Od 2004. godine Dacia je pronašla put do čak 8 milijuna kupaca

Od 2004. godine Dacia je pronašla put do čak 8 milijuna kupaca

Dacia je ove godine prodala 8-milijunto vozilo od 2004. godine, kada je krenula u napad na zapadnoeuropska i druga tržišta.

TEST Dacia Sandero Black & White 0.9 Tce 90
Jogger je novi Dacia model koji će biti dostupan i sa 7 sjedala
Dacia Duster Extreme dostupna i kod nas, a u ponudi je i s dizel motorom

Dacia je marka kao nijedna druga. Godine 2004. predstavila je novu potrošačku viziju: promicanjem pragmatičnog pogleda na vozila i neprestanim skretanjem pozornosti na ono što je doista bitno, Dacia je ponudila najbolji omjer cijene i kvalitete. Taktika je upalila! Prodaja otad nezaustavljivo raste, a broj zadovoljnih kupaca premašio je osam milijuna! No, što je to što Daciju čini posebnom?
Rumunjska marka automobila koja je s vremenom postala poznata pod imenom Dacia osnovana je 1968. pod imenom UAP („Uzina de Autoturisme Pitesti”) koje označava tvornicu automobila u Pitestiju, gradu na rijeci Argeş u središnjoj Rumunjskoj, gdje se nekoć nalazila tvornica i gdje se danas nalazi glavno sjedište marke. Prvi Dacijin logotip vrvio je lokalnim i nacionalnim obilježjima. Planine u pozadini odavale su počast Rumunjskoj, a posebno Karpatima. U središtu se isticao orao iz grba okruga Arges u regiji Muntenija, gdje je bilo sjedište marke UAP. Ime Dacia, nadahnuto rimskim nazivom Rumunjske „Dacii”, prvi se put pojavljuje 1980. na crno-bijelom logotipu.

Renault Grupa pripojila je rumunjskog proizvođača automobila 1999. Godine 2003., logotip u obliku štita poprimio je plavu boju i zaživio na Loganu (prvi put predstavljenom 2004.). Bio je to prvi logotip marke koji je nadišao granice Rumunjske i postao prepoznatljiv diljem Europe! Nekoliko godina kasnije, povodom predstavljanjem Sandera 2008., marka je predstavila novi logotip. Plavu pozadinu zamijenila je svjetlosiva, a središnji dio štita bio je izrezan. Godine 2021. predstavljen je novi amblem „Dacia Link”, osmišljen da simbolizira povjerenje između Dacije i njezinih kupaca. Sastojao se od međusobno povezanih slova D i C te pet slova Dacijina imena, ispisanih minimalističnim fontom kako bi se istaknula robusna i elementarna priroda marke.

Prva generacija modela Logan, predstavljena 2004., isprva je bila rezervirana za rumunjsko tržište, da bi se naknadno proširila i na istočnoeuropsko. S obzirom na dobre prodajne rezultate, prodaja je proširena na brojne druge europske zemlje. Bio je to prvi korak marke ka uspjehu. Dacijini se modeli od tada prodaju u 44 zemlje na području Sredozemlja. Iako je Dacijina domovina, Rumunjska, jedna od pet zemalja koje bilježe najveću prodaju, francusko je tržište vodeće u tom pogledu, a slijedi ga talijansko. Već je drugu godinu zaredom najprodavanija marka na tržištu privatnih kupaca u Europi. U Portugalu i Belgiji tako drži vodeću poziciju, dok u Francuskoj zauzima treće mjesto. Takav uspjeh daje važnost pozicioniranju Dacije i potvrđuje kvalitetu njezinih vozila.

Dacijina ponuda danas se temelji na četiri jasno definirana stupa i privlačnom dizajnu, a svojim je omjerom cijene i kvalitete privukla brojne kupce! I svijest o marki raste: sad već svi u Europi znaju za Daciju. Prodaja nastavlja rasti. Dacia je 2022. ostvarila rekordni tržišni udjel od 7,6 % na europskom tržištu privatnih kupaca (u usporedbi sa 6,2 % koje je ostvarila 2021.). Marka trenutno bilježi najveću stopu priljeva novih kupaca te najveći rast vjernosti postojećih kupaca na tržištu. Sandero je već šestu godinu zaredom (od 2017.) najprodavaniji automobil na europskom tržištu privatnih kupaca. Duster je na ljestvici najprodavanijih automobila 2022. zauzeo čvrsto drugo mjesto, a od 2018. drži poziciju najprodavanijeg SUV-a na tržištu privatnih kupaca.

