TEST Dacia Sandero Black & White 0.9 Tce 90

TEST Dacia Sandero Black & White 0.9 Tce 90

Bogato opremljena Dacia Sandero Stepway je zanimljiv izbor onima koji traže povišeno vozilo s dugačkim popisom opreme

(Ne)moguća usporedba: Mercedes-AMG E 63 S vs Dacia Logan
Potpuno nova Dacia Duster – kako vam se sviđa?
Grupa Renault ostvarila višestruke rekorde

Dacia Sandero u Stepway izvedbi znači da ćete se za ulazak u vozilo morati malo protegnuti – u odnosu na klasičnu verziju, Sandero Stepway za 41 mm ima višu podnicu odmaknutu od tla čime ulazi u kategoriju svojevrsnih SUV vozila. Gradski automobil B segmenta dobro je opremljen u Black & White izvedbi, iako se ta kombinacija boja ne koristi u dizajnu eksterijera i interijera. Imamo automatski klima-uređaj, navigaciju, rezistivni 7-inčni touch ekran s odlično organiziranim sučeljem i priključkom za USB stick, kameru za vožnju unatrag (potpomognutu dodatnom opremom kroz stražnje parking senzore), tempomat dobro dođe za vožnju po autocesti, a ako vjerujete u rezervni kotač a ne set za popravak gume, onda ćete to morati platiti dodatnih 390 kuna. Naš je savjet da kupite rezervni kotač, naročito ako se češće vozite izvan grada.

Stražnja svjetla asociraju na LED, ali su ipak klasična, a stražnja strana je bogato opremljena senzorima za parkiranje i kamerom

 

Mali turbak karakter pokazuje u višim okretajima

Vizualno je Dacia Sandero Stepway dobro dizajnirana, uz prednja LED dnevna svjetla to je moderan gradski automobil s naglaskom na lakšem pristupu povišenim površinama na koje se potrebno popeti. Jasno, ne radi se o nikakvom SUV niti terenskom vozilu, uz prednji pogon Sandero Stepway je odličan za preglednu vožnju, s velikim staklenim površinama oko nas. Uz krovne nosače nudi feeling terenca, ali u vožnji je to istovremeno i minus jer utječe na potrošnju goriva koja u prosjeku, nakon autoceste, otvorene i gradske vožnje iznosi 7,6 litara. Na otvorenoj će cesti Sandero Stepway trošiti manje od 6 litara.

Povišena pozicija je dobra za starije osobe kojima će takva konfiguracija odgovarati za lakši ulazak u vozilo, ali nešto duži hod amortizera znači više udobnosti po neravnim prometnicama i manje ugodnosti pri vožnji po zavojima. Tada se Dacia poprilično naginje, iako naravno ne govorimo o opasnoj vožnji, ali se primijeti naginjanje ili ljuljanje vozila kojeg pokreće trocilindrični turbobenzinski motor TCe snage 90 KS uparen s petstupanjskim mjenjačem. U startu je, očekivano, automobil nešto bučniji uz prepoznatljivi zvuk triju cilindara, vozilo samo preporučuje vrlo rano mijenjanje stupnjeva prijenosa iako nam se čini da bismo trebali motor zavrtjeti još barem 200-300 okretaja.

Za pretjecanja Sandero Stepway traži barem 3000 okretaja i tada mijenja ćud te postaje izrazito agilan i sportski nastrojen. Naročito kad se u gradu vozimo sami i želimo što prije doći na odredište, uz poštovanje maksimalne brzine, ali nam trebaju dobra ubrzavanja. Ipak, oprez je potreban prilikom izlaska na glavnu prometnicu jer omanji motor nije spreman odmah krenuti s ubrzavanjem kakvo očekujemo pa dobro procijenite udaljenost vozila koje vam se približava, a vi želite ući u prometnicu prije negoli vozilo stigne iza vas.

Prtljažnik obujma 320 litara spada u iznadprosječne, a ispod podnice se nalazi rezervni kotač

 

Piano finiš u unutrašnjosti

U interijeru je Dacia Sandero sve modernija i modernija pa uživamo u lijepo dizajniranom upravljaču koji ipak ne nudi direktan osjećaj pa se nepreciznost može osjetiti pri naglijim promjenama smjera, dok u umjerenoj vožnji neće biti problema. Tvrda plastika po unutrašnjosti je nadograđena s piano finišem koji dobro izgleda i podiže kvalitetu kabine, ali je istovremeno i veliki mamac za prašinu. Sjedala su nešto mekša uz slabije bočne potpore – u gradu je ulazak i izlazak iz vozila time ugodniji i brži. Prostora na prednjim sjedalima ne nedostaje, ali na stražnjoj klupi nemojte očekivati čuda jer ipak je ovo gradski segment s naglaskom na mobilnosti i lakšem parkiranju, uz prijevoz djece straga.

Cijena za ovako opremljenu Daciju Sandero Stepway, s paketom opreme Black & White, stražnjim parking senzorima i kamerom, stražnjim električnim podizačima stakala, metalik bojom Dune bež i rezervnim kotačem je 98.390 kuna. I dalje je to konkurentna cijena, u usporedbi s bilo kojim drugim automobilom B-segmenta, a cijena osnovnog modela do registracije je 69.900 kuna.

Stepway opremljenost naglašena je na sjedalima te na kolu upravljača

KOMENTARI