Honda Civic dobila je novi pogon – 1.6 i-DTEC turbodizelski četverocilindrični motor poznajemo već duži niz godina, ugrađivao se i ugrađuje tijekom dužeg vremena i u druge Hondine modele poput HR-V i CR-V. Do sada je Civic bio dostupan samo s turbobenzinskim motorima snage 129 i 182 KS kombiniranima s ručnim i CVT mjenjačima, a pravo osvježenje u ponudi je dizelska inačica koju karakteriziraju niska potrošnja i više nego solidne performanse.
Potrošnja na kapaljku
Za lov u rekordno nisku potrošnju odabrali smo dionicu s uglavnom ravnim predjelima, a nakon 50 kilometara prosjek je iznosio nevjerojatnih 2,7 litara goriva. Nije to prvi put da s novim automobilima uspijevamo imati potrošnju goriva nižu od tri litre. Stvar je načina vožnje, iskustva, odabira najboljeg prijenosnog stupnja i trenutka za promjene stupnjeva. Civic dolazi s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem dobro odmjerenih prijenosnih omjera, može se voziti i pri manje od 1500 okr/min. Koristili smo Econ funkciju koja dodatno smanjuje potrošnju manje naglim promjenama na papučici gasa, a klima-uređaj je bio aktivan.
Dakle, da smo isključili klimu, možda bi potrošnja bila za koju kap i niža. Pri testiranju nismo stvarali kolone iza sebe, nismo se vukli „penzionerski“, nego smo samo odmjereno koristili pritisak na papučicu gasa. Nakon završetka testa štedljivosti uslijedio je test po autocesti te lokalnim prometnicama s manjom naseljenošću. Na autocesti opterećen Civic troši 5,6 litara, na otvorenoj cesti bez štednje potrošnja je 3,5 litre, a ukupni prosjek testa s uključenom gradskom vožnjom je 5,3 litre. Pri startu je Civic nešto bučniji, što je i uobičajeno za dizelske motore, dok se ubrzavanjem i postizanjem željene brzine vožnje buka bitno smanjuje i više ne primjećuje.
Bogat početni paket opreme
Na test smo uzeli Hondu Civic s početnim paketom opreme Comfort. Oh, kako smo se prevarili u očekivanju samo osnovne opremljenosti. Naime, Civic je standardno opremljen tempomatom i limitatorom brzine, prepoznavanjem prometnih znakova putem kamere u vjetrobranskom staklu, a ima i radar koji prati udaljenost do vozila ispred nas pa nas na vrijeme upozorava da pripazimo na razmak kako ne bi došlo do sudara (može i samostalno zakočiti ako ne reagiramo na vrijeme).
Imamo i grijanje prednjih sjedala, električnu parking kočnicu, pomoć pri kretanju na uzbrdici, Bluetooth za uparivanje s mobitelom. Zadržavanje vozila unutar vozne omogućuje da sa samo naslonjenim prstima na kolu upravljača dopustimo vozilu da nas samostalno vozi po autocesti i drugim (ravnijim) prometnicama brzinom iznad 65 km/h. Sustav odlično radi i po danu i po noći te ipak olakšava duge vožnje.
Na 16-inčnim kotačima Civic je udoban, nudi mjesta daleko više nego što očekujemo od kompaktne klase (dužine je 4518 mm), prtljažnik s 478 litara je izdašan (s dodatnim prostorom ispod podnice), a sviđa nam se pogled prema poklopcu motora s istaknutim rubnim krajevima koji asociraju na sportske jurilice. Možete samo zamisliti kakav je osjećaj u Civicu Type-R 2.0T i-VTEC snage 310 KS. Osjećaj u vožnji s testirnim Civicom je također jako dobar i zabavan, a dokazano i štedljiv.
Početna cijena za Hondu Civic s pet vrata starta od 142.114 kuna, 34.018 kuna više košta početni Civic s četvora vrata (176.132 kune) od kojeg se razlikuje i po primjetnoj razlici u dužini (kraći je za 130 mm). Civic je dostupan još i u karavanskoj izvedbi koja nudi 1600 litara prtljažnog prostora sa spuštenim stražnjim sjedalima, a vrhunac ponude je Civic Type-R s cijenom od 357.822 kune.
KOMENTARI