Vožnja po danu ili noću

Vožnja po danu ili noću

Jednima je ugodnije voziti se po noći, dok je drugima vožnja po danu ipak lakša

Predstavljamo aplikaciju Razmisli
Kućni ljubimci u vozilu
Amerikanci se sve manje sami voze na posao

Nikad nitko nije ugodio svima pa tako niti vožnja po danu ili po noći nije svima ista. I dok je jednoj skupini vozača vožnja noću daleko ugodnija, istovremeno je odabir vožnje sa svjetlima prepun rizika. Naravno, i po danu je vožnja rizična jer sa svakim ulaskom u vozilo, u bilo koje doba dana ili noći, ugrožavamo sebe i druge.

Sve veći ekrani u vozilima emitiraju jaku svjetlost koja vozaču može remetiti koncentraciju

Vožnja noću

Jesen i zima su karakteristične po kraćim danima i dužim noćima te mnogi već na posao odlaze po mraku dok se drugi vraćaju s posla bez danjeg svjetla. Ako se radi o vožnji na dužoj relaciji te možete birati vrijeme polaska, mnogi će odabrati noć zbog manje gužve na prometnicama. Ako je prometnica dobro obilježena, vožnja je ugodna samo ako je vrijeme dobro, ali ako pada kiša, magla je, poledica ili inje, tada vožnja postaje izuzetno naporna i zamarajuća. Oči nam se umaraju, moramo daleko više razmišljati tijekom vožnje te maksimalno biti koncentrirani na promet, a manje na razgovor sa suputnicima.

Imate li grijanje prednjeg vjetrobranskog stakla, bez obzira na to što ga ne koristite, imat ćete problem sa svjetlima iz suprotnog smjera koja će se pretvarati u malene svjetlosne križeve. Ako  je prometnica iskrpana s različitim bojama asfalta koji uz sve to nije niti ujednačen što se tiče udubina, a ne postoje uočljive bijele linije s obje strane našeg prometnog traka, oprez je zaista potreban. Noću će nas zasljepljivati svjetla iz suprotnog smjera, još uvijek se po prometnicama voze vozila s nepodešenim svjetlima što se tiče usmjeravanja snopa, koriste se i prejake lampe ili boje svjetla koje nisu niti dopuštene. Istovremeno, ako se vozimo po zavojitoj prometnici, moći ćemo ranije primijetiti dolazak vozila iz suprotnog smjera, što je korisno ako moramo pretjecati netom prije ulaska u zavoj.

Ljeti je noću vožnja ugodnija zbog visokih dnevnih temperatura, ali zimi se događa suprotan efekt – temperature su niske i manje ugodne pa moramo više koristiti grijanje, što nas istovremeno i uspavljuje. Niže temperature znače i lošiju podlogu na cesti, naročito na mostovima i vijaduktima na kojima će se skupiti više vlage nego na ravnom dijelu prometnice pored kojeg nema isparavanja vode. Noću nam je teže odrediti udaljenost između vozila, nedostaju nam referentne točke za usporedbu, a smetat će nam i vozila iza nas koja nas konstantno zasljepljuju i time dekoncentriraju u vožnji jer stalno pratimo putanju vozila iza nas i udaljenost.

Mnoge vrste životinja hrane se upravo noću i to je vrijeme kad su aktivnije, prelaze prometnice dok ih svjetla vozila dodatno zbunjuju i dekoncentriraju te postaju nepredvidljive ako trče u neposrednoj blizini našeg vozila. Pretpostavit ćemo da će pobjeći u šumu ili po livadi, a u jednom će trenutku promijeniti putanju trčanja i pojaviti se ispred nas. Ne samo što možemo ozlijediti samu životinju ili oštetiti svoje vozilo, možemo ugroziti svoj i tuđe živote izbjegavanjem životinje.

Isto tako, noću nećemo tako lako uočiti pješake i bicikliste koji su najčešće u tamnoj odjeći, a bicikli su loše obilježeni. Kad bi pješaci noću koristili reflektirajuće prsluke, zaštitili bi i oni sami sebe daleko više. I na kraju spomenimo i kako se noću, zbog korištenja svjetala, povećava potrošnja goriva za jedan do dva decilitra goriva, ali kako u Hrvatskoj u drugom dijelu jeseni i zime vrijedi zakonska odredba obaveznog korištenja svjetala i po danu taj efekt potrošnje goriva nije ništa veći noću.

Dogodi li nam se bilo kakva nezgoda kao što je puknuta guma, kvar na vozilu, pokvarena žarulja koju sami ne možemo zamijeniti bez odlaska u servis, shvatit ćemo koliko je noć kao vrijeme vožnje daleko manje praktična. Mali savjet: u noćnim satima smanjite osvjetljenje armature na minimum kako biste imali manje smetnji i manje umarali oči.

U noćnim satima pješaci su teško uočljivi pa pazite koliko ste udaljeni od ruba prometnice

Vožnja po danu

Noć je vrijeme kada bismo trebali spavati te je i zbog toga vožnja po danu prirodnija za organizam, daleko bolje vidimo ispred sebe, prije ćemo uočiti opasnost i iznenadne promjene. Istovremeno, promet je gušći, veća je nervoza u prometu, a i naše će vozilo zbog toga više patiti jer se po danu vozi neujednačenije, uz više kočenja, dok noćna vožnja vozilima više odgovara zbog manjeg uvijanja šasije i karoserije pri svakom kočenju.

Danju je manje životinja na prometnicama, više objekata uz prometnice je otvoreno pa možemo češće stati i odmoriti se. U slučaju bilo kakvog kvara lakše ćemo ga riješiti danju nego u noćnim satima, a naročito ako se vozimo vikendom i praznikom. Putnici u vozilu neće spavati i imat ćemo sugovornika za duža putovanja dok će u noćnim vožnjama na duže relacije većina suputnika zaspati te nećemo imati korektiv u slučaju da nam na trenutak popusti koncentracija.

Danju ćemo imati bolju vidljivost, lakše ćemo predviđati promjene u prometu te doći odmorniji na cilj

KOMENTARI