Povijesni pregled: Porsche 911

Povijesni pregled: Porsche 911

Porsche 911 je legendarni model koji je upravo stigao do osme generacije. Sve je krenulo davne 1963. kad je predstavljen originalni 911

Top 10 super automobila u 2017
Isprobali smo sve najnovije Porsche automobile
Genesis, Kia i Hyundai su najkvalitetniji brandovi

Donosimo cijeli redoslijed modela legendarnog modela 911 koji je kroz 55 godina proizveden u 1.049.330 primjeraka, od prvog izdanja iz 1963. godine:

1. Originalni 911
2. G serija
3. Type 964
4. Type 993
5. Type 996
6. Type 997
7. Type 991
8. Type 992 je najnoviji upravo predstavljeni model

Originalni 911

Originalni 911 predstavljen je u Frankfurtu na Motor Show 12. rujna 1963. Bio je to nasljednik modela 356, sportskog automobila koji je 15 godina prije 911-ice započeo povijest u austrijskom Gmündu. Na početku je 911 imala oznaku 901 ali ju je Porsche morao promijeniti zbog Peugeota i njihovog načina označavanja vozila pa je tako nastao 911, a prva generacija je prodana u 111.995 primjeraka.

G serija

Deset godina kasnije, 1973. je lansiran novi 911 G serije s velikim, temeljnim promjenama. Mnoge su promjene uvedene zbog strožih sigurnosnih specifikacija na američkom tržištu koje je postalo bitan dio izvozne strategije. Proizvođač iz Stuttgarta oslanja se na turbo motore i pocinčanu karoseriju, a stvorena je i kabrioletska izvedba inačice 911. U drugoj generaciji predstavljen je 911 Speedster, uz Targa izvedbu. 198.496 Porschea 911 G serije je proizvedeno do 1989. godine.

Type 964

Slijedi treća generacija pod oznakom Porsche 911 964, a na tržište dolazi 1988. godine. Po prvi se put uvodi pogon na sve kotače (Carrera 4). Porsche 911 Carrera 2 sa stražnjim pogonom slijedi godinu dana kasnije, 1989. U isto se vrijeme predstavljaju Coupé, Cabriolet i Targa verzije. 85% dijelova na 964 modelu potpuno je novo napravljeno. U listopadu 1993. godine, nakon što su kroz šest godina proizvedena 63.762 primjerka (treće generacije) modela 911 964, priprema se novi nasljednik.

Type 993

Četvrta generacija 911-ice iz 1993. godine ima oznaku 993 i jedno je od najpoželjnijih izdanja kroz povijest. U početku dolazi samo kao Coupé i Cabriolet dok Targa izvedba dolazi tek 1995, ali i s novim konceptom: umjesto uklonjivog hardtopa ima stakleni krov s velikom površinom, a koja se može spustiti ispod stražnjeg stakla. Razdoblje zrakom hlađenih motora završava 1998, nakon što je 993 proizveden u 68.881 primjeraka.

Type 996

S petom generacijom 911-ice Porsche prestaje hladiti motore zrakom, što je započelo već 1997. godine. S modelom 911 Type 996 Porsche prolazi kroz promjene te se nakon 34 godine preustrojava poslovanje, a naglasak je na smanjenju troškova proizvodnje, procesu koji je započeo već na prethodniku. Počelo se koristiti iste dijelove na više modela kako bi bili kompatibilni s drugim proizvodnim serijama (kao što je novi Boxter), poradilo se na sigurnosti i smanjenju štetnih emisija. Proizvodnja nije završila prije 2005, a prodano je 175.262 primjeraka.

Type 997

Od 2004. godine Porsche 911 Type 997 donosi najviše različitih opcija za kupce. Nude se čak 24 varijante, uključujući i specijalne modele: Coupé, Targa, Cabriolet, Speedster, pogon na stražnje ili sve kotače, uska ili proširena karoserija, vodom hlađeni usisni i turbo motori, GTS, GT2, GT2 RS i GT3 sportske verzije, GT3 RS modeli. Uz brojku od 213.004 primjerka ostvaren je novi prodajni rekord linije 911.

Type 991

Od 2011. godine Porsche 911 Type 991 ima kompaktniju siluetu, popunjenije površine, širi trag straga dok je međuosovinski razmak povećan za 10 centimetara. Ima i prilagodljivu aerodinamiku pa 911 postaje prvi serijski model iz Porschea koji ih preuzima od supersportskog modela 918 Spyder hybrid. 991 generacije postaje najbolje prodavani model u povijesti ove ikone – do 31. listopada 2018. proizvedeno je ukupno 217.930 komada.

KOMENTARI