Opel Kadett C slavi 50. rođendan

Opel Kadett C slavi 50. rođendan

Treća je generacija Kadetta bila ujedno i najprodavanija generacija ovog modela, a bila je predstavljena na ljeto 1973. godine.

TOP 10 budućih klasika
Dvostruka pobjeda za Alfa Romeo na natjecanju ”Motor Klassik Awards”
60 godina ikone – Renault 4L

Davno prije Astre, Opelov predstavnik u kompaktnoj klasi imao je ime Kadett, a sada Kadett C, odnosno treća generacija ovog modela, slavi 50. rođendan. Bio je predstavljen na ljeto 1973. i proizvodio se do 1979. godine, a zanimljivo je kako je bio ponuđen u mnogim karoserijskim izvedbama.

Naime, treća generacija Kadetta izvorno je bila dostupna kao limuzina s dvoja ili četvora vrata u normalnoj i luksuznoj verziji, kao karavan s trima ili petorima vratima te kao coupé. Uslijedit će još mnogo verzija jer je Kadett C dizajniran kao „svjetski automobil”. Ne samo da je silazio s proizvodne trake u Njemačkoj, već se proizvodio i kao Chevette u Vauxhallu u Ujedinjenoj Kraljevini. Osim toga, izrađivao se i u Aziji, Australiji te Sjevernoj i Južnoj Americi s blago izmijenjenom karoserijom i tehnologijom prilagođenom lokalnim uvjetima. U Njemačkoj su pogon u početku omogućivali učinkoviti 1,2-litarski motori s 38 kW/52 KS i 44 kW/60 KS. Početkom 1975. dosegu motora se priključila posebno ekonomična benzinska pogonska jedinica od 1,0 litre s 30 kW/40 KS. Uz GT/E model s ubrizgavanjem goriva sa 77 kW/105 KS predstavljen na izložbi IAA 1975. Opel je nastavio tradiciju modela Rallye Kadett.

Kad je treća generacija Kadetta počela silaziti s proizvodne trake 1973., bio je to prvi Kadett koji je imao sigurnosne pojaseve u tri točke na prednjim sjedalima, pričvršćene na B stup na vrhu i dnu te na zatezač pojasa. Bila je to sigurnosna značajka koja spašava živote i koja je, zahvaljujući jednostavnom rukovanju jednom rukom, povećala prihvaćenost među mnogim ljudima kojima se nisu sviđali sigurnosni pojasevi.

Također, svi gumbi i prekidači bili su lako dostupni, čak i s vezanim sigurnosnim pojasom, a instrumenti su uvijek bili lako čitljivi, što se u to vrijeme nije podrazumijevalo. A najveća tehnička inovacija Kadetta C bio je prednji ovjes s dvostrukim poprečnim ramenima i spiralnim oprugama. Stabilizator je bio standardan za sve verzije.

Razmak između kotača bio je 20 mm veći nego kod prethodnika kako bi se upravljanje dodatno unaprijedilo. Dodatno razvijena stražnja osovina je usklađena, pridonoseći neutralnom upravljanju i visokoj razini aktivne sigurnosti. Značajke kao što su sigurnosni upravljač za ublažavanje udaraca, zone gužvanja sprijeda i straga te prostor za putnike kao sigurnosna ćelija smanjile su rizik od ozljeda u slučaju sudara.

Stoga nije bilo iznenađujuće da je Kadett C korišten kao temeljno vozilo za sigurnosno vozilo OSV 40 iz 1974. Stabilne uzdužne i poprečne grede uz pojačana vrata i pragove štitili su putnike u slučaju sudara ili prevrtanja. Vozilo je dizajnirano da podnese frontalni sudar s krutom preprekom pri brzini od 65 km/h, što je jednako udaru pri brzini od 40 milja na sat – otuda brojka 40 u nazivu. S tim prototipom sličnim proizvodnim modelima Opel je pokazao da se optimalna pasivna sigurnost može postići ne samo s velikim i teškim vozilima, već i s kompaktnim, lakšim automobilima. Vozilo OSV 40 težilo je samo 960 kilograma. Iskustvo stečeno tijekom rada na razvoju i ispitivanju vozila OSV 40 primijenjeno je na različite naknadne proizvodne modele.

Kad je Kadett GT/E proslavio svoju premijeru na IAA 1975., Opel je dokazao da je treća generacija Kadetta ne samo sigurna, već i vrlo sportska. Njegov 1,9-litarski motor s Bosch L-Jetronic ubrizgavanjem goriva nudio je snagu od 77 kW/105 KS. S približnom težinom od tek 900 kilograma mogao je doseći najveću brzinu od 184 km/h. Mišljenja o njegovu dizajnu bila su podijeljena, a posebno je oduševljavao ljubitelje motoutrka: iznad linije pojasa GT/E je bio jarko žut, a ispod crn. O modelu GT/E tada nisu sanjali samo mladi vozači; od 1976. nadalje poznati vozači iz Opela koji će uskoro ispisati povijest motoutrka zauzeli su svoja mjesta za njegovim volanom. Walter Röhrl i Rauno Aaltonen ostvarili su uspjeh s modelom GT/E sa 165 kW / 225 KS na reli utrkama u Monte Carlu i Portugalu. Röhrl i Jochen Berger – prvi profesionalni suvozač u Njemačkoj – osvojili su fantastično četvrto mjesto na utrci u Monte Carlu, a Opel je čak postigao drugo mjesto u ukupnoj klasifikaciji brendova.

Opel je 1976. ponudio Kadett s drugačijom vrstom uživanja u vožnji. S verzijom Kadett Aero vozač i putnici mogli su pustiti da im vjetar nosi kosu i „krstariti” cestama. Kadett Aero, koji je proizveo Baur, stručnjak za karoseriju iz Stuttgarta, bio je izvanredan kabriolet sa zaštitnim lukom, Targa karoserijom i sklopivo stražnje staklo. Aero je time spojio nekoliko automobila u jednom: kabriolet, automobil za odmor i obiteljsko vozilo, kao i svestrano vozilo za gradski i prigradski promet. Danas se smatra legendarnim klasikom koji privlači oduševljenje i pažnju na brojnim reli utrkama starih automobila.

KOMENTARI