Dacia je do 2012. imala samo jednu tvornicu, i to u Rumunjskoj, dok ih danas ima čak tri. Prva tvornica marke nalazi se u Mioveniju u Rumunjskoj, a otvorena je 1968. U njoj se nalazi linija za proizvodnju karoserija i podvozja, linija za mehaničke komponente, ljevaonica i logistička platforma. Brojni su modeli proizvedeni u toj tvornici, uključujući Logan, Sandero, Sandero Stepway i Duster. Od ožujka 2019., tvornica u Casablanci u Maroku u cijelosti se pripaja Renault Grupi. S radom je započela 1959., ima liniju za proizvodnju karoserija, a u njoj se proizvode modeli Logan, Sandero i Sandero Stepway. Dacijina tvornica u marokanskom Tangeru otvorena je 2012. U njoj se nalazi linija za proizvodnju karoserija, logistička platforma te linija za proizvodnju podvozja i podsklopova. Ta je napredna tvornica ugljično neutralna te ne ispušta industrijske otpadne vode. U njoj se proizvode Logan, Sandero, Sandero Stepway i Lodgy.

Iako je Daciju u Europi proslavio model Logan, njezin najprodavaniji model ipak je SUV Duster. Duster je dostupan po cijeni gradskog automobila, a njegova inačica s pogonom na sve kotače odlikuje se vodećim terenskim sposobnostima na tržištu – stoga ne čudi da je upravo on glavno uporište Dacijine ponude! Taj legendarni model osvojio je više od 40 nagrada među kojima su nagrade za „Rumunjski automobil godine”, „Najbolji SUV” u Ujedinjenoj Kraljevini, „Najbolji obiteljski automobil” u Njemačkoj i Belgiji te brojna druga priznanja. Jogger, obiteljski automobil sa sedam sjedala, ne može se usporediti ni s čim na tržištu! To potvrđuje i 13 nagrada koje je dosad osvojio, uključujući nagradu za „Francuski automobil godine” koju dodjeljuje Argus.

Dacija vjerojatno ne bi bila tako uspješna da nije domišljatog marketinga. Marka je oduvijek znala kako spojiti jednostavnost i inovaciju i kako se na elegantan način ograditi od suvišnih dodataka i opreme. Dacia je pametna, a pametni su i njezini kupci! Jedan od najboljih primjera toga je Sanderova prednja i stražnja zaštita podvozja obojena tehnikom bojenja u masi. Te su komponente rezultat složenog dizajnerskog procesa: kako bi se spriječile nepravilnosti ili nedostaci u boji, materijal od kojeg se izrađuje zaštita podvozja obojen je prije oblikovanja! Na taj je način produljena trajnost zaštite podvozja, a neizbježni udarci i ogrebotine postali su praktički nevidljivi.

Valja istaknuti i modularne krovne nosače na Sanderu Stepway, Joggeru i Dusteru koji se podešavaju u samo nekoliko poteza. Uz njih je prijevoz svih vrsta tereta, pa i onog najneočekivanijeg, još jednostavniji! Krovni nosači mogu se podesiti iz uzdužnih u poprečne i podnijeti opterećenje do 80 kg (bicikli, skije, krovni kovčezi itd.).  Tu su još i ugrađeni držač pametnog telefona na armaturnoj ploči kojim se upravlja preko multimedijskog sustava Media Control te odvojivi držač pametnog telefona (pored zaslona multimedijskog sustava Media Display/Media NAV) uz koje ćete uvijek biti povezani. Ta inovativna dizajnerska rješenja, za koja su prijavljeni patenti, utjelovljuju duh marke: pametna su, praktična, jednostavna i ekonomična.

Dacia želi ispuniti osnovne potrebe svojih kupaca, a da bi u tome uspjela, mora ih dobro razumjeti. U nastavku donosimo nekoliko detalja o kupcima marke Dacia:
– 66 % kupaca su muškarci
– 50 % kupaca staro je između 55 i 74 godine. Jogger privlači mlađe kupce: 55 % kupaca tog modela ima 54 godine ili manje
– Više od 50 % kupaca više ne živi sa svojom djecom. Jogger se izdvaja od ostatka ponude – čak 47 % kupaca tog modela ima najmanje jedno dijete
– 40 % kupaca živi na selu. Kupci Dacije Sandero uglavnom žive u ruralnim područjima (50 %)
– Dacijini kupci svake godine u prosjeku prijeđu oko 12.000 km (u gradu i na seoskim cestama).

KOMENTARI