Konačno! Lamborghini predstavio svoj prvi SUV Urus

Konačno! Lamborghini predstavio svoj prvi SUV Urus

Lamborghini Urus je punokrvni sportski SUV, a performanse su takve da ćete pasti sa stolice

Novi Audi Q3 u Njemačkoj košta 33.700 eura
Hrvatska premijera: vozili smo novi Peugeot 508 SW
Porscheova 911 serija dobila je novog člana

Ovo je prvi na svijetu Super Sport Utility Vehicle, u vrhunskom i luksuznom izdanju, s naglaskom na performansama ne samo na asfaltu nego i izvan te na vozačkom zadovoljstvu – 8-cilindrični 4.0 biturbo benzinski motor snage je 650 KS koju postiže pri 6000 okr/min, uz čak 850 Nm okretnog momenta dostupnog u području između 2250 do 4500 okretaja. Motor se vrti do maksimalnih 6800 okr/min. Ono što je sigurno, u ponudi neće biti dizelske opcije dok se razmatra hibridni pogon.

Prijenos snage na sva četiri kotača obavlja se preko 8-stupanjskog ZF-ovog automatskog mjenjača uz središnji diferencijal s ograničenim proklizavanjem i asimetričnom raspodjelom okretnog momenta. Maksimalna brzina koju Lamborghini Urus može postići je 305 km/h. S mjesta do 100 km/h ubrzava za samo 3,6 sekundi, do 200 km/h Urus će stići za 12,8 sekundi dok je za zaustavljanje mase vozila od 2200 kg s karbon-keramičkim kočnicama od 100 km/h do 0 km/h potrebno 33,7 metara. Prednji diskovi su promjera 440 mm (debljina 40 mm), a stražnji 370 mm (debljina 30 mm).

Karoserija Lamborghinija Urus leži na 21-colnim kotačima – prednje gume su dimenzija 285/45 ZR21, a stražnje 315/40 ZR21. Fascinira i dužina vozila od čak 5112 mm. Uživo, to će biti rapsodija za oči, uz visinu vozila od 1638 mm. Mjesta će u interijeru za pet osoba (ili opcija s četiri sjedala) biti u izobilju jer je međuosovinski razmak 3003 mm. Prtljažnik je obujma je 616 litara. Spomenimo i da je rezervoar goriva dostupan u verzijama od 75 i 85 litara. Tvornički podatak o potrošnji govori 12,7 litara na 100 km, uz emisiju CO2 od 290 g/km.

Glavna tajna je kakve će vozne karakteristike imati Lamborghini Urus. Uz Anima Selector (Adaptive Network Intelligent MAnagement) vozač će moći birati između različitih postavki za vožnju po asfaltu – Strada za laganiju i komforniju vožnju, Sport za agilnu i zabavnu te Corsa za izvlačenje maksimalnih performansi. Isto tako, vozač na izbor ima tri različita offroad načina vožnje – Neve osiguarava jednostavnost vožnje i sigurnost čak i na skliskim površinama, Terra način vožnje osigurava udobno o lagano uživanje u vožnji izvan ceste dok je Sabbia savršen za površine kao što je pijesak. Postoji još jedan način, a to je Ego način uz koji vozač može redefinirati dinamiku vozila (upravljanje, vuču i suspenziju) prema želji i potrebama.

U interijeru je korišten talijanski aeronautički dizajn s Y temom, sve je orijentirano vozaču. Informacije se prikazuju na 12,3-inčnom ekranu. Inače, Y tema inspirirana je ikonskim modelima iz prošlosti Lamborghinija. Kupac može konfigurirati interijer prije kupnje po svojem ukusu, uz korištenje prirodne kože, Alcantara drvo finiša, aluminija i karbona.

Vanjski dizajn smo ostavili za kraj našeg predstavljanja Urusa jer je poseban, sigurno dizajnerima nije bilo lako napraviti dinamičan dizajn na vozilu dužine veće od 5,1 metara. Istovremeno, ovo je sportski, elegantan i offroad dizajn.

U naslovu smo napisali konačno, a ta riječ se odnosi na čekanje od pet godina koliko je Lamborghiniju trebalo da službeno predstavi Urus od konceptnog do finalnog vozila koje je napravljeno na platformi Audija Q7, Porsche Cayenna i Bentley Bentayge. Prodaja Urusa počinje u proljeće 2018. godine, osnovna cijena bez poreza je nešto manje od 200.000 eura.

KOMENTARI