Test: Cupra Formentor 1.5 e-Hybrid VZ

Test: Cupra Formentor 1.5 e-Hybrid VZ

Cuprinu budućnost najavljuje Tindaya showcar
Cupra je u 2022. godini prodala čak 92,7 % vozila više, a istovremeno je Seat prodao 40,5 % vozila manje
Cupra proizvela milijun vozila

Cupra je sada već neko vrijeme zasebna marka i svake godine bilježi sve bolje i bolje prodajne rezultate, a za njih su zaslužni vlastiti modeli, kao što je Formentor. Iako na prvu ne izgleda tako, Formentor je SUV, odnosno crossover, koji je napravljen kako bi vozač uživao u vožnji, a posebice ako mu je na pameti brža vožnja. A sada je bilo i pravo vrijeme za osvježenje Formentora kako bi i dalje bio konkurentan. Nova prednja LED dnevna svjetla u obliku trokuta te novi branik i maska motora još više naglašavaju sportski izgled ovog modela, a dorađena su i stražnja svjetla i stražnji branik, a osvijetljen je i logo straga. Kada se tome pridodaju 19-inčni aluminijski naplatci i mat boju (doplata 2686 eura!) Formentor i dalje ostaje neodoljiv. Lijep, sportski, elegantan, sve su to pridjevi koji se mogu koristiti uz ovaj model i ni s jednim nećemo pogriješiti.

Osim izvana, promjena ima i u unutrašnjosti, a to je prvenstveno novi multimedijski zaslon koji je veći i sada ima dijagonalu od 13 inča, a radi puno brže nego prije. Dorađena je i grafika, a sve je sada puno lakše za korištenje. Pa čak i klizne površine za podešavanje temperature i glasnoće koje su smještene tik ispod zaslona, a koje konačno svijetle po noći, pa više ne morate nabadati i pogađati gdje je koja funkcija. No i dalje smo pobornici fizičkih tipki, odnosno prekidača za klimatizaciju kojima je ipak lakše upravljati i za to ne morate micati pogled s ceste.

Kada se smjestite na odlično vozačevo sjedalo, koje pristaje i višim, a i širim vozačima, sve će vam biti lako dostupno. Formentor je, barem po nama, ima odlično dizajniran vozačev smješta, pa ćete lako upravljati svim funkcijama. Zanimljivo je da, iako je visok svega 1537 mm, ni s ugrađenim staklenim krovom na otvaranje neće nedostajati prostora za glavu, barem sprijeda, jer je straga ipak skučenije, pa će prostora dovoljno imati samo djeca. No treba imati na pameti kako je Formentor ipak samo povišeni kompakt, pa ne treba očekivati čuda. Jedino je nastradao prtljažni prostor koji je radi baterije nešto manji nego kod ostalih izvedbi, no još uvijek imao sasvim solidan obujam od 345 litara, odnosno od 1415 litara kada se preklope stražnja sjedala.

No vratimo se mi na vozačevu poziciju ispred koje se nalazi odličan upravljač, što se tiče veličine i ležanja u ruci, a na njemu se nalaze i dvije dodatne tipke – s desne strane tipka za paljenje vozila, a s lijeve strane ona za odabir načina vožnje. Taj detalj dodatno naglašava sportsku notu ovog modela, kao i i „fino napuhnut“ poklopac motora koji daje dojam moći. Kao što smo već rekli, vozaču je sve na dohvat ruke i mora se priznati Cupri kako je ergonomiju za ovaj model napravila odlično.

A dobro je pogođen i pogonski sklop, a riječ je o plug-in hibridnoj izvedbi koja se sastoji od 1,5-litrenog turbo benzinskog motora koji razvija najveću snagu od 130 kW/177 KS i elektromotora koji razvija snagu od 85 kW/116 KS, dok je sistemska snaga 200 kW/272 KS. Tu je i baterija neto kapaciteta 19,7 kWh (25,8 kWh bruto) koja nudi autonomiju od preko 100 km u realnom korištenju. Tvornica obećava do 118 km, a mi smo po zimi mogli prijeći 103 km, što je i više nego dobar rezultat. Prosječnom vozaču u gradskoj vožnji je to dovoljno za dva do tri dana vožnje. Dobro je što je podržano i brzo punjenje do 50 kW, pa je tada bateriju moguće napuniti za oko 40 min, dok će punjenje na najobičnijoj 2,3 kW utičnici trajati oko 5 sati, odnosno može se napuniti tijekom noći, a da ne radite ikakve preinake u kući ili garaži, odnosno bez ugradnje Wallboxa ili slično. A ako kupite plug-in hibrida (PHEV), to je ono što redovito morate raditi jer inače ovakav automobil nema smisla. A uz redovito punjenje baterije, prosječna potrošnja se kreće između jedne i tri litre, dok ima dovoljno struje, dok s praznom baterijom potrošnja raste na 5 do 7 litara, ovisno gdje se vozite. Pritom nam je prosječna potrošnja struje bila 8,6 kWh na 100 km, što je za hladno vrijeme dobar rezultat. Također, baterija se puni i prilikom kočenja ili spuštanja nizbrdo, a nikad se u potpunosti ne isprazni.

Formentor e-Hybrid VZ je i užitak voziti. Od odlično podešenog ovjesa u svim načinima vožnje, do brzog odziva na gas, ukupnih 272 KS se itekako osjeti, posebice na međuubrzanjima u Cupra načinu rada. Tada se čuje i umjetan zvuk koji podsjeća na motore velikog obujma, što mu daje dodatnu čar, posebice jer taj zvuk tu nije tek tako, već se snaga i osjeti. Naravno, za najbolje ubrzanje baterija treba biti napunjena, pa ćete osjetiti „manjak konja“ pri dužim vožnjama na autocesti, no i s praznom baterijom Formentor može postići sasvim solidne brzinske prosjeke. Zanimljivo je kako se ovaj automobil jednako dobro snalazi u vožnji u svim uvjetima, bez obzira je li riječ o gradskoj gužvi i kreni/stani vožnji, ili na autocesti kada se čuje, odnosno ne čuje buka iz vana što olakšava duga putovanja, ili pak na zavojitim cestama u predjelima gdje nitko ne živi, a upravo mu takve ceste i najbolje odgovaraju, gdje prikazuje sve svoje prednosti u odnosu na konkurenciju.

No sve to ima i cijenu, pa se ona za Formentor 1.5 e-Hybrid VZ popela na 52.664 eura sa svom dodatnom opremom, dok mu je početna cijena 46.450 eura. Ne, to nije malo, no treba ipak uzeti u obzir kako je riječ o plug-in hibridu, pa će se na njega moći dobiti i eventualni poticaji, kojima je cijena uvijek nešto viša. Ne smije se zaboraviti ni bogata oprema, ali i gotovo 300 KS ispod poklopca, kao i privlačan izgled. A sve to ima i svoju cijenu. No, trenutno je u tijeku akcijska ponuda, pa model kakav smo imali na testu košta 47.173 eura, pa je ušteda i više nego dobra.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4451 x 1839 x 1537 mm
Osovinski razmak 2679 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1742 kg/ 458 kg
Veličina prtljažnika 345/1415 litara
Vrsta motora/broj cilindara Plug-in hibrid (PHEV)/4
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, 6 stupnjeva
Snaga 200 kW/272 KS (Ben: 177 KS + Str: 116 KS)
Okretni moment 400 Nm (Ben: 250 Nm + Str: 330 Nm)
Baterija Lithium, 19,7 kWh neto (25,8 kWh bruto)
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 220 km/h / 7,2 s
Potrošnja (prosječna) 5,2 l/100 km; 8,6 kWh/100 km
CO2 emisija 10 g/km
Cijena 52.664 eur (47.173 eur u akcijskoj ponudi)
Oprema 10,25-inčni digitalni instrumenti, 13-inčni multimedijski sustav, Sennheiser audio sustav, automatski trozonski klima-uređaj, grijana sjedala i upravljač, panoramski stakleni krov s otvaranjem, mat boja karoserije, 19-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI