TEST Land Rover Discovery Sport 2.0 TD4 180 4WD SE

TEST Land Rover Discovery Sport 2.0 TD4 180 4WD SE

Zadovoljstvo košta, ali ćete zato zauzvrat dobiti moćan izgled, nastup, moderne tehnologije i prostranost

Land Rover je baš lijepo započeo kinesku novu godinu, godinu psa
Za Land Rover autonomna vožnja po svim terenima postaje stvarnost
Land Rover će u Barceloni predstaviti pametni telefon Explore

Britanski štih ima svoju posebnu draž i tako je već desetljećima. Tražite li poseban duh i energiju koju automobil širi oko sebe, pogledat ćete Land Rovere. Koji god model odabrali, nećete pogriješiti. Ako vam treba srednje velik model, tada bi Discovery Sport mogao zauzeti mjesto u vašoj garaži i u vašem srcu jer je dovoljno prostran da izgleda veliki, a opet je i mobilan po gradu, može se parkirati i manevrirati bez puno muke.

Prilikom pokretanja motora okrugli prekidač za manipuliranje mjenjačem se izvlači prema van

Snaga od 150 do 290 KS

Ponuda počinje sa 150 KS, a možete birati između više opcija pogona (prednji ili na sve kotače). Tražite li vrh ponude, ali da nije preskup odnosno prejak motor jer ne znate što biste s 240 ili 290 KS, tada se testirani Land Rover Discovery Sport sa dvolitrenim turbodizelskim motorom s četiri cilindra i obujma dvije litre čini odličnim izborom. Pridružen mu je 9-stupanjski automatski mjenjač s odličnim karakterom, uz pogon na sve kotače. Snage je 180 KS, što se pokazalo dovoljno za sve uvjete. Nećete se osjećati slabima niti u gradu, niti na autocesti. Čak su i prolasci kroz zavojite uspone dobri, iako se osjeti ljuljanje na 19-inčnim kotačima. Ali, to mora biti prisutno jer bi se inače mnogi bunili radi udobnosti.

Motor svoju čud pokazuje konstantno, ne posustaje nego je vrlo izdržljiv čak i kad su uvjeti vrlo teški. Dobru odmjerenost možda teže pokazuje pri potrošnji, ali zar je 1785 kilograma lako pokrenuti i održavati konstantnu brzinu uz toliku masu? Imali smo prosjek potrošnje od 8 do 15 litara, uz prosjek 9,8 litara. Motor je nešto bučniji u vožnji, ali nama se to čak i svidjelo jer volimo u vožnji čuti rad klipova u cilindrima. Papučica gasa odlično reagira, dobro su odmjerene i kočnice s nešto dužim hodom. ZF-ov mjenjač je zabavan i zanimljiv za istraživanje. Prebacimo li se u sportski način rada tada se stupnjevi prijenosa događaju kasnije odnosno možemo ih i sami kontrolirati putem papučica pored kola upravljača.

SUV-ovski štih dolazi iz visoke podnice, stražnjeg štitnika podnice, a sportski iz dvije ispušne cijevi

Daljinsko upravljanje preko mobitela

Kvaliteta izrade, prostranost, udaljenost od tla od 210 mm ta pravi osjećaj terenca su zagarantirani, ali našu je pozornost privukla jedna mobilna aplikacija. Land Rover InControl Remote na Android i iOS pametnim telefonima spaja se direktno, preko interneta, na automobil. U praksi, to znači da smo samo jednim dodirom na ekran pokrenuli motor i klimatizaciju, bez obzira koliko se daleko nalazili od samog vozila.

Test je Land Rover položio jednu subotnju večer kad smo oko ponoći, pri temperaturi oko nule, krenuli prema vozilu. Dok smo došli, kabina je već bila ugrijana. Aplikacija je vrlo moćna pa tako omogućuje daljinsko otključavanje i zaključavanje vozila, trubljenje i svijetljenje žmigavaca ako vozilo tražimo po parkiralištu. Možemo provjeriti i jesmo li podignuli sva stakla, da li je prtljažnik zatvoren, možda je poklopac motora otvoren. Nadalje, provjeravali smo i koliko još goriva imamo u rezervoaru, koliki je doseg preostalog goriva, a trebamo li ispuniti radni nalog znamo i bez odlaska u vozilo koliko je prešlo kilometara.

U aplikaciji imamo i detaljnu statistiku svake vožnje, od kud do kud smo se vozili, koliko smo prešli kilometara, kolika je bila potrošnja goriva. Čak i ako zaboravimo gdje smo u gradu ostavili svojeg Discovery Sporta, karta na mobitelu će nam pokazati točnu lokaciju te ćemo uz upute preko Google Maps navigacije doći do ljubimca. A ljubimac je opremljen velikim brojem naprednih sustava, što u konačnici košta 613.000 kuna, ali uz Meridian audio sustav, grijanje sjedala, veliki središnji 10,2-inčni ekran uz klasične instrumente okretomjera i brzinomjera, električno otvaranje prtljažnika u koji se opcijski mogu smjestiti još dva sjedala cijena se vrlo brzo zaboravi. Popis opreme je podugačak, kao i testirani Land Rover dužine 4599 mm, uz prednje i stražnje parking senzore i stražnju kameru koja omogućuje lagano manevriranje vozilom.

Iako na prvi pogled interijer izgleda spartanski, u stvarnosti je efektan uz primjetan osjećaj premiuma

KOMENTARI