TEST Dacia Duster 1.5 dCi 110 4WD Prestige

TEST Dacia Duster 1.5 dCi 110 4WD Prestige

Prestižno izdanje Dacije Duster s pogonom na sve kotače

Testiramo: Dacia Sandero u Stepway izvedbi s 0.9 TCe
Novi Peugeot 108 u izvedbi s 1.0 VTi motorom
TEST Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 129 KS Comfort

Svaki novi automobil bolji je od prethodnog, ali je pitanje koliko je bolji. U slučaju Dacije Duster, u Hrvatskoj omiljenog modela koji svoj vrhunac uspjeha upravo postiže u novom izdanju predstavljenom na prošlogodišnjem frankfurtskom autosalonu, radi se najviše o evoluciji interijera. Iako je i vanjski izgled nove Dacije Sandero puni pogodak te zaziva poglede prolaznika.

Interijer s daškom luksuza

Plastika je po kvaliteti ostala na istom nivou, što znači lagano održavanje bez velike brige, ali je interijer primjetno evoluirao prema boljem

Duster nudi najnovije sustave pomoći u vožnji, uz lijepo dizajnirane prekidače

Iako se plastični, na dodir tvrdi materijali ne mogu nazvati luksuznim, Duster ima svoje adute iz rukava koje ćete ipak prvo vidjeti, prije negoli dotaknete unutrašnjost. Pogled nam prvo privlače odlično dizajnirane komande klima-uređaja koje nisu ništa manje dobre negoli u luksuznim izvedbama automobila D-segmenta. Nema osjećaja klimavosti, nekvalitete, kružni prekidači daju metalni osjećaj pod prstima, a testirani Duster već broji više od 40.000 prijeđenih kilometara. Iznad se nalaze odlično pozicionirani prekidači, ali i ekran zakrenut prema vozaču.

Općenito je novi Duster više orijentiran na vozački ugođaj jer je cijela polovica komandne ploče zakrenuta prema vozaču – tri lijepo dizajnirana ventilacijska otvora u središnjem dijelu. OK, ekran dijagonale od 7 inča je u rezistivnoj tehnologiji, ali nije Dacia jedini brand koji koristi takvu tehnologiju koja je u zalazu. Istovremeno, sučelje multimedijskog sustava odiše jednostavnošću koja počinje sa šest podizbornika. Sjedala imaju primjetno velike bočne potpore, što će cijeniti svi oni vozači koji se s ovim SUV-om odluče na odlazak izvan asfalta. Prostora u Dusteru ima primjetno puno u svim smjerovima pa tako i na stražnjim sjedalima, ali i u prtljažniku u kojem se nalazi rezervni kotač. Može se reći da je ovo obiteljski automobil u koji stane puno toga, ali je istovremeno namijenjen i avanturistima koji za mali početni iznos od 102.900 kuna traže vozilo sposobno popeti se i na vrh Velebita ako je potrebno. Nama je to i uspjelo, Duster je zaista punokrvni terenac sposoban za štošta.

Četiri kamere, pogona na sva četiri kotača

Da, novi Duster uz opremu Prestige ima četiri kamere. Na vanjskim retrovizorima, naprijed i straga smještene su četiri kamere dobre kvalitete koje svoj posao dobro obavljaju i noću. Ali, njihova najveća namjena je pri kretanju po problematičnom terenu, kada moramo oprezno proći pored velike rupe, pored visokog rizola ili nam smeta nešto drugo pri kretanju. Samo uključimo kameru i imamo situaciju prikazanu na ekranu. To je uz pogon na sva četiri kotača, koji može biti stalan, zaključan do brzine 80 km/h veliki benefit krećete li u offroad avanturu. Ali, spasit će vas i u urbanim sredinama, nećete oštetiti svoje vozilo.

Desna kamera pokazuje nam situaciju koju ne možemo vidjeti s vozačke pozicije

Ugrađeni 1.5 dCi dizelski četverocilindrični motor snage 110 KS (koji će uskoro u prodaju doći sa 115 KS) dovoljno je jak za sve avanture, a zanimljivi su prijenosni omjeri – šesterostupanjski ručni mjenjač prilagođen je za razne uvjete pa zbog nedostatka reduktora prvi stupanj pomaže u takvim situacijama. Naime, prvi je stupanj izrazito kratak i jak pa se na ravnim prometnicama slobodno može krenuti iz drugog stupnja.

Nakon kraćeg privikavanja, da se pri skretanjima u bočne ulice koristi treći stupanj umjesto uobičajenog drugog, Duster postaje izrazito zabavan. Nije niti veliki potrošač pa smo dionicu od Zagreba do Međimurja, izvan autoceste, prošli s prosječnih 4,4 litre goriva. U trenucima kad smo se vozili samo kroz sela, potrošnja je duži dio rute bila samo 3,4 litre. Uz eko način i start-stop sustav Duster nije veliki potrošač. Naravno, na autocesti potrošnja raste za oko dvije litre jer je vozilo primjetno visoko.

Testirani Duster u narančastoj Atacama boji je atraktivan vanjskim dizajnom, uz LED svjetla i zgodne detalje te korisne pomoći poput kočenja pri spuštanju po kosini i upozorenja na vozila u mrtvom kutu, ali i s cijenom od 164.228 kuna koliko košta ovako opremljen, uz praktične dodatke kao što je ključ koji se ne koristi niti za otključavanje/zaključavanje vozila niti za pokretanje motora.

KOMENTARI