TEST Suzuki Vitara 2018, Premium (GL+)

TEST Suzuki Vitara 2018, Premium (GL+)

Nova Vitara dolazi s dinamičnim Boosterjet benzinskim turbomotorima, dok se dizelski motori više neće ugrađivati

VIDEO Hyundai i30N 2.0 T-GDI 275 Performance
Specijalna edicija Honda CR-V S Plus
Tko to vozi novi Hyundaijev SUV?

Samo nakon tri godine, otkako je u prodaju izašla Suzukijeva uspješnica Vitara, pred nas je došla osvježena verzija ovog gradskog SUV-a, a prepoznat ćete je po opisnom nazivu nova Vitara 2018. Iako vanjske promjene na njoj nisu izražajne, detaljnijim promatranjem uočava se kako je prednja maska izraženija, a i stražnja svjetla te interijer, no tome ćemo se vratiti kasnije.
Cijelo ljeto koje je za nama kupcima je u Hrvatskoj bilo gotovo nemoguće doći do novog automobila Suzuki Vitare jer je prema nekim izvorima bilo previše narudžbi za tvornicu u mađarskom Esztergomu, s druge pak je strane kolala informacija da se novi automobili neće prodavati dok ne izađe nova verzija Vitare. Štogod da je od toga točno, a možda je istina opet negdje u sredini, „nestašica“ je prestala i nova Vitara 2018. je sada pred nama.


Moglo bi se reći kako Suzuki i nije mnogo eksperimentirao te da je ustvari upotrijebio neka provjerena rješenja koja je isprobao na specijalnom izdanju Vitare, verziji S (sport), kao što je agresivniji dizajn prednje maske hladnjaka s izraženim okomitim kromiranim letvicama te motor 1,4 Boosterjet od 140 KS. Ovaj motor Suzuki upotrebljava i u SX4 S-Cross nakon facelifta, kao i drugi koji će sada biti u ponudi u Vitari, a to je 3-cilindreni 1.0 Boosterjet od 112 KS. No Vitare s ovim manjim agregatom trenutačno još nema u prodaji na našem tržištu.

Kad smo kod Vitarine motorizacije, donosimo tužnu vijest za one koji se više pouzdaju u dizelaše. Kako sada stvari stoje, Suzuki više neće imati u ponudi Vitaru 1.6 DDiS s turbodizelskim agregatom. Suzuki je u Vitare ugrađivao provjereni Fiatov Multijet 1.6 od 120 KS, koji se, iako je na tržištu već desetak godina, pokazao pouzdanim i štedljivim. Nije sigurno je li Suzuki podlegao sad već izraženoj hajci na dizelaše ili ima istine u glasinama koje su se pojavile početkom godine kako će Fiat prestati proizvoditi ove agregate do 2022. godine. U Suzukiju kažu kako je s pojavom Boosterjeta pala potražnja za dizelskim motorima kod kupaca, što može potvrditi statistika prodaje u razvijenim zemljama. U svakom slučaju, ako se stvari ne promijene, do nove Vitare s dizelskim motorom više neće biti moguće doći.

„Stara“ vs. nova Vitara

Razlika između nove Vitare i prethodne je očita u stražnjim svjetlima, osim drugačije grafike i oblika, rikverc-svjetlo se premjestilo dolje u sredinu uz svjetlo za maglu

Na testu smo imali osnovnu verziju nove Vitare s paketom opreme Premium s pogonom na prednje kotače. Kao što smo spomenuli, za sada su u ponudi samo benzinski turboagregati 1.4 od 140 KS, pa je takav bio u testiranom. Od ostalih se razlikuje samo u paketu opreme koji doduše nije najslabiji, jer je on previđen za Vitaru 1.0 Comfort, koja će dolaziti još u Premium inačici.
Ono što je zajedničko svim novim Vitarama je već spomenuta agresivnija maska, zatim su tu i kromirani okviri oko dnevnih svjetala kakvi su se dobivali uz paket dodatne opreme „Urban“, a redizajnirani je prednji branik.

S makadamom Vitara nema problema jer je od tla odignuta 18,5 cm

Sa stražnje strane razlika je još uočljivija. Svjetla imaju drugačiju grafiku i oblik. Malo su robusnija i ispupčenija na uglovima, pa cijeli auto dobiva nešto grublji oblik. Svjetlo za vožnju unatrag je preseljeno ispod branika pa je sad zajedno sa stražnjim svjetlom za maglu smješteno na donjem braniku, što dobro izgleda. Karakteristični zaštitni elementi kao što su zatamnjena stražnja stakla, krovni nosači srebrne boje, okrugla svjetla za maglu i dalje su tu.

Nova Vitara se prednje strane najlakše prepozna po vertikalnim kromiranim letvicama preuzetim s Vitare S

Radar za detektiranje vozila ispred sebe premješten je iz središnjeg dijela prednje maske, gdje se nalazio ispod Suzukijevog zaštitnog znaka slova „S“ u donji dio branika, gdje je sada uočljiv u obliku kvadrat u njegovom centru. Vjerojatno će sada biti manje osjetljiv na objekte i prepreke koje idu iznad prometnice, poput nadvožnjaka i putokaza.

Već uz opremu Premium (GL+) dolazi infotainment sustav sa 7-inčnim ekranom, na kojem gledamo i sliku s kamere pri vožnji unatrag. Razlika od prethodne Vitare je u tome što podržava i DAB, tj. prijem signala i stanica koje emitiraju digitalno

U unutrašnjosti je promijenjena plastika na centralnoj konzoli, pa je sada mekša i daleko ugodnija na dodir. Promijenjen je i izgled komandne ploče na kojoj je sada 4,2-inčni LCD info zaslon u boji koji daleko ljepše nego prethodnik prikazuje podatke s putnog računala kao što su potrošnja goriva, doseg, prosječna brzina, sat, vanjska temperatura. Čak i prikazuje ušteđenu količinu goriva pri upotrebi automatskog start/stop sustava. Dobrodošla novost je i naslon za ruke, koji je sada u standardnoj opremi od paketa opreme Premium na više ispod kojeg je praktični bunker za odlaganje stvari.

Primijetili smo da je i kvalitetnije zatvaranje vrata i prtljažnika, koje više nije tako glasno i zahtjeva manju silu pri zatvaranju pa se dobiva dojam više kvalitete nego kod prethodnika, naročito ako se tome doda dorađeni interijer i eksterijer vozila.

Vitara ima duplo dno prtljažnika, što je vrlo korisno pri prijevozu stvari koje treba odvojiti

Oprema Premium (GL+) 2WD

Testirani Premium (GL+) paket donosi priličnu količinu opreme. Tako u njoj dolazi već i tempomat (nije adaptivni osim kod modela s pogonom na sve kotače Allgrip) i limitator brzine, zatim daljinsko centralno zaključavanje, grijanje (tekstilnih) sjedala podesivih i po visini, Infotainment sustav sa 7-inčnim touch ekranom, kamera za vožnju unatrag, automatski klima-uređaj, sustav za nadzor tlaka u gumama, pomoć pri naglom kočenju, električno spuštanje prozora, električno podesivi grijani retrovizor, 12-voltna utičnica u prtljažniku, alunaplatci…
Iako Premium paket ne uključuje navigaciju, treba spomenuti da on ustvari sadrži pripremu za navigaciju. Tj. treba samo dokupiti originalnu Suzukijevu SD karticu s kartama, čija se cijena kod distributera u maloprodaji kreće oko 2000 kn.

Novi mekaniji materijal kojim je obložena centralna konzola, ugodniji je na dodir i djeluje ekskluzivnije nego kod prijašnje Vitare

U bogatijim paketima opreme nove Vitare uključene su i neke novosti kao što je sustav za upozoravanje napuštanja trake, prepoznavanje prometnih znakova, nadzor mrtve točke retrovizora, prepoznavanje objekata pri vožnji unatrag, automatski sustav kočenja pomoću laserskog senzora.
Naravno, tu su i dodaci poznati iz ranije verzije Vitare kao što su senzori za parkiranje, adaptivni tempomat, polirani alunaplatci, sustav sa šest zvučnika, automatsko paljenje svjetala i brisača, kožna sjedala,…

Boosterjet 1,4

Agregat koji se ugrađuje u novu Vitaru već smo upoznali u Vitari S, riječ je o Suzukijevom 1,4 litarskom motoru s turbopunjačem koji razvija do 140 KS (103 kW) pri 5.500 okretaja, a postiže najveći okretni moment od 220 Nm između 1500 i 4000 okretaja.
Već ovaj podatak govori o agilnosti motora, koji osim što razvija veliku snagu za automobil težine samo 1.170 kg i dostiže brzinu od 200 km/h, do 100 km/h dolazi već za 9,5 sekundi, no može biti i pravi štedljivac ako se vozi umjereno.

Voziti Vitaru s ovom motorom je zaista uživancija, zbog njegove snage i male težine automobila te povišenog sjedenja osjećaj je izvrstan i zabavan. Motor žustro reagira već pri 1500 okretaja jer mu se turbina uključuje već pri niskom broju okretaja, pa je auto poslušan cijelo vrijeme, bez čekanja da dostigne neki visoki broj okretaja. Naravno, ovisi i o tome koliko putnika je u automobilu.
Pri normalnoj, ponešto dinamičnoj vožnji na otvorenoj, ali prilično zahtjevnoj cesti s dosta uspona i zavoja, Vitara je trošila 5,1 litara goriva. Na toj istoj ruti, ali vrlo pažljivom i ipak ne sporom vožnjom u kontra smjeru potrošnja se spustila na samo 4,5 litara. Naravno, treba imati u vidu da je „težina noge“ ipak subjektivna karakteristika i ne može se uzimati generalno.

Na autocesti Vitara će ipak platiti danak svojem izgledu, jer SUV-ovi ipak nisu ergonomski oblikovani za više brzine, pa je tako na autocesti pri uključenom tempomatu na 130 km/h trošila između 6,9 i 7,5 litara ovisno o konfiguraciji terena. Pri većim brzinama čuju se i naleti vjetra, no ukupni je dojam da je u kabini nove Vitare ipak tiše nego u prethodnoj. Možda je razlog i mekši materijal od kojeg je izrađena centralna ploča i kvalitetniji izolacijski materijali na okvirima vrata.

Nova Vitara, nova cijena

Kako verzije s motorom od 1.0 litara još nema na tržištu ne postoje verzije s najnižom cijenom, a to će biti Vitara 1.0 Boosterjet 2WD s paketom opreme Comfort. Trenutačna ponuda kreće od Vitare s opremom koju smo upravo imali na testu, 1.4 Boosterjet 2WD Premium (GL+), čija je ukupna cijena sa svim davanjima 137.045,23 kune. Testirani model je k tome dvobojan i metalik pa njegova krajnja cijena iznosi 142.882,80 kuna.
Najjeftinija verzija s AllGrip pogonom je Vitara 1,4 4WD Premium (GL+), čija cijena iznosi 154.772,98 kuna, dok najskuplja verzija Elegance +, koja uz automatski mjenjač, panoramski krov, navigaciju i dodatne sustave sigurnosti iznosi 191.205,19 kuna.
Dakle, unatoč izbacivanju dizelske verzije, gama ponude Vitare ostaje prilično široka i za svačiji ukus.

 

G točka

Ono što nas uvijek obraduje kod novih vozila je kad je moguće sam napraviti male “popravke”, a ne baš za svaku sitnicu posjetiti servis. Suzuki je ostavio prilično mjesta oko motora, pa nije nikakav problem sam zamijeniti žarulje, jer ruka može bez problema segnuti čak i do svjetala za maglu

 

 

PLUS
– agilan motor
– odlična vozna svojstva
– multimedijski sustav
– slobodan pristup rukama kod promjene žarulja

MINUS
– veća potrošnja pri višim brzinama
– veća buka pri višim brzinama
– Ulaz kroz stražnja vrata nije komotan

 

Zbog malog međuosovinskog razmaka od 2500 mm, zadnji kotači malo “ulaze” u vrata, pa ulazak i izlazak iz automobila nije u potpunosti komotan

TEHNIČKI PODACI
Modelska godina: 2018.
Dimenzije (DxŠxV) / broj vrata: 4175 x 1775 x 1610 mm / 5
Osovinski razmak: 2500 mm
Masa vozila / dopuštena nosivost / prtljažnik: 1170 kg / 560 / 375 l
Vrsta motora / broj cilindara: turbobenzinski, poprečno postavljen / 4
Obujam / pogon: 1.373 ccm / prednji
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Snaga: 103 kW / 140 KS (5500 okr/min)
Okretni moment: 220 Nm (1500 – 4000 okr/min)
Najveća brzina / 0 – 100 km/h: 200 km/h / 9,5 s
Kočnice / parking kočnica: diskovi / ručna
Potrošnja (grad/otvorena/kombinirana) / CO2 emisija: 6,9/5,1/5,8 l / 131 g/km
Stacionarna buka / EuroNCAP test (max 5): 76 dB (pri 3750 okr/min) / 5
LED svjetla / laki naplatci / gume: prednja dnevna / da / 215/55 R17, ljetne
USB / navigacija / Bluetooth: da / ne / da
Oprema: stražnja kamera, tempomat, ručna klima
Cijena do registracije / cijena osnovnog modela: 142.882,80 / 137.045,23 kn

REZULTATI TESTIRANJA
Testni uvjeti: jesen, ~14°C
Potrošnja goriva tijekom testiranja: 5,7 l, klima-uređaj isključen
Međuubrzanje u 5. stupnju (80-120 km/h) / 6. stupanj pri 130 km/h: – / 3000 okr/min
Stvarna izmjerena brzina: 60 km/h = 57 km/h; 100 km/h=97 km/h, 130 km/h=127 km/h
Buka u kabini: 59 db (60 km/h); 62 db (100 km/h); 67 dB (130 km/h)
Testni vozač: 83 kg, 175 cm

KOMENTARI