BMW s potpuno novom serijom 1 otvara novu eru u svojoj povijesti – jedinica više neće imati stražnji pogon, po čemu je bila unikatna na tržištu kompaktnih automobila. Istovremeno, kupci će dobiti više prostora, a BMW obećava da će i dalje nuditi zadovoljstvo u vožnji.
Pod krilaticom da će novi BMW serije 1 donijeti savršenu sintezu okretnosti i prostora predstavljene su prve fotografije novog modela, koji se proizvodi od 2004. godine. Prva generacija pod oznakama E81 (hatchback s troja vrata), E82 (coupe s dvoja vrata), E87 (hatchback s pet vrata) i E88 (kabriolet s dvoja vrata) na tržištu se prodavala od 2004. do 2013. kao zamjena za BMW 3 Compact, a zatim je 2011. predstavljena druga generacija pod oznakama F20 (hatchback s pet vrata) i F21 (hatchback s troja vrata). Coupe i kabrioletska izvedba druge generacije BMW serije 1 predstavljene su kao modeli BMW serije 2.
Treća generacija popularne jedinice proizvedena u 1,3 milijuna primjeraka imat će i pogon na sve kotače pod oznakama 120d xDrive i M135i xDrive, a službeno će biti predstavljena na događanju #NEXTGen koje se održava od 25. do 27. lipnja 2019. u BMW Weltu u Munchenu. Zatim slijedi predstavljanje na salonu IAA u Frankfurtu u rujnu 2019. Sportska inačica M135i xDrive imat će novorazvijeni mehanički Torsenov diferencijal s ograničenim proklizavanjem. 8-stupanjski automatski Steptronic Sport mjenjač prenosit će 450 Nm okretnog momenta, uz ubrzavanje do 100 km/h za 4,8 sekundi (4,7 sekundi uz M Performanse paket) te maksimalnu brzinu do 250 km/h.
Uz više prostora u kabini, BMW serija 1 2019 imat će i veći prtljažnik premještanjem pogona na prednju osovinu. Bit će dostupan samo kao peterovratna izvedba, a u odnosu na prethodnika bit će kraći 5 mm (4319 mm). Što se tiče širine ona je narasla za 34 milimetra (1.799 milimetara) dok je visina povećana za 13 milimetara (1.434 mm). 2.670 milimetara dužina je međuosovinskog razmaka koji je za 20 milimetara kraći od modela druge generacije.
U unutrašnjosti će biti više mjesta, bez obzira što se smanjila dužina vozila i međuosovinski razmak, a naročito će biti više mjesta na stražnjoj klupi, ulazak u vozilo će biti lakši – putnici straga imat će za 33 mm više mjesta za koljena. Vozač i suvozač imat će dodatnih 42 mm. Kapacitet prtljažnika bit će 380 litara, što je za 20 litara više od trenutnog modela. Preklapanjem sjedala u drugom redu prtljažnik se povećava na 1200 litara. Spomenimo i kako je povećana širina prtljažnika za 67 mm, a po prvi se put vrata prtljažnika otvaraju i električno.
Novi model imat će veći izražaj preko poznatih mrežica za bubrege, a po prvi put se u ovoj klasi bubrezi spajaju u sredini. Prednja i stražnja LED svjetla će biti dostupna opcijski, a prednja svjetla su postavljena pod kutom kako bi automobil dobio mladenački izgled. Zadržava se poznati nos morskog psa. Kotači će biti dostupni u veličinama od 16 do 19 inča (19-inčni se po prvi put nude na jedinici).
BMW serije 1 dolazit će s trocilindričnim i četverocilindričnim motorima koji zadovoljavaju Euro 6d-TEMP normu – u ponudi će biti tri dizelska i dva benzinska snage od 85 kW (116 KS) u BMW 116d do 225 kW (306 KS) u BMW M135i xDrive.
BMW 116d, BMW 118d i BMW 118i standardno su opremljeni s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa dok će automatski Steptronic mjenjač sa sedam brzina s dvostrukom spojkom biti dostupan kao opcija za BMW 116d i BMW 118i. Steptronic automatski mjenjač sa osam brzina dostupan će biti kao opcija za BMW 118d te standardno na BMW 120d xDrive dok će automatski mjenjač s osam brzina Steptronic Sport biti dostupan za BMW M135i xDrive.









KOMENTARI