Zaštita krova kabrioleta

Zaštita krova kabrioleta

Ovo je najnovija izvedba modela Mitsuoka Himko
Mazda MX-5 je dobila niz poboljšanja za modelsku godinu 2024.
Ovo je serijski MG Cyberster, električni roadster koji stiže dogodine

U našim se krajevima kabrioleti sve češće mogu vidjeti na prometnicama. Kabriolet ili kraće kabrio je vozilo koje ima pokretni krov (ručno ili električno pokretan), a krov može biti od tvrdog ili mekog materijala. I dok se za tvrdi krov nije potrebno brinuti jer postoji dugotrajna zaštita bilo na metalu ili nekom obliku plastike, mekani krovovi su ipak na udaru ne samo mogućih namjernih oštećenja nego i pod utjecajem atmosferskih prilika.

Stoga bi mekanom krovu, koji može biti od mohera, vinila, platna i raznih umjetnih materijala, trebalo pružiti zaštitu od sunca, vjetra, UV zraka. Ne održavate li krov, doći će do pucanja materijala naročito na dijelovima koji se pregibaju, a i UV zrake će utjecati na blijeđenje same boje krova. Smanjit će se elastičnost materijala što je najpogubnije za sam krov jer će postati sve tvrđi pa samim time i manje otporan na manevriranje pri spuštanju i podizanju.

Velik broj vlasnika kabrioleta uživa u vožnji, ali ne pazi na održavanje krovova pa već nakon nekoliko godina nastaju razna oštećenja i istrošenost krova

Rješenje je nabaviti sredstvo za zaštitu krova koje možete kupiti čak i u velikim trgovačkim centrima. Imate li krov od mohera ili neke vrste tekstila onda je krov prvo potrebno dobro očistiti, za što je potrebno koristiti četku. Na taj ćemo način iščetkati svu prljavštinu koja se uvukla u materijal, a zatim kreće zaštita primjenom određenih sredstava koja se utrljavaju u sam materijal.

Poželjno je, ovisno o uputama samog proizvođača sredstva, zaštitu napraviti i nekoliko puta uzastopno, uz prethodno sušenje koje može trajati i do 24 sata. Naravno, cijeli postupak je potrebno obavljati u zatvorenom prostoru, u garaži, kako se ne bi u sredstvo uvlačile čestice prašine i time u materijal ponovo vraćala prašina koju smo prethodno očistili.

Imate li ručni krov, podizanje i spuštanje je gotovo u dvije-tri sekunde, a zatim kreće uživanje 🙂

Vlasnici vinil krovova povremenu i češću zaštitu mogu obaviti i putem klasičnih vlažnih maramica koje se koriste za čišćenje interijera – preporučujemo mat završetak a ne glossy koji će previše blještati na suncu. Dakle, nakon pranja vozila dovoljno je na suh krov samo nanijeti vlažne maramice i s nešto jačim pritiskom očistiti prljavštinu, a na taj ćete način vratiti i sjaj materijalu.

U svakom slučaju, o sredstvima koja ćete koristiti raspitajte se kod uvoznika odnosno predstavnika vaše automobilske marke, ali pročitajte i dobra iskustva vlasnika kabrioleta na automobilskim forumima. Znajte da ćete krov nakon određenog vremena ipak morati zamijeniti ili obnoviti novim materijalom na staroj konstrukciji, bez obzira koliko god čuvali i održavali krov jer zub vremena je neumoljiv prema kabrioletskim krovovima koji tijekom godina trpe velike temperaturne promjene, kišu, snijeg, sunce i vjetar.