TEST Citroen C3 Aircross 1.2 Puretech 110 Feel

TEST Citroen C3 Aircross 1.2 Puretech 110 Feel

Veliki C3 bit će izbor onima koji traže povišenu poziciju u vožnji, pregršt prostora i francusku dotjeranost

Nova GARAŽA je na svim kioscima: prvi hrvatski test Honde CR-V 1.5 i Suzuki Vitare 1.0
Odlično ocijenjen Citroen C3 Aircross
Spojili se maloprodajni centri Citroena i Mercedes-Benza

Uz dužinu od 4154 mm dolazi i 2604 mm međuosovinskog razmaka dok uz 178 mm odignutosti od tla Citroen C3 Aircross ulazi u SUV skupinu vozila, uz plastične zaštite naročito istaknute u prednjem i stražnjem dijelu. Iako nema pogon na sve kotače nego samo prednji, s visinom od 1597 odnosno 1637 mm s krovnim nosačima djeluje poprilično veliko. Osjeti se to i u kabini u kojoj prostora ne nedostaje niti u jednom smjeru. Sjedi se na lijepo dizajniranim sjedalima, ugodnima i za višesatne vožnje, pa ako treba i zastoje na autocesti kojem smo osobno svjedočili. Sjedili smo spokojno dok se gužva nije rasčistila, a zatim „po gasu“ nastavili s vožnjom.

Odličan se pokazao i na autocesti testirani Citroen C3 Aircross – uz 1,2-litreni trocilindrični motor vozilo se ponaša poput velikih, ako ih možemo tako nazvati jer niti u jednom trenutku nismo osjetili podkapacitiranost što se tiče snage. Bitno je da se motor vrti oko ili iznad 2000 okretaja pa uz 5-stupanjski mjenjač odlično prenosi snagu. Međuubrzavanja su odlična, nema niti potrebe za nižim stupnjem prijenosa, a istovremeno je kabina odlično izolirana pa sa suputnicima vrlo ugodno razgovaramo. Postavljamo tempomat na 130 km/h, motor se vrti pri gotovo 3000 okretaja, a potrošnja se kreće nešto iznad 7 litara.

Chevroni povezuju dnevna LED svjetla, u srednjem dijelu su klasična svjetla dok se u donjem dijelu ističu zaštite koje asociraju na SUV segment

5-stupanjski ručni mjenjač

Prijenosni omjeri kod mjenjača su pomalo neobični – iako se možemo voziti i pri nižim okretajima te u petom stupnju „kruzati“ pri 1500 okr/min, u peti stupanj možemo prebaciti tek na oko 90 km/h i vožnja postaje ugodna dok se u četvrti stupanj realno može ručicu prebaciti na oko 55 do 60 km/h. U drugom stupnju, koji je odličan za pretjecanja, moguće je postići 98 km/h. Vožnja od Zagreba do Čakovca izvan autoceste protječe također ugodno, uz 5,5 litara potrošenog goriva na 100 km, a po zavojima se osjeti lagano ljuljanje što češće anuliramo nižim stupnjevima prijenosa nego kočenjem kočnicama koje imaju nešto duži hod. Upravljač je srednje precizan kao i ručica mjenjača iza koje imamo i maleni naslon za lakat.

Interijer je dotjeran sa stilom, uz zanimljive dizajnerske detalje i crvenu boju koja se provlači kao tema

Francuski stil

Vizualno je Citroen C3 Aircross dotjeran, ne samo vanjštinom nego i u interijeru u kojem se crvena boja karoserije koristi za detalje na otvorima ventilacije, kolu upravljača, sjedalima. U interijeru uglavnom prevladavaju tvrdi na dodir materijali, uz pojedine zone na koje je dodan mekaniji dio. Uz upravljač i ručicu mjenjača, vrlo često smo posezali rukom prema ekranu osjetljivom na dodir na kojem se nalaze i komande klima uređaja. Rješenje koje će se nekima svidjeti, ali nekima možda baš i ne jer traži dodatno vrijeme dok se dođe do željenog na ekranu. Naročito kad je ručica mjenjača prebačena u hod prema natrag pa se na ekranu prikazuje udaljenost vozila do prepreka uz korištenje parking senzora. Zgodno je što se ispod ekrana ipak nalazi i nekoliko fizičkih tipki.

Za 133.763 kn dobit ćete benzinski motor snage 110 KS, a Citroen C3 Aircross od dodatne opreme ima crvenu boju Passion (1.500 kn), pomoć pri parkiranju straga (2.000 kn), rezervni kotač (800 kn), svjetla za maglu (1.000 kn) te uređenje Urban Red za 3.000,00 kuna.

S podnicom od tla uzdignutom 178 mm Citroen C3 Aircross bez problema silazi s asfaltne podloge

KOMENTARI