TEST Alfa Romeo Giulia 2.2 MultiJet 150 AT Super

TEST Alfa Romeo Giulia 2.2 MultiJet 150 AT Super

Giulia je zabavna, dinamična i uvijek zanimljiva - testirali smo verziju sa 150 KS uparenu s odličnim 8-stupanjskim mjenjačem

Vozili smo Nissan Leaf: brži je, jači i autonomniji
TEST Dacia Duster 1.5 dCi 110 4WD Prestige
Novi Audi A1 Sportback u jesen stiže u prodaju

Poput posljednjeg Mohikanca, Alfa Romeo s proizvodnih traka isporučuje zabavu za odrasle, na četiri poprilično velika kotača koja okretni moment od čak 450 Nm već pri 1750 okr/min prenose na podlogu. Uz nevjerojatan fun faktor kojem će svoj obol dati i lagano proklizavanje stražnjih kotača ako to poželimo. Uz stražnji pogon dovoljno je malo zavrtjeti izravnim upravljačem, a elektronika će učiniti svoje.

Oduševljava izrazito precizan upravljač kakav danas ne viđamo niti kod najboljih sportskih automobila. Uz tri načina vožnje, koji se biraju preko DNA selektora, dobit ćemo uvijek zabavu, samo je pitanje koliko zabave želimo. Potrošnja goriva kreće se od 6 litara na autocesti pa do 8-9 u gradskoj vožnji. Upravljač je toliko precizan da nas pri svakom pokretu oduševi, a uz srednju tvrdoću postaje jasno kako Talijani nisu išli na potpuno sportski osjećaj pa je Giulia odlična za vožnju i u gradu i izvan grada. Desnim stopalom dodirujemo papučicu gasa, a papučica nam uzvraća trenutnim odzivom.

Postaje jasna filozofija koji su primijenili prilikom razvoja Giulije: nakon vrhunske V6 izvedbe s motorom snage 510 konja napravili su klasičniju izvedbu. Dakle, suprotno nego što to rade drugi proizvođači koji prvo razviju osnovni model, a zatim naprave jaču inačicu. Osjeti se to pri vožnji Giulije – jasno je kako ova karoserija i šasija podnose još vise snage i momenta. Osnovni 150 KS jak dizelski motor dovoljno je jak za sve situacije, bila to pretjecanja u gradu ili na otvorenoj cesti. 8-stupanjski automatski sekvencijalni mjenjač zaslužuje sve pohvale, ugodan je u svojem radu, bez trzaja kad se klasično vozimo, dok se u D načinu i ručnom načinu promjena stupnjeva osjeti mehaničko šaltanje, što nas je oduševilo kao mlade klince kad smo prvi put sjeli za upravljač.

Slatka Giulia

Stražnji kotači su u dimenziji 255/40 R18, a prednji 225/45 R18

Alfa Romeo Giulia nije veliki automobil i to nam se jako sviđa, a istovremeno na prednjim sjedalima u kombinaciji koža-tekstil ima puno mjesta. Straga ne očekujemo previše mjesta, Giulia je dugačka 4643 mm, ali i bez obzira na coupe oblik stražnjeg kraja mjesta za glavu ima sasvim dovoljno. Sjedi se nisko. U interijeru ljepotica skriva još neke vrijednosti tipične za premium segment – kvalitetne materijale na dodir, lijepo izvedenu instrument ploču, analogne instrumente i udobnu poziciju. Vožnja na gumama promjera 18 inča protječe uglavnom udobno, ugodan je i prelazak preko ležećih policajaca, a istovremeno je Giulia pouzdana u zavojima.

U Giuliji je sve čvrsto, nema škripanja, a materijali su ugodni na dodir

Izvana svoju ljepotu otkriva već na prvi pogled, uz dinamično izveden prednji kraj u koji ćete se zaljubiti. O Giuliji ćete svaki dan razgovarati s prijateljima, a supruga bi vam mogla biti čak i ljubomorna.

Zadovoljstvo ima i svoju cijenu pa Alfa Romeo Giulia s ručnim mjenjačem starta od 252.315 kuna, dok nas testni model s paketom opreme Super i automatskim mjenjačem u konačnici ima cijenu 299.878 kuna. Želite li ručni mjenjač, cijena se uz isti paket opreme smanjuje na 285.620. Sustav automatskog kočenja, dvozonski automatski klima-uređaj, Keyless Go System paljenje vozila bez ključa, prednji i stražnji parking senzori, upozorenje pri napuštanju voznog traka dolaze standardno uz paket Super. Od dodatne opreme Giulia ima velike 18-inčne kotače s dvije različite dimenzije, komande mjenjača na upravljaču.

Polugice za mijenjanje stupnjeva prijenosa su metalne, velike i fiksno postavljene za uživanje u vožnji

KOMENTARI