jer će do nje jako teško sami doći. No unutra će ih čekati dovoljno prostora, a na stražnjim sjedalima će se dobro osjećati i odrasli. Dacia je uspjela odlično iskoristiti prostor, pa će samo rijetkima nedostajati prostora za koljena ili glavu. Ventilacijskih otvora i dalje nema, što je u skladu s cijenom, no stražnje će putnice obradovati dva USB-C priključka za punjenje. Osim toga, vrata se otvaraju prilično široko, pa ni ulazak i izlazak iz vozila neće biti problem.

A sprijeda je sada još više prostora za vozača i suvozača uz potpuno nov dizajn instrument table. Da, i dalje je tu isključivo tvrda plastika, no zahvaljujući dizajnu i bojama sve izgleda prilično dobro, a što je najvažnije, sve je dobro posloženo. Nema škripanja ili klimanja, a tu su sada i najmodernije stvari. Tako je ispred vozača 7-inčna digitalna instrument ploča jednostavnog dizajna, no istovremeno jako pregledna, dok je u sredini ugrađen novi 10,1-inčni multimedijski sustav novog dizajna i puno bržeg rada nego prije. Osim toga, tu je i bežično spajanje s CarPlay i Android Auto uređajima, kao i dva USB-C uređaja + 12V utičnica, ali i bežično punjenje uređaja, koje do sada nije bilo dostupno. Osim toga, Duster sada nudi i grijanje upravljača, a time se, kao i grijanjem sjedala upravlja putem zaslona, dok su klimatizacijske tipke i dalje fizičke, smještene ispod samog zaslona, pa je i njime i dalje lako upravljati. Središnji naslon između prednjih sjedala je sada većih dimenzija i prilično udoban, no kako nije podesiv po dužini, samo će viši vozači od njega imati koristi, dok će onim drugima smetati.

Osim toga, Dacia je napravila i nova sjedala koja su sada puno udobnija i bolje drže tijelo u zavojima, no nekako nam se čini kako je sjedeća površina malo kratka. A kad smo već kod sjedala, Extreme paket opreme dolazi serijski s perivim TEP MicroCloud presvlakama, koje ujedno ni ne upijaju tekućinu, što je odlično za one koji često prljavi ulaze u vozilo, no istovremeno navedena tkanina „ne diše“ pa ćete često iz vozila izlaziti mokrih leđa i stražnjice, posebice po visokim temperaturama koje su vladale tijekom testa ovog modela.

Sve je nadohvat ruke, kao i novi izbornik vožnje, odnosno terena koji je postavljen tik pored ručice mjenjača. Upravljanje je lako, a okretati se može u nedogled, pa se ne treba vraćati od posljednje do prve postavke preko svih drugih, a u sredini je prekidač za Hill Descent sustav za spuštanje nizbrdo koji ne dozvoljava ubrzanje iznad 6 km/h. Svakako treba napomenuti i kako serijski sa svim 4×4 izvedbama dolaze i M+S gume, a na njima se nalazi i planina i pahulja, pa je riječ o pravim zimskim gumama. Osim toga, ovaj model je razvijen upravo za novi Duster, pa je s ovim gumama i najsposobniji van asfalta. Pogon je stalan na sve kotače, samo se omjer snage mijenja, no moguće je zaključavanje u omjeru 50:50.

A za pogon se koristi novi 1,2-litreni blagohibridni turbo benzinac koji je kombiniran sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem koji i dalje ima prilično kratku prvu brzinu, pa je bez problema moguće startati i u drugoj brzini, bez ikakvog cukanja ili potrebe za jačim pritiskom papučice gasa. Poboljšana je i zvučna izolacija, no Duster ne voli previsoke brzine. Naime do 140 km/h je boravak u vozilu izuzetno ugodan, a pri 150 km/h je buka već poprilično prisutna. Naravno, razlog tome je i kockasta karoserija, kao i krovni nosači.

Motor razvija snagu od 96 kW/130 KS i dobra je mjera za novi Duster. Dovoljno je brz za grad i otvorenu cestu, a na autocesti bez problema održava brzine od oko 140 km/h. Uostalom, i to je dovoljno, a motor zna biti glasniji kada ga se forsira u previsoke okretaje. Osim što nećete dobiti bolja ubrzanja, bez razloga ćete povećati prosječnu potrošnju, koja nam je tijekom testa bila 7,4 litre. Neki će reći puno, no mi mislimo da je pošteno. Ipak je riječ o SUV-u sa stalnim pogonom na sve kotače.

E da, svakako moramo spomenuti i novi prekidač koji se nalazi lijevo od upravljača, a kojim se upravlja, odnosno pale i gase sigurnosni sustavi. Naime, u izborniku je moguće podesiti koje sustave pomoći (ADAS) želite imati upaljene, a koje ne, a onda nakon svakog paljenja automobila jednostavno dvaput pritisnete tipku i sve je podešeno onako kako volite. Nema dugotrajnog čekanja podizanja sustava ili prekomjernog lutanja izbornicima i podizbornicima. Ovako je najbrže i najjednostavnije!

A za kraj ostaje i cijena, a ona testnog primjerka s full opremom i doplatama iznosi 29.010 eura, što je gotovo na razini prethodne generacije. Danas kada su automobili sve skuplji i skuplji, ovo znači puno. No već i osnovni Expression model s pogonom na sve kotače starta od 24.900 eura i donosi i više nego dobar popis serijske opreme, no dolazi bez bakrenih detalja na karoseriji i unutrašnjosti i gumenih tepiha, te još nekih detalja, bez kojih itekako možete, posebice ako će većinu vremena provoditi van asfalta.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4343 x 1813 x 1661 mm
Osovinski razmak 2658 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1465 kg/ 430 kg
Veličina prtljažnika 456/1548 litara
Vrsta motora/broj cilindara Turbo benzinski/3
Pogon Na sve kotače
Mjenjač Ručni, 6 stupnjeva prijenosa
Snaga 96 kW / 130 KS
Okretni moment 230 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 180 km/h / 11,0 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 7,4
CO2 emisija 135 g/km
Cijena 29.010 eur
Oprema 10,1-inčni multimedijski sustav, 7-inčni digitalni instrumenti, M+S gume, automatski klima-uređaj, kartica „slobodne ruke“, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, rezervni kotač, modularni krovni nosači, perive presvlake, 18-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